football360 logo

بیستمین بازی و دهمین ناکامی؛ آمار ۵۰ درصدی پرسپولیس در ضربات پنالتی

08 اردیبهشت 1403 ساعت 10:00116 نظر
پرسپولیس برای دهمین‌بار در جام حذفی در ضربات پنالتی حذف شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، بازی آلومینیوم اراک با پرسپولیس، بیستمین دیدار پرسپولیس در تاریخ جام حذفی بود که به ضربات پنالتی می‌کشید. با حذف پرسپولیس در این ضربات، تعداد برد و باخت پرسپولیس در پنالتی برابر شد و به ۱۰ برد و ۱۰ باخت دست یافته است.

۱۰ ناکامی پرسپولیس در ضربات پنالتی

پرسپولیس از مراحل ابتدایی جام حذفی تا فینال سابقه ناکامی در ضربات پنالتی را دارد. این تیم در دوره‌های نخست جام حذفی در ضربات پنالتی مغلوب ابومسلم شد. پس از آن بازی‌های پرسپولیس در جام حذفی کمتر به پنالتی کشیده شد تا اینکه در سال ۸۱ مقابل ملوان تن به شکست داد. در سال ۸۵ پس از تساوی برابر سپاهان در بازی رفت‌وبرگشت در ماراتن پنالتی مغلوب شد. شکست بعدی پرسپولیس در پنالتی باز هم مقابل سپاهان و بازهم در فینال بازی‌ها بود که تجربه تلخی برای گل‌محمدی رقم خورد. پرسپولیس فصل بعد جام حذفی را در ضربات پنالتی مقابل فولاد از دست داد.

یکی از عجیب‌ترین و معروف‌ترین باخت‌های پرسپولیس در ضربات پنالتی، در فصل ۹۶-۱۳۹۵ اتفاق افتاد که در عین ناباوری برابر تیم گمنام قشقایی مغلوب شد. سریال ناکامی‌های پرسپولیس در پنالتی به دوره بعد هم کشید و این‌بار صنعت‌نفت در مصاف با پرسپولیس جشن صعود گرفت. پرسپولیس ۲ دوره متوالی دربی جام حذفی را در پنالتی واگذار کرد. 

پرسپولیس پشت سر استقلال

هرچند که پرسپولیس آمار ۵۰ درصدی در پیروزی در ضربات پنالتی در جام حذفی دارد، ولی تعداد ناکامی‌های اخیر این تیم افزایش یافته است و در ۷ بار آخری که بازی این تیم به پنالتی کشیده شده، ۵ بار شکست خورده است. استقلال چه در زمینه بیشترین پیروزی در ضربات پنالتی و چه در زمینه بیشترین شکست رکورددار تاریخ مسابقات است و پرسپولیس پس از این تیم در رده دوم جای دارد.

استقلال مانند پرسپولیس در پنالتی‌ها آمار ۵۰ درصدی دارد و ۲۲ بار بازی‌های این تیم به پنالتی کشیده شده که ۱۱ بار به پیروزی رسیدند و ۱۱ مرتبه متحمل شکست شدند. پرسپولیس در صورت غلبه بر آلومینیوم در جام حذفی با آمار بیشترین پیروزی استقلال در جام حذفی برابر می‌شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری