football360 logo

انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا؛ تحت بازجویی به اتهام فساد!

08 اردیبهشت 1403 ساعت 00:322 نظر
پدرو روچا به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا برگزیده شد.

به گزارش فوتبال 360، پدرو روچا به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا منصوب شد.

انتخاب ریاست فدراسیون

فدراسیون فوتبال اسپانیا روز جمعه، پس از آنکه لوئیس روبیالس، رئیس سابق بدنام در سپتامبر از سمت خود کناره گیری کرد، پدرو روچا را به عنوان رئیس جدید فدراسیون خود منصوب کرد. 

روچا در حال حاضر به عنوان بخشی از یک پرونده فساد مربوط به فدراسیون تحت بازجویی قرار دارد و این نقش را به صورت موقت ایفا کرد. او  به عنوان تنها نامزد انتخاباتی که قرار بود در ماه می برگزار شود، باقی ماند.

در بیانیه فدراسیون آمده است: «پدرو روچا امروز پس از دریافت حمایت اکثریت اعضای مجمع نهاد حاکم بر فوتبال اسپانیا به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا (RFEF) معرفی شد.»

شورای ملی ورزش دولت اسپانیا (CSD) روز پنجشنبه گرد هم آمد و تصمیم به ایجاد کمیته‌ای برای نظارت بر فدراسیون گرفت اما روچا را تعلیق نکرد. آن‌ها به RFEF اجازه دادند تا روچای 69 ساله را به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال منصوب کند.

اتهام فساد 

دادگاه ورزشی برجسته اسپانیا در گزارشی عنوان کرد RFEF به رهبری روچا به صورت موقت پس از استعفای روبیالس، تصمیماتی فراتر از اختیارات خود در آن دوره اتخاذ کرده است.

این گزارش دادگاه ورزش منجر به تصمیم روز پنجشنبه CSD برای نظارت بر فدراسیون شد. نهادهای حاکم بر فوتبال جهان و اروپا، فیفا و یوفا، روز پنجشنبه بیانیه‌ای صادر کردند و در آن نگرانی خود را نسبت به اوضاع این فدراسیون فوتبال ابراز کردند.

آن‌ها عنوان کردند: «فیفا و یوفا اطلاعات بیشتری را برای ارزیابی میزان تأثیرگذاری انتصاب CSD (کمیته) بر تعهد RFEF جهت مدیریت مستقل امور خود و بدون دخالت دولت، جستجو خواهند کرد.»

اسپانیا به همراه پرتغال و مراکش میزبان جام جهانی 2030 هستند. روبیالس، رئیس سابق RFEF، سرانجام سال گذشته پس از حرکت جنجالی در رابطه با جنی ارموسو از سمت خود کناره‌گیری کرد. روبیالس و روچا معاون سابقش، هر ۲ در تحقیقات فساد مالی تحت بازجویی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری