football360 logo

پایانِ داستانِ مونیایین و بیلبائو؛ عاشقانه‌ای 20 ساله

08 اردیبهشت 1403 ساعت 10:054 نظر
ایکر مونیایین یار وفادارا بیلبائو در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد.

به گزارش فوتبال 360، در دنیای فوتبال و عصر جدید، یاران وفادار به باشگاه‌هایشان هر روز کمتر از گذشته به چشم می‌خورند؛ ستاره‌هایی که تمام عمر خود را با یک پیراهن گذرانده‌اند، بر یک نشان و پرچم بوسه زنده‌اند و در بهترین دوران خود هرگز به پیشنهادهای پر زرق و برق باشگاه‌های دیگر و نام‌های بزرگ توجه نکرده‌اند. ایکر مونیایین یکی از این یاران وفادار است. فوتبالدوستان و به طور مشخص لالیگایی‌ها به خوبی نام او را شنیده‌اند و هنرنمایی‌های زیادی از این چهره به یاد دارند.  اتلتیک بیلبائو ورزشگاه اختصاصی‌اش، سن مامس را بارها به جهنمی برای رئال مادرید و بارسا تبدیل کرده و طی15 سال گذشته یکی از اعضای ثابت یکی از خاص‌ترین تیم‌های اروپا در این جهنم کسی نبود جز ایکر مونیایین. این ستاره 31 ساله که روزهای پر فروغی را با حضور اِرنستو والورده پشت سر نمی‌گذارد، سرانجام پس از 20 سال حضور در بیلبائو اعلام کرد در پایان فصل، این تیم باسکی را ترک خواهد کرد. این تصمیمی را هنوز بسیاری از هواداران بیلبائو باور نکرده‌اند.


کودکی که اسطوره شد

ایکر مونیایین سال 2005 پا به باشگاه اتلتیک بیلبائو گذاشت و 4 سال ابتدایی حضورش در باشگاه را در تیم‌های پایه گذراند. او سال 2009 و در حالی که 17 ساله بود به تیم دوم و سپس بلافاصله به تیم اول بیلبائو راه پیدا کرد و از همان سال تا به امروز بخشی جدایی‌ناپذیر از چشم، ذهن و قلب هواداران بیلبائو بوده. مونیایین طی 15 سال حضور خود در تیم اصلی بیلبائو 576 بار پیراهن سفید و قرمز اتلتیک را به تن کرد. او ماه گذشته و پس از 40 سال انتظار هواداران بیلبائو، یک جام قهرمانی را بالای سر برد تا تصویری مقدس‌تر از خود در تاریخ بیلبائو به ثبت برساند. رسانه «آس» با انتشار مطلبی در مورد مونیایین نوشت: «وقتی هفته گذشته ایکر خبر خداحافظی خود در پایان فصل را به هم تیمی‌هایش اعلام کرد، برخی چهره‌ها از جمله اینیاکی ویلیامز موفق به کنترل اشک‌های خود نشدند. او بهترین سال‌های خود در قامت یک بازیکن تاثیرگذار را در خدمت بیلبائو گذراند و بارها پیشنهادهای خوب از باشگاه‌های بزرگ اسپانیا را برای ماندن در باسک رد کرد. او حالا پس از حدود 20 سال دیگر روی چمن سن مامس مبارزه نمی‌کند.»


مونیایین به عنوان یکی از محبوب‌ترین چهره‌ها نزد هواداران بیلبائو مطرح است. این اسطوره بدون شک در کنار نام‌های بزرگی همچون فیدل اوریارته، جولن گِرره‌رو و یوسِبا اِچِبِریا در تاریخ اتلتیک بیلبائو جای ثابتی را خواهد داشت اما از زمان ورود اِرنستو والورده به باشگاه، شرایط خوبی را پشت سر نگذاشته است. رسانه آس با پرداختن به این موضوع می‌گوید مونیایین می‌داند در صورت ادامه حضورش در بیلبائو، فرصت زیادی برای بازی به دست نخواهد آورد و این موضوع علاوه بر از بین بردن شرایط آمادگی او در آستانه 32 سالگی، می‌تواند حواشی و اختلاف نظرهایی را بین کادر فنی و هواداران متعصب بیلبائو ایجاد کند. در همین راستا مونیایین برای نقطه پایان گذاشتن بر داستان عاشقانه خود و اتلتیک در بهترین زمان ممکن و پس از فتح جام حذفی در انتهای فصل 2024-2023 در قامت کاپیتان و اسطوره به حدود 20 سال حضور خود در بیلبائو پایان خواهد داد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری