football360 logo

شاگردان نکونام به دنبال تکرار تاریخ مقابل تراکتور؛ پوکر در پوکر

10 اردیبهشت 1403 ساعت 11:30105 نظر
آبی‌پوشان پایتخت به دنبال کسب چهارمین برد پیاپی خود در جدال با تراکتور تبریز هستند.

به گزارش فوتبال 360، استقلال، مدعی اول کسب عنوان قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم محسوب می‌شود و آبی‌پوشان پایتخت توانسته‌اند از 24 مسابقه قبلی‌شان در فصل جاری، 53 امتیاز به‌دست آورند تا در مقایسه با پرسپولیسِ رده‌دومی یک امتیاز برتری داشته باشند. شاگردان جواد نکونام که می‌دانند در صورت کوچک‌ترین لغزش، احتمال دارد صدرنشینی‌شان از دست برود، برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ برتر در فصل جاری راه چاره‌ای جز کسب بردهای سریالی ندارند؛ همان‌طور که 2 بازی اخیرشان را با کسب امتیاز کامل به پایان بردند.

آبی‌ها در دیدار بعدی خود که روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، باید به مصاف تراکتور در تبریز بروند و بدون‌شک مصاف با تراکتورِ رده چهارمی، سخت‌ترین نبرد استقلالی‌ها تا پایان فصل جاری محسوب می‌شود. به‌ویژه آنکه شاگردان جواد نکونام باید در تبریز مقابل سرخ‌پوشان قرار گیرند و بدون‌شک جو ورزشگاه یادگار امام تبریز هم می‌تواند علیه شاگردان جواد نکونام باشد و شرایط را برای آن‌ها در مسیر کسب 3 امتیاز دشوارتر کند.

رکورد بهتر استقلالی‌ها در قیاس با حریف تبریزی

استقلالی‌ها تاکنون در تاریخ لیگ برتر 31 بار برابر تراکتور تبریز به میدان رفته‌اند و 3 دوئل دو تیم هم در جام حذفی بوده است. ضمن آنکه تیم‌های استقلال و تراکتور تجربه رویارویی در رقابت‌های لیگ آزادگان، لیگ تخت جمشید، جام شهدا و جام نقش جهان را هم در کارنامه خود دارند. در 31 نبرد لیگ برتری دو تیم، 13 برد سهم استقلال بوده و 10 بار هم تراکتوری‌ها برنده شده‌اند و 8 نبرد میان دو تیم هم با نتیجه تساوی خاتمه پیدا کرده است تا از این حیث آبی‌پوشان آمار بهتری را از خود به جای گذاشته باشند. در مجموع رویارویی‌های دو تیم در همه رقابت‌ها هم 27 برد در 55 مسابقه سهم استقلال بوده و 14 بار هم تراکتوری‌ها برنده شده‌اند و 14 مسابقه با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

آبی‌ها به دنبال چهارمین برد پیاپی

شاگردان جواد نکونام در دور رفت لیگ بیست‌وسوم موفق شدند در ورزشگاه آزادی تهران برابر تراکتور با گلزنی ایمان سلیمی و گوستاوو بلانکو به پیروزی برسند و 3 امتیاز ارزشمند جدال با تیمِ خمس را به‌دست آوردند. ریکاردو سا پینتو هم پیش از آنکه ایران را ترک کند، توانست 2 برد پیاپی و مهم برابر تراکتوری‌ها به‌دست آورد؛ برد اول در جام حذفی بود که زمینه‌ساز صعود استقلال به جمع 16 تیم برتر شد و آخرین برد سا پینتو در لیگ برتر فوتبال ایران هم مقابل تراکتور بود که به بدترین شکست تاریخ تراکتور در لیگ برتر تبدیل شد و آبی‌ها با نتیجه 7 بر یک حریف تبریزی را در هم کوبیدند و حالا امیدوارند که بتوانند در مسابقه چهارشنبه، چهارمین برد پیاپی خود برابر تراکتور را به‌دست آورند.

به یاد خاطرات شیرین دهه 1380

آبی‌پوشان پایتخت در 3 مقطع از تاریخ توانسته‌اند 4 بار برابر تراکتور به پیروزی برسند. در وهله نخست، در فاصله دور برگشت هفتمین دوره لیگ آزادگان تا دور رفت نهمین دوره این رقابت‌ها بود؛ جایی‌که استقلالی‌ها در این فاصله زمانی توانستند 4 برد پیاپی را با نتیجه 5 بر یک، 4 بر یک، 3 بر 2 و 3 بر یک به‌دست آورند و بعد از 4 برد پیاپی، تراکتوری‌ها موفق شدند در دور برگشت نهمین دوره لیگ آزادگان از استقلال در تهران امتیاز بگیرند.

استقلالی‌ها همچنین بعد از تساوی برابر تراکتور در دور برگشت نهمین فصل از رقابت‌های لیگ آزادگان، دوباره بردهای سریالی خود برابر تراکتور را جشن گرفتند و توانستند در 4 بازی پیاپی با نتایج 3 بر یک، 5 بر یک، 4 بر صفر و یک بر صفر به پیروزی برسند که بردهای 4 بر صفر و یک بر صفر آبی‌ها در اولین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بود که آن‌ها توانستند هم در مسابقه رفت و هم در دیدار برگشت برابر تراکتور به پیروزی برسند و بعد از آنکه تراکتور به لیگ دسته اول رفت و دوباره به سطح اول فوتبال ایران بازگشت، آن‌ها در نخستین رویارویی موفق شدند در نهمین دوره لیگ برتر برابر استقلال در تبریز امتیاز کسب کنند.

تاریخ برای استقلالی‌ها تکرار می‌شود؟

آبی‌پوشان پایتخت بعد از شکست تلخ در فینال جام حذفی، در دور رفت لیگ بیستم با هدایت محمود فکری در تبریز بردی 3 بر یک را مقابل تراکتور جشن گرفتند و بعد از آن در دور برگشت هم موفق شدند با هدایت فرهاد مجیدی با نتیجه 2 بر یک از سد حریف تبریزی بگذرند. برد در بازی رفت‌وبرگشت لیگ بیست‌ویکم با هدایت مجیدی و با نتایج مشابه یک بر صفر باعث شد تا شمار بردهای پیاپی استقلال مقابل تراکتور به عدد 4 برسد اما شکست 2گله آبی‌ها در تبریز مقابل تراکتور با هدایت ریکاردو سا پینتو، اجازه نداد تا آن‌ها به پنجمین پیروزی پیاپی خود برابر حریف تبریزی برسند. شاگردان نکونام بعد از حدود 2 سال حالا به دنبال تکرار تاریخ هستند و امیدوارند که بتوانند برای چهارمین بار در تاریخ رویارویی‌های استقلال و تراکتور، برای این تیم 4 پیروزی پیاپی را جشن بگیرند و گامی بلند به سوی کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم بردارند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری