football360 logo

نگاهی به دیدار آلومینیوم اراک - پرسپولیس؛ فرار از طلسم گربه سیاه

06 اردیبهشت 1403 ساعت 23:30210 نظر
پرسپولیس در جام حذفی در شرایطی میهمان آلومینیوم اراک است که آخرین شکست سرخ‌پوشان برابر این تیم بوده است.

به گزارش فوتبال 360، مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روز جمعه 7 اردیبهشت با برگزاری 7 دیدار به پایان خواهد رسید که در یکی از حساس‌ترین دیدارها، پرسپولیس در ورزشگاه امام خمینی اراک، میهمان آلومینیوم است. این بازی از ساعت 18:15 آغاز خواهد شد.

خاطرات تلخ پرسپولیس از ایرالکو

پرسپولیس با اوسمار ویرا در رویایی‌ترین فرم ممکن به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود. پرسپولیس در لیگ به 4 پیروزی پیاپی دست یافته و 5 بازی است که گلی نخورده است. اوسمار در پرسپولیس شروع خوبی نداشت و کارش را با شکست برابر آلومینیوم در اراک آغاز کرد.

خریدهای زمستانی پرسپولیس به دلیل بسته‌بودن پنجره این تیم در آن بازی به میدان نرفتند و حالا سرخ‌پوشان مصمم هستند که انتقام آن شکست را بگیرند. این تنها باخت پرسپولیس برابر آلومینیوم نبوده و این تیم در شرایطی که عصر طلایی خود را پشت سر می‌گذارد، در 4 فصل اخیر در تمام رقابت‌ها 4 بار برابر آلومینیوم تن به شکست داده است. پرسپولیس در 8 سال گذشته از هیچ تیمی بیشتر از 4 بار شکست نخورده و آلومینیوم در کنار نام‌های بزرگ سپاهان و الدحیل صاحب این رکورد هستند. پرسپولیس در مجموع برابر آلومینیوم 4 بار به پیروزی رسیده و 4 مرتبه شکست خورده و یک‌بار هم تقابل دو تیم مساوی شده است.

یک باخت در 28 بازی

پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی و در کنار استقلال رکورددار قهرمانی در این مسابقات است. این تیم در 15 دوره اخیر، 14 بار موفق به صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی شده است. پرسپولیس در 25 بازی قبلی خود در جام حذفی در وقت قانونی و اضافه و در 28 دیدار گذشته در وقت قانونی فقط یک شکست داشته که به تنها تقابل پرسپولیس و آلومینوم اراک در جام حذفی باز می‌گردد. آلومینیوم 2 فصل پیش در مرحله یک‌چهارم‌نهایی پرسپولیس را با نتیجه 3 بر 2 مغلوب کرد.

آلومینیوم اراک در این 5 فصل که در سطح اول فوتبال ایران حضور دارد، نمایش قابل قبولی در جام حذفی داشته و حتی یک‌بار تا فینال مسابقات هم صعود کرده است. آلومینیوم در دور اول مسابقات بر نساجی مازندران غلبه کرده و پرسپولیس با پیروزی بر نفت‌وگاز گچساران به این مرحله رسیده است.

آلومینیوم و رکوردهای منفی

آلومینیوم پس از پیروزی درخشان برابر پرسپولیس روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت. این تیم در 8 بازی اخیر تنها یک‌بار برنده شده و در 2 بازی آخر شکست خورده و موفق به گلزنی نشده است. نماینده اراک در سال جدید بردی نداشته است. پرسپولیس در این بازی 3 بازیکن کلیدی خود را در اختیاز ندارد. امید عالیشاه، علیرضا بیرانوند و وحدت هنانوف قادر به همراهی پرسپولیس در این بازی حساس نخواهند بود. آلومینیوم اراک هم 2 مهره با تجربه خود یعنی مرتضی تبریزی و اسماعیل شریفات را در اختیار ندارد. ابوالفضل سلیمانی مدافع این تیم شرایط مبهمی برای این بازی خواهد داشت.

امیر عرب‌براقی داور این بازی خواهد بود. این داور قبلاٌ بازی دو تیم را سوت زده بود که در هر 2 بار پرسپولیس به پیروزی رسید و نیمی از بردهای پرسپولیس برابر آلومینیوم با قضاوت عرب‌براقی بوده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری