football360 logo

بایرن‌مونیخ در اندیشه باطل کردن طلسم 10 ساله رئال مادرید؛ قوی سپید را بکش!

11 اردیبهشت 1403 ساعت 13:3893 نظر
هری کین برای شکستن رکورد جرارد و بکام، به تنها یک گل دیگر نیاز دارد.
به گزارش فوتبال 360، مصاف کلاسیک بایرن‌مونیخ و رئال مادرید در مسیر رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا، این فصل تکرار خواهد شد و 2 تیم پرافتخاری که قدرت‌های روز فوتبال اروپا را برای رسیدن به این مرحله از سد راه کنار زدند، امشب مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.
لیگ قهرمانان اروپا
دور رفت مرحله نیمه‌نهایی
بایرن‌مونیخ – رئال مادرید
سه‌شنبه 11 اردیبهشت
ساعت 22:30 به وقت تهران
استادیوم آلیانتس آرنا
داور: کلمان تورپن (فرانسه)
بایرن‌مونیخ برای رسیدن به این مرحله از سد آرسنال گذشته و رئال مادرید مدافع عنوان قهرمانی، منچسترسیتی را در ضربات پنالتی کیش و مات کرده است اما امشب، ماجرا متفاوت خواهد بود زیرا در بازی دور رفت بایرن‌مونیخ  میزبان است و هفته آینده باواریایی‌ها باید به سانتیاگو برنابئو سفر کنند.
هشتمین مصاف تکراری در آستانه فینال
برای هشتمین بار در تاریخ، بایرن‌مونیخ و رئال مادرید در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر خواهند رفت و در هر 2 بار اخیر،  تیم آلمانی از دور مسابقات کنار رفته تا رئال مادرید به سمت قهرمانی پرواز کند. بایرن یک بار در فصل 14-2013 از مرحله نیمه‌نهایی به دست پرافتخارترین تیم اروپا کنار زده شد و آخرین بار چنین اتفاقی فصل 18-2017 برای باواریایی‌ها رخ داد؛ برخلاف مصاف 2 تیم در مراحل نیمه‌نهایی بین سال‌های 1976 تا 2013 که از 5 مصاف 2  تیم، 4 بار بایرن‌مونیخ موفق شد به دیدار فینال راه یابد.
جود در اندیشه نخستین فینال اروپایی
در رسیدن به این مرحله، نقش کیمیش برای حضور بایرن‌مونیخ در جمع 4 تیم برتر اروپا بسیار حیاتی بوده و مسیری که بایرن‌مونیخ تا به این مقطع طی کرده، بسیار جالب توجه‌تر از پادشاه اروپا، رئال مادرید بوده. رئال مادرید مقابل منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی زجر کشید تا به پیروزی دست یازید اما بایرن‌مونیخ شخصیت خود را در مصاف با آرسنال نشان داد تا در جریان بازی تیم انگلیسی را بار دیگر مغلوب کند.
جود بلینگام، ستاره رئال مادرید مقابل منچسترسیتی بود و میانگین 1.2 پرس پرفشار به ازای هر دقیقه (در مجموع 146) بر بازیکنان منچسترسیتی ایجاد کرد و از این بابت، رکورد فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا در بازی‌های بیش از 90 دقیقه را شکست. این ستاره انگلیسی امشب به مراتب نقش قابل توجهی در زمین خواهد داشت تا نخستین فینال اروپایی‌اش را تجربه کند.

جود در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، صدرنشین جدول بهترین بازیکنان از نظر ایجاد فشار بر بازیکنان حریف بوده و عملکردش در این فاکتور فنی، عدد 496 را نشان می‌دهد. او علاوه بر گره‌گشایی از کار بازی، کاملاً در خدمت تیم بوده و 4 گل زده و 4 پاس گل ارسال کرده است.
پرواز روی دو بال قوی سپید
در رئال مادرید این فصل، تنها رودریگو از نظر گلزنی عملکرد بهتری از جود بلینگام در لیگ قهرمانان اروپا داشته و 5 گل به ثمر رسانده. رودریگو امیدوار است بار دیگر با درخشش در طرفین میدان برای رئال مادرید، مسیر فینالیست شدن  تیمش را هموار کنند.
آنچلوتی در مصاف لالیگایی تیمش پس از فرار به سمت قهرمانی در این رقابت‌ها، هفته گذشته به بازیکنان اصلی تیمش در جریان مصاف با رئال سوسیداد استراحت داد و با گلزنی آردا گولر 3 امتیاز را به حساب تیمش واریز شده دید اما ادر میلیتائو، بازگشتش به ترکیب خبر خوبی برای هواداران رئال مادرید و کارلتو بود.
در اردوگاه رئال مادرید، تیبو کورتوا و داوید آلابا از غایبان حضور در باواریا خواهند بود و دنی کارواخال نیز به‌تبع محرومیت، قادر به همراهی پسران کارلتو نیست. اورلین شوامنی از طرف مقابل اما به ترکیب باز می‌گردد و نکته‌ای که سرمربی ایتالیایی را نگران می‌کند، مشکلات آمادگی جسمانی فرلان مندی است.
کین باز هم در اندیشه رکوردشکنی
در طرف مقابل میدان بایرن‌مونیخ اگرچه غایبانی از جمله کینگزلی کومن خواهد داشت اما توخل ترجیح داد در بوندس‌لیگا از لروی سانه و سرژ گنبری بهره نبرد تا برای بازی امشب در دسترس باشند. هری کین هم که در جریان مصاف با اینتراخت فرانکفورت هر 2 گل تیمش را به ثمر رساند با رکوردشکنی و رسیدن به مرز 400 گل دوران حرفه‌ای پا به این مصاف حساس مقابل رئال مادرید می‌گذارد.

جایی که ارلینگ هالند از گلزنی ناکام بوده، هری کین برای فینالیست شدن تیمش باید گره‌گشای کار باشد. هری کین در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا روی 10 گل تیمش در مجموع 10 دیدار تاثیر مستقیم داشته و میانگین تاثیرگذاری روی یک گل در هر بازی را به ثبت رسانده است.
ستاره انگلیسی برای آنکه رکورد شکنی کرده و عنوان «بهترین بازیکن انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا با تاثیرگذاری روی بیشترین گل در یک دوره از لیگ قهرمانان اروپا» را به نام خود بزند، به تنها یک گل دیگر احتیاج خواهد داشت و اگر از پسِ ماموریت گشودن دروازه رئال مادرید برآید، از رکورد دیوید بکام (99-1998 و 02-2001) و استیوی جرارد (08-2007) عبور کرده و بهترین انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا از این نظر لقب خواهد گرفت.

مصاف رئال مادرید و بایرن‌مونیخ، پرتکرارترین بازی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بوده. 2 تیم 26 بار  به مصاف یکدیگر رفته‌اند و در این میان، 24 دیدار از چارچوب ادوار حذفی رقابت‌ها به انجام رسیده‌اند. رئال مادرید در 7 بازی اخیر دو تیم شکست‌ناپذیر بوده و 6 بار پیروزی را از آن خود کرده است. این طولانی‌ترین روند عدم تجربه پیروزی برای بایرن‌مونیخ مقابل یکی از حریفان اروپایی‌اش در طول تاریخ بوده.
لوس بلانکوس از طرف دیگر هر 3 دیدار خارج از خانه‌شان به میزبانی آلیانتس آرنا را به پیروزی رسیده‌ (برتری 0-4 در فصل 14-2013، برتری 1-2 در فصل 17-2016 و برتری 1-2 در فصل 18-2017) و رکورد طولانی‌ترین روند پیروزی در تاریخ اروپا به میزبانی باواریایی‌ها را از آن خود کرده.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری