football360 logo

روایت جذاب تیم‌های در ورطه سقوط لیگ برتر؛ میل غریزی به بقا

10 اردیبهشت 1403 ساعت 16:2911 نظر
3 تیم برنلی، لوتون تاون و ناتینگام فارست برای ماندن در لیگ برتر انگلیس رقابت می‌کنند.

به گزارش فوتبال 360، ممکن است قهرمانی در اوج قله‌های موفقیت، شادی‌های بزرگی را پشت سر بگذارد و لحظات خاصی را تجربه کند اما او شاید نمی‌داند در ورطه سقوط و در آستانه هلاکت زنده ماندن چه لذتی دارد.انگیزه موفقیت از روی تصمیم و اراده مستقل رقم می‌خورد. میل به نجات در غریزه آدمیزاد است و رسیدن به موهبت نجات با تقلای بیشتر، دست و پا زدن بیشتر و شاید حتی در موارد زیادی با خوشحالی بیشتر همراه می‌شود. از همین رو ماندن در سطوح بالای باشگاهی فوتبال اروپا برای تیم‌های در معرض سقوط گاهی با شادی‌هایی از جنس و با حرارت شادی قهرمانی و فتح عناوین همراه می‌شود. میل به بقا در لیگ برتر انگلیس در این فصل برای 3 تیم در خطر، اوج گرفته است. شفیلدیونایتد سقوط کرده و بالاتر از این تیم برنلی، لوتون تاون و ناتینگام فارست با میل غریزی به بقا دست و پنجه نرم می‌کنند و در پرتگاه سقوط امید به شاخه یا تخته سنگی برای دست‌آویز قرار دادن و نجات، دارند. هر کدام از این 3 تیم که از این مهلکه بگریزد شادی بزرگی در سطح شادی تیم قهرمان فصل را پیش روی خودش خواهد داشت. به بررسی وضعیت این 3 تیم در جدول و شانس زنده ماندن هر کدام از آنها در لیگ برتر می‌پردازیم.

ناتینگام فارست؛ تدابیر نونو سانتو


آنها استیو کوپر را برکنار کردند و کار را به دست جاه‌طلبی مرد با سابقه‌ای مثل نونو اسپریتو سانتو سپردند. شوک تغییر مربی در اولین روزها جواب داد و ناتینگام فارست در 5 بازی اول با هدایت سرمربی جدید 3 برد به دست آورد. با این حال ادامه مسیر برای قهرمان سابق اروپا باز هم کسالت‌بار و خسته کننده سپری شد. آنها در 10 بازی آخر خود در لیگ فقط یک برد داشته‌اند و سرازیری سقوط را می‌پیمایند. این تیم به وضوح در گلزنی مشکل دارد و برای روزهای باقی مانده از فصل که فرصت چندانی برای ترمیم این ضعف بزرگ نیست، باید روی گل نخوردن تمرکز داشته باشد. ناتینگام فارست پس از 35 مسابقه در لیگ با 26 امتیاز در رده هفدهم جدول ایستاده و هنوز در منطقه سقوط قرار نگرفته اما با تیم بعد از خودش یعنی لوتون تاون فقط یک امتیاز فاصله دارد. از نظر آمار گل خورده، شاگردان نونو سانتو بهترین وضعیت را در بین 4 تیم پایین جدول دارند و شاید تمرکز روی بسته نگه داشتن دروازه بهترین راهکار برای 3 بازی باقی مانده آنها نام بگیرد. ناتینگام فارست بخت نسبتا خوبی در 3 بازی پایانی دارد و شانس مناسبی برای بقا پیش روی خودش می‌بیند. آنها باید ابتدا به مصاف تیم بیستم جدولی و سقوط کرده و بی‌انگیزه شفیلدیونایتد بروند و در خانه این تیم می‌توانند به کسب یک پیروزی ارزشمند امیدوار باشند. بازی بعدی در برابر چلسی خواهد بود؛ رقیبی که بارها در مقابل تیم‌های قعر جدولی امتیاز از دست داده و این مسابقه در خانه ناتینگام فارست برگزار می‌شود. حتی در صورت از دست دادن امتیاز در این 2 مسابقه باز هم لیگ برتر یک شانس دیگر برای ناتینگام در تقویمش قائل شده و آنها در آخرین بازی خود باید به نبرد مستقیم با یکی دیگر از تیم‌های در ورطه سقوط بروند. ناتینگام فارست در آخرین بازی فصل به مصاف برنلی خواهد رفت و در صورت جا ماندن از رقبا در 2 بازی ابتدایی، فرصت جبران در آخرین مسابقه هنوز در دست پسران نونو سانتو باقی می‌ماند. بازی در مقابل برنلی در هفته سی و هشتم در خانه حریف برگزار می‌شود. با این همه بقای ناتینگام هنوز در دست خود این تیم است و آنها فعلا نیازی به رصد نتایج رقبا ندارند؛ مگر اینکه در مقابل شفیلدیونایتد امتیاز از دست بدهند و همزمان شاهد امتیاز گرفتن رقبا باشند. ناتینگام فارست می‌خواهد از حضور 2 ساله‌اش در لیگ دفاع کند و باز هم به همان منطقه‌ای تبعید نشود که حدود 2 دهه شانس بازی در بالاترین سطح را از این تیم گرفته بود.

لوتون تاون؛ موهبت خانه


تیم جذاب، ماجراجو و خاص راب ادواردز به هر شکل ممکن داستان خودش در این فصل لیگ برتر انگلیس را با دوره‌هایی از اوج و توانایی‌های خاص همراه کرد. لوتون تاون اگر چه این روزها با 25 امتیاز از 35 بازی هجدهم است و برای بقا می‌جنگد اما در برهه‌هایی تحسین برانگیز ظاهر شد و راهکارهای جالبی را برای پیروزی در بازی‌هایش به نمایش گذاشت. آنها البته در 6 بازی آخر خودشان در لیگ 5 بازی را باخته‌اند و از نظر فنی و روحی در شرایط خوبی نیستند. لوتون در 8 بازی آخر خودش فقط یک بار موفق شده بیشتر از یک گل در یک بازی به ثمر برساند. لوتون در این بازه زمانی فقط یک بازی را برای گلزنی از دست داده است. در مجموع راب ادواردز با رویکرد جالب خودش برای گلزنی از روی ضربات ایستگاهی راه باز کردن دروازه‌ها را پیدا کرده و اگر بتواند تیمش را در دفاع کمی ارتقا ببخشد، تهدید بزرگی برای ناتینگام فارست خواهد بود. آنها در 3 بازی بعدی خود به ترتیب با اورتون، وستهام و فولام بازی دارند که 2 بازی از این 3 مسابقه در خانه لوتون برگزار می‌شود. موهبت بازی بیشتر در ورزشگاه خانگی کوچک اما پر شور لوتون تاون شاید در آخرین تلاش‌ها برای بقا منجر به نجات آنها شود و بتوانند بیشتر از یک فصل در لیگ برتر انگلیس بمانند.

برنلی؛ در اوج


شاید باور این گزاره سخت باشد اما برنلی به عنوان تیم نوزدهم جدول لیگ برتر انگلیس با 24 امتیاز از 35 بازی در 8 بازی آخر خود در لیگ فقط یک شکست داشته و نسبت به عملکرد کلی‌اش در این فصل در اوج قرار دارد. ونسان کمپانی راه نباختن را یاد گرفته و برای اینکه در لیگ برتر بماند و راه بردن را در فصل آینده بیاموزد، نیاز دارد تا تیمش را در 3 بازی بعدی هم با فرم هفته‌های اخیر به میدان بفرستد. آنها در حال حاضر با توجه به 2 امتیاز فاصله با ناتینگام فارست برای رهایی و نجات از منطقه سقوط از کمترین شانس برای بقا برخوردارند اما اگر در همین شرایط باقی بمانند برای آخرین مسابقه در مقابل ناتینگام شانس خوبی برای زنده ماندن خواهند داشت. برنلی در ادامه بازی‌هایش ابتدا در خانه یک جدال سخت را با نیوکاسل پیش رو دارد و پس از این بازی در میدانی سخت‌تر باید از تاتنهام در خانه حریف امتیاز بگیرد. با این حال آنها در هفته‌های اخیر از منچستریونایتد، چلسی، وستهام و برایتون امتیاز گرفته‌اند و شاید در ادامه این فرم و آمادگی، بتوانند راه نجات را در واپسین روزها، دقایق و حتی در آخرین ثانیه‌ها پیدا کنند.

رقابت جذاب

این 3 تیم را دنبال کنید و بازی‌های آنها را از دست ندهید. برنلی، ناتینگام و لوتون تاون برای زنده ماندن تلاش می‌کنند و در 3 بازی بعدی تمام داشته‌های خودشان را برای نجات به کار می‌گیرند. اگر به تماشای فیلم‌های ژانر درام علاقه‌مند هستید، رقابت نزدیک این 3 تیم برای زنده ماندن در لیگ برتر انگلیس را قدم به قدم پیگیری کنید. هیجان در این سوی لیگ و در نزدیکی دره سقوط، کمتر از شور و هیاهوی تیم‌هایی که برای ایستادن روی قله تلاش می‌کنند، کمتر نیست. اگر در این باره تردید دارید می‌توانید خوشحالی تیم نجات یافته از این مهلکه را با خوشحالی قهرمان لیگ مقایسه کنید.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری