football360 logo

یک‌چهارم نهایی بدون سرخابی؛ دوئل‌های جذاب در اصفهان و تبریز

10 اردیبهشت 1403 ساعت 18:0066 نظر
سپاهان با ملوان و تراکتور با مس رفسنجان 2 نبرد حساس مرحله یک‌چهارم نهایی را برگزار خواهند کرد.

به گزارش فوتبال 360، دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی قرعه‌کشی شد. این مرحله از مسابقات در اواخر اردیبهشت با حضور 7 تیم لیگ برتری و یک تیم از لیگ یک برگزار خواهد می‌شود. تیم فاتح این مسابقات به مرحله پلی‌اف لیگ نخبگان آسیا خواهد رفت.

سپاهان به تنهایی سوم می‌شود یا ملوان به اصفهانی‌ها می‌رسد؟

در تاریخ جام حذفی دو قطب تهرانی فوتبال ایران با 7 قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های مسابقات هستند و پس از سرخابی‌ها 2 تیم اصفهانی با 4 قهرمانی بیشترین قهرمانی را دارند. از جمع 4 تیم پرافتخار تنها سپاهان در مسابقات باقی‌مانده که در صورت قهرمانی به تنهایی سومین تیم پرافتخار جام حذفی می‌شود. سپاهان 11 سال است که قهرمان جام حذفی نشده است. 

حریف سپاهان اما یکی دیگر پرافتخارترین تیم‌های تاریخ رقابت‌ها است. ملوان 3 بار فاتح جام حذفی شده و در صورتی‌که پس از 32 سال قهرمان شود، در کنار ذوب‌آهن و سپاهان چهارمین تیم پرافتخار جام می‌شود. در تقابل دو تیم در این فصل یک‌بار ملوان و یک مرتبه سپاهان به پیروزی رسیده است. سپاهان فصل گذشته با تساوی مقابل ملوان در کورس قهرمانی عقب افتاد و این بازی جنبه انتقامی هم خواهد داشت.

به دنبال اولین افتخار

گل‌گهر از جمله باشگاه‌های نوپا ایران به شمار می‌آید و در این مدت تیم موفقی نشان داده ولی همچنان در کسب جام توفیق نداشته است. گل‌گهر یک‌بار در فصل 1400-1399 به نیمه‌نهایی جام حذفی راه یافت. هوادار هم فصل گذشته در جمع 4 تیم راه پایانی حضور داشت. هر کدام از این 2 تیم قهرمان جام حذفی شود، به اولین جام تاریخ خود می‌رسد. بازی رفت دو تیم در فصل جاری با تساوی 3-3 به پایان رسید و در بازی برگشت هم هوادار توانست با یک گل از سد گل‌گهر بگذرد.

نبرد شگفتی‌سازان

چادرملو اردکان تنها تیم لیگ یکی است که به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافته است. این بهترین عملکرد این تیم در تاریخ جام حذفی است. چادرملو برابر آلومینیوم اراکی قرار می‌گیرد که در مرحله قبل دست به کار بزرگی زد و پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی را از پیش رو برداشت. آلومینیوم سابقه صعود به فینال جام حذفی را دارد.

ملاقات دوباره پس از 2 فصل

تراکتور و مس رفسنجان یک‌بار در جام حذفی 2 سال پیش با هم روبرو شدند که تراکتور در ضربات پنالتی حریف را مغلوب کرد. تراکتور 2 بار تجربه قهرمانی در جام حذفی را دارد و به دنبال تکرار مجدد آن است. مس رفسنجان با محرم نویدکیا فوق‌العاده نشان داده و تاکنون باختی نداشته است. این تیم تا پیش از این 3 بار به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرده ولی هیچ‌وقت موفق به صعود از این مرحله نشده و به دنبال شکستن این طلسم است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری