football360 logo

سنگر آخر فولاد؛ کنت گل می‌خورد و باز هم خوب است!

06 اردیبهشت 1403 ساعت 16:3024 نظر
کریستوفر کنت با اینکه در لیگ بیست‌وسوم گل‌های زیادی خورده اما نمی‌توان از عملکرد خوب او چشم‌پوشی کرد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، فولاد لیگ بیست‌وسوم را با علیرضا منصوریان آغاز کرد اما اوضاع آن‌قدر برای اهوازی‌ها بد پیش رفت که مجبور شدند منصوریان را اخراج کنند و خوان ایگناسیو مارتینس را بیاورند. سرمربی اسپانیایی هم در حد اسم و رسم خود ظاهر نشد تا کار به نفر سوم یعنی احمد آل‌نعمه کشیده شود. آل‌نعمه خیلی زود جای خود را به عبدالله ویسی داد و به سمت قبلی خود یعنی همان کمک مربی برگشت. حالا اوضاع فولاد با عبدالله ویسی هم جالب نیست و در صورتی که نارنجی‌پوشان در چند هفته باقی‌مانده نتایج خوبی کسب نکنند، می‌توانند از کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر هم باشند. فولاد با اینکه وضعیت تیمی خوبی ندارد اما نمی‌شود از عملکرد خوب کریستوفر کنت چشم‌پوشی کرد و قطعا اگر این دروازه‌بان اتریشی حضور نداشت، می‌توانست در اهواز فاجعه رخ دهد.

سنگر آخر

کریستوفر کنت با حضور در سپاهان به فوتبال ایران معرفی شد. دروازه‌بان اتریشی پس از حضور پیام نیازمند در اصفهان، تصمیم گرفت این تیم را ترک کند و راهی فولاد شود. فولاد با حضور کریستوفر کنت خیالش از خط دروازه راحت است زیر او دروازه‌بانی نیست که مرتکب اشتباهات فردی شود و تا آخرین نفس برای موفقیت تیم تلاش می‌کند.

کریستوفر کنت در لیگ بیست‌وسوم 8 بار کلین‌شیت کرده که با توجه به اوضاع بد خط دفاعی فولاد، آمار نسبتا خوبی برای او محسوب می‌شود. فولاد در این فصل 34 گل دریافت کرده و پس از صنعت‌نفت آبادان، ضعیف‌ترین خط دفاعی فصل جاری لیگ برتر را دارد. خط دفاعی فولاد مشکلات بسیاری دارد و به حریف موقعیت‌های زیادی می‌دهد؛ موضوعی که با تغییر سرمربی هم حل نشد و باز هم همان ضعف‌ها به چشم می‌آید. شاید اگر فولاد دروازه‌بان اتریشی خود را در اختیار نداشت، اوضاع به مراتب برای آن‌ها در لیگ بیست‌وسوم پیچیده‌تر می‌شد.

آمار ویژه برای کنت

کریستوفر کنت در لیگ بیست‌وسوم آمار ویژه‌ای دارد. دروازه‌بان اتریشی طبق آمار سایت متریکا، بیشترین تعداد مهار در طول 90 دقیقه را دارد. کنت با میانگین 3.3 مهار در هر بازی، از این حیث صدرنشین است. نزدیک‌ترین تعقیب کننده کنت، پیام پارسا دروازه‌بان نفت آبادان است که عدد 3.13 را ثبت کرده است.

این آمار برای کنت بسیار ارزشمند است زیرا تاثیرگذاری او در ترکیب فولاد را نشان می‌دهد. کنت تا پایان لیگ بیست‌وسوم، 6 هفته دیگر فرصت دارد تا آمار خود را بهبود ببخشد. کنت هم می‌تواند تعداد کلین‌شیت‌های خود را افزایش دهد و هم میانگین سیو در هر بازی را به عدد بهتری تبدیل کند. باید منتظر ماند و دید در هفته‌های باقی‌مانده چه نتایجی رقم می‌خورد و آیا فولاد با کنت می‌تواند لیگ بیست‌وسوم را با خاطره خوش به پایان برساند یا خیر.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری