football360 logo

مورایس از فاجعه بزرگ گریخت؛ رامین در نقش فرشته نجات

07 اردیبهشت 1403 ساعت 22:1460 نظر
سپاهان اصفهان با گل دیرهنگام رامین رضاییان از روی نقطه پنالتی توانست در پایان یک ماراتن 120 دقیقه‌ای از سد استقلال ملاثانی بگذرد و به جمع 8 تیم برتر جام حذفی راه یافت.

به گزارش فوتبال 360، رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران در اوج هیجان و جذابیت دنبال شد و به دیدار پایانی رسید؛ پیش از آنکه نبرد تیم‌های استقلال ملاثانی و سپاهان اصفهان به عنوان آخرین مسابقه از مرحله یک‌هشتم خاتمه یابد، چهره 7 تیم صعودکننده مشخص شد که تیم‌های مس رفسنجان، گل‌گهر سیرجان، هوادار تهران، چادرملو اردکان، آلومینیوم اراک تراکتور تبریز و ملوان بندرانزلی توانستند به مرحله یک‌چهارم نهایی برسند که در این میان حذف پرسپولیس و ذوب‌آهن از جمله اتفاقات مهم مسابقات امروز بود.

ضربه پنالتی علیه شگفتی‌سازی ملاثانی‌ها

سپاهانی‌ها که امیدشان به کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر به حداقل رسیده، برای فرار از سرنوشت استقلال و پرسپولیس در جام حذفی، به دنبال آن بودند تا در اهواز مقابل استقلال ملاثانی به پیروزی برسند و به جمع 8 تیم راه یابند و در نقطه مقابل، شاگردان سیاوش اکبرپور در تیم استقلال ملاثانی به دنبال آن بودند تا شگفتی‌های جام حذفی را تکمیل کنند و سرنوشتی مشابه استقلال و پرسپولیس برای سپاهان رقم بزنند تا در ادامه رقابت‌ها، این مسابقات در غیاب 3 مدعی اصلی دنبال شود.

طلایی‌پوشان اصفهانی از همان دقایق ابتدایی مسابقه بازی را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل بودند. نمایش یک‌طرفه شاگردان ژوزه مورایس در حالی به اجرا در آمد که علی کردانی در خط دروازه استقلال ملاثانی و مدافعان آبی‌پوش عملکرد کم‌نقصی داشتند تا اینکه سرانجام در دقیقه 40، کاوه رضایی روی ارسال رامین رضاییان موفق به گلزنی شد تا سپاهانی‌ها با گلزنی رضایی، با برتری یک‌گله به رختکن بروند و یک نیمه تا رسیدن به جمع 8 تیم برتر جام حذفی فاصله داشته باشند.

شاگردان مورایس در نیمه دوم هم تیم برتر زمین مسابقه بودند و با حملات پردامنه، تلاش‌شان بر این بود که بتوانند گل دوم را هم به‌ثمر برسانند تا خیال‌شان از کسب پیروزی در مسابقه امشب آسوده شود. در نقطه مقابل، استقلالی‌ها به دنبال روزنه‌ای به سوی دروازه سپاهان بودند تا بتوانند این تیم را غافلگیر کنند که به‌ خواسته خود رسیدند؛ آن‌هم در حالی‌که بازی با برتری یک‌گله سپاهان تا دقیقه 90 ادامه داشت اما طلایی‌پوشان نتوانستند برتری خود را حفظ کنند و شلیک دیدنی میلاد پاک‌پرور در دقیقه (2+90) باعث شد تا بازی به تساوی کشیده شود و دو تیم در وقت‌های اضافی کار خود را دنبال کنند.

استقلالی‌ها که به دنبال خلق یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های جام حذفی بودند، در وقت‌های اضافی با چند دفاع لایه خود سد راه گلزنی شاگردان مورایس شدند. در حالی‌که تصور می‌شد مسابقه امشب استقلال ملاثانی و سپاهان اصفهان هم به ضربات پنالتی برود اما در دقیقه 118، خطای هند مدافع استقلال ملاثانی، یک ضربه پنالتی به سپاهانی‌ها هدیه داد که رامین رضاییان توانست توپ را به تور دروازه آبی‌پوشان بدوزد تا در پایان یک ماراتن 120 دقیقه‌ای، طلایی‌پوشان با نتیجه 2 بر یک به عنوان هشتمین تیم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شوند.

نتایج کامل دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران

پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان تهران

جمعه ششم اردیبهشت‌ماه

مس کرمان 1 (3) - (5) 1 چادرملو اردکان

فجرسپاسی شیراز 0-3 گل‌گهر سیرجان

هوادار تهران 3-1 مس سونگون ورزقان

آلومینیوم اراک 4 (6) - (5) 4 پرسپولیس تهران

تراکتور تبریز 1 (3) - (1) 1 ذوب‌آهن اصفهان

ملوان بندرانزلی 2-1 سایپا تهران

استقلال ملاثانی 1-2 سپاهان اصفهان

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری