football360 logo

صعود دراماتیک ملوان در سن‌سیروس/ مطهری، انتقام خمس را از ربیعی گرفت

07 اردیبهشت 1403 ساعت 21:2513 نظر
تیم‌های ملوان بندرانزلی و تراکتور تبریز توانستند خود را به جمع 8 تیم برتر جام حذفی برسانند.

به گزارش فوتبال 360، مس رفسنجان، نخستین تیمی بود که توانست جواز حضور در جمع 8 تیم برتر جام حذفی فوتبال ایران در فصل 03-1402 را به‌دست آورد و در ادامه رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی، عصر امروز تیم‌های گل‌گهر سیرجان و هوادار تهران موفق شدند با شکست دادن تیم‌های فجرسپاسی شیراز و مس سونگون ورزقان خود را به جمع 8 تیم برتر برسانند. دقایقی قبل، آلومینیوم اراک در پایان یک بازی دراماتیک موفق شد در ضربات پنالتی، پرسپولیس را از گردونه رقابت‌ها حذف کند و چادرملو اردکان هم در کرمان مقابل مس جشن پیروزی گرفت و در ضربات پنالتی این تیم از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار زد.

صعود تراکتور روی دستان پورحمیدی 

تیم‌های تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان برگزارکننده یکی از تقابل تیم‌های لیگ برتری در مرحله یک‌هشتم نهایی بودند و آن‌ها از ساعت 18:30 به مصاف هم رفتند؛ آن‌هم در حالی‌که در آخرین رویارویی‌شان که حدود 2 هفته قبل برگزار شد، ذوبی‌ها در لیگ برتر توانستند با نتیجه 4 بر یک مقابل تراکتور در تبریز به پیروزی برسند. مسابقه امروز، اولین تجربه حضور حمید مطهری در نقش سرمربی موقت روی نیمکت سرخ‌پوشان تبریزی بود و هواداران تراکتور امیدوار بودند که تیم‌شان بتواند انتقام شکست در لیگ برتر را از ذوب‌آهن در جام حذفی بگیرد.

شاگردان مطهری در نیمه نخست نمایش برتر نسبت به حریف خود نشان دادند و بعد از چند تلاش نافرجام و درخشش پارسا جعفری در خط دروازه ذوب‌آهن، سرانجام در وقت‌های تلف‌شده نیمه نخست، مهدی هاشم‌نژاد موفق به گلزنی برای تراکتوری‌ها شد تا آن‌ها بتوانند با برتری یک‌گله به رختکن بروند و در آستانه صعود به جمع 8 تیم برتر جام حذفی قرار گیرند. رحمان جعفری در آغاز نیمه دوم توانست زننده گل دوم تراکتور باشد اما او در موقعیتی آفساید موفق به گلزنی شد تا نتیجه بازی یک بر صفر باقی بماند.

سرخ‌پوشان تبریزی در تلاش برای حفظ روند تهاجمی خود و رسیدن به گل دوم بودند اما محمدحسین اسلامیِ فرصت‌طلب، از اشتباه تراکتوری‌ها استفاده کرد و توانست در دقیقه 60 گل تساوی را به‌ثمر برساند. بعد از گلزنی اسلامی، توپ‌ومیدان در اختیار تراکتوری‌ها بود تا بتوانند مجدداً به گل برتری برسند اما تلاش‌شان راه به جایی نبرد تا بازی در 90 دقیقه با درخشش پارسا جعفری در خط دروازه ذوب‌آهن با تساوی 1-1 به پایان برسد و به وقت‌های اضافی کشیده شود.

دو تیم در وقت‌های اضافی در حالی برابر هم صف‌آرایی کردند که بازهم توپ‌ومیدان در اختیار تراکتوری‌ها بود اما آن‌ها نتوانستند به گل برتری برسند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. حسین پورحمیدی در ضربات پنالتی عملکرد درخشانی داشت و 2 ضربه پنالتی ذوبی‌ها را گرفت و یک ضربه هم به تیرک دروازه تراکتور برخورد کرد و در نقطه مقابل، 3 ضربه سرخ‌پوشان تبریزی به گل تبدیل شد تا در یک ماراتن جذاب در ضربات پنالتی، شاگردان حمید مطهری با نتیجه 3 بر یک پیروز شوند و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند.

ملوان در دقیقه 120 برد و صعود کرد!

شاگردان مهدی تارتار و مجتبی سرآسیایی در تیم‌های ملوان بندرانزلی و سایپا تهران عصر امروز (جمعه) از ساعت 18:30 در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی برابر هم صف‌آرایی کردند. بازی آرام و کم‌هیجان آغاز شد اما رفته‌رفته ملوانی‌ها بیشتر توپ‌ومیدان را در اختیار گرفتند ولی تلاش‌شان برای رسیدن به گل بی‌ثمر بود تا نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد. شاگردان تارتار در نیمه دوم حملات خود را پردامنه‌تر کردند تا اینکه سرانجام توانستند قفل دروازه سایپا را بشکنند.

محمد عمری از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی برای ملوانی‌ها شد تا بازی یک بر صفر به سود شاگردان مهدی تارتار شود. در ادامه بازی، خودروسازان در تلاش برای جبران گل خورده بودند که در دقیقه 68، محمدحسین خسروی بازی را به تساوی کشاند. ملوانی‌ها برای رسیدن به گل برتری در طول 90 دقیقه، تلاش زیادی انجام دادند اما بازی با تساوی 1-1 به وقت‌های اضافی کشیده شد.

سفیدپوشان در وقت‌های اضافی تیم برتر زمین مسابقه بودند و حملات پردامنه‌ای روی دروازه سایپا داشتند که بعد از چند فرصت‌سوزی، سرانجام در دقیقه 119، حسین صادقی با شوتی دیدنی توانست گل برتری ملوان را به‌ثمر برساند تا پیش از کشیده‌شدن بازی به ضربات پنالتی، شاگردان مهدی تارتار جشن صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی را بگیرند. در آخرین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی از ساعتی پیش تیم‌های استقلال ملاثانی و سپاهان اصفهان به مصاف هم رفته‌اند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری