football360 logo

گاه‌شمار تاریخ فوتبال، بیست‌وششم آوریل، تولد ستاره بالکان در کهکشان فوتبال اروپا

07 اردیبهشت 1403 ساعت 23:514 نظر
لوکا مودریچ روز 26 آوریل 2008 پیوستنش از دینامو زاگرب به تاتنهام را قطعی شده دید.
به گزارش فوتبال 360، لوکا کودریچ، ستاره کروات فوتبال که در جام‌جهانی 2006 به جهان توپ و مستطیل سبز معرفی شد، خیلی زود شکار باشگاه تاتنهام شد و مسیر رسیدنش به قله فوتبال اروپا از لندن گذشت.
مودریچ که فوتبالش را از باشگاه دینامو زاگرب آغاز کرده بود، پس از 5 سال از جمع هم‌تیمی‌های کرواتش جدا شد و روز 26 آوریل 2008، دو باشگاه دینامو زاگرب و تاتنهام برای انتقال این ستاره جوان به توافق رسیدند. او جزئی از بازیکنان پرشماری بود که باشگاه تاتنهام برای به میدان رفتن تحت هدایت خوانده راموس استخدام کرد و مالک باشگاه تاتنهام این بازیکن را هم به قیمت بیش از 16 میلیون پوند از چنگ منچسترسیتی و نیوکاسل ربود.
او اگرچه رکورد ترنسفر تاریخ تاتنهام را شکسته بود اما تا زمانی که هری ردنپ هدایت تیم را بر عهده نگرفت، جایگاه دلخواهش را در تیم پیدا نکرد و در نهایت زمانی که هری ترجیح داد تیمش را حول محور بازی‌ساز کروات بسازد، درخشش این ستاره نیز آغاز شد.
مودریچ که با قراردادی 6 ساله به لندن پیوسته بود، در سال 2010 نیز قرارداد 6 ساله جدیدی با باشگاه به امضا رساند که او را تا سال 2016 در جمع اسپرز نگه می‌داشت اما زمانی که سر الکس فرگوسن نیز در جمع اصحاب رسانه رسماً از او تمجید می‌کرد، شکار رئال مادرید شد و با 2 برابر رشد قیمت، به مادرید فروخته شد تا تاریخ فوتبال از حیث کسب افتخارات توسط یک بازیکن چه فردی و چه تیمی را از نو بنویسد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری