football360 logo

سریال تساوی‌ها از اهواز تا اراک؛ نساجی شتابان از منطقه قرمز گریخت

12 اردیبهشت 1403 ساعت 20:1618 نظر
در ادامه دیدارهای هفته بیست‌وپنجم، 2 دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسید و نساجی مازندران 2 بر صفر در اصفهان مقابل ذوب‌آهن برنده شد.
گزارش فوتبال 360، مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در هفته بیست‌وپنجم روز گذشته با برتری 2 بر یک شمس‌آذر قزوین مقابل پیکان تهران آغاز شد و امروز هم تیم‌های هوادار موفق شد برابر صنعت‌نفت به پیروزی برسد و نبرد تیم‌های تراکتور تبریز - استقلال تهران و مس رفسنجان - گل‌گهر سیرجان با نتیجه تساوی به پایان رسید تا 2 بازی هفته بیست‌وپنجم برنده داشته باشد و 2 مسابقه هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده باشد. هواداران فوتبال در حالی چشم‌انتظار برگزاری دوئل پرسپولیس و سپاهان بودند که پیش از انجام این مسابقه، 3 دیدار حساس به صورت همزمان از ساعت 18:15 پیگیری شد.

برد امیدبخش مازنی‌ها در فولادشهر

تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و نساجی مازندران که توانسته بودند در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر کار خود را با کسب پیروزی به پایان برسانند، امروز از ساعت 18:15 با قضاوت مرتضی منصوریان به میزبانی ورزشگاه فولادشهر اصفهان برابر هم قرار گرفتند؛ آن‌هم در حالی‌که ذوبی‌ها برای ماندن در بین 8 تیم برتر جدول به میدان آمده بودند و در آن‌سوی میدان هم قرمزپوشان قائمشهری در سودای کسب دومین برد پیاپی و امیدوار شدن به بقا در سطح اول فوتبال ایران بودند.

مازنی‌ها بازی را تهاجمی آغاز کردند و منصور باقری با شوت غافلگیرکننده خود از میانه‌های زمین، در دقیقه 4 توانست گل برتری تیم نساجی را به‌ثمر برساند تا شاگردان ساکت الهامی خیلی زود از حریف خود پیش بیفتند. بعد از گلزنی باقری، بازیکنان ذوب‌آهن به دنبال جبران زودهنگام گل خورده بودند اما تلاش‌شان بی‌سرانجام بود. محمد عباس‌زاده در دقیقه 19 این فرصت را داشت تا اختلاف را به 2 گل برساند اما درخشش پارسا جعفری در خط دروازه ذوب‌آهن این اجازه را به ستاره باتجربه نساجی نداد. قرمزپوشان قائمشهری به حملات خود ادامه دادند و روی ارسال محمدرضا حسینی، امیرحسین سام‌دلیری توانست در دقیقه 37 اختلاف را به 2 گل برساند تا شاگردان ساکت الهامی با خیالی آسوده و بردی 2گله به رختکن بروند.

ذوبی‌ها نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال کاهش اختلاف‌شان با نساجی بودند که لوآن پولی در خط دروازه نساجی درخشید. بعد از شروع بهتر ذوب‌آهن در نیمه دوم، مازنی‌ها صاحب توپ‌ومیدان شدند و 2 فرصت پیاپی گلزنی روی دروازه ذوب‌آهن داشتند اما سعید غلامعلی‌بیگی و محمدرضا آزادی ناکام در گلزنی بودند و پارسا جعفری اجازه نداد اختلاف دو تیم به 3 گل برسد. ربیعی با تعویض‌های تهاجمی خود به دنبال تغییر جریان بازی به سود تیمش بود تا بلکه شاگردان او بتوانند اختلاف را کم کنند.

لوآن پولی که روزهای خوبی را در خط دروازه نساجی می‌گذراند، در دقایق پایانی نیمه دوم، ستاره ترکیب نساجی بود و توانست با واکنش‌های زیبای خود سد راه گلزنی ذوبی‌ها شود و اجازه فروپاشی دروازه نساجی را برای سومین بازی پیاپی نداد تا با درخشش پولی در یک بازی جذاب و پرموقعیت، نساجی مازندران بتواند بردی 2گله را در اصفهان مقابل ذوب‌آهن به‌دست آورد و برای دومین بازی پیاپی شاگردان ساکت الهامی موفق به کسب پیروزی شدند. 

نساجی با برد در مسابقه امروز، 22 امتیازی شد و به لطف تفاضل گل بهتر به رتبه سیزدهم جدول صعود کرد و از منطقه قرمز جدول خارج شد. در طرف مقابل هم ذوبی‌ها با پذیرش هشتمین شکست فصل، 33 امتیازی در رتبه هشتم جدول ماندند. در هفته بیست‌وششم لیگ برتر، نساجی روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه در خانه میزبان پرسپولیس تهران خواهد بود و در همان روز، ذوب‌آهن اصفهان باید در تهران به مصاف استقلال برود.

نبرد بدون برنده تیم‌های پورموسوی و تارتار!

شاگردان سیروس پورموسوی و مهدی تارتار در تیم‌های استقلال خوزستان و ملوان بندرانزلی امروز در دیداری حساس رودرروی هم قرار گرفتند. آبی‌پوشان اهوازی بعد از کسب 4 امتیاز از 2 بازی قبلی پا به مسابقه امروز گذاشتند و ملوانی‌ها هم بعد از پذیرش 2 باخت متوالی در لیگ برتر به اهواز سفر کرده بودند. دو تیم با قضاوت کوپال ناظمی از ساعت 18:15 در ورزشگاه غدیر اهواز برابر هم صف‌آرایی کردند که دقایق ابتدایی مسابقه، با نمایش تهاجمی آبی‌پوشان اهوازی دنبال شد.

شاگردان سیروس پورموسوی حملات پردامنه‌ای روی دروازه ملوان داشتند اما تلاش‌شان برای گلزنی بی‌ثمر بود. رفته‌رفته ملوانی‌ها از لاک دفاعی خارج شدند و رضا جعفری توانست روی پاس مجید عیدی، دروازه استقلال خوزستان را در دقیقه 28 باز کند تا برخلاف جریان بازی، شاگردان مهدی تارتار روی اولین موقعیت جدی گلزنی بتوانند به گل برسند و از حریف خود پیش بیفتند. استقلالی‌ها پیش از پایان نیمه نخست این فرصت را داشتند تا گل خورده را جبران کنند اما تلاش‌شان بی‌سرانجام بود تا نیمه نخست با برتری یک‌گله ملوانی‌ها خاتمه یابد.

آبی‌وشان در آغاز نیمه دوم، با حملاتی پردامنه کار خود را دنبال کردند که عثمان اندونگ مدافع پیش‌تاخته استقلال خوزستان توانست گل تساوی را به‌ثمر برساند. شاگردان پورموسوی بعد از ثبت گل تساوی، بازی را تهاجمی دنبال کردند و به دنبال آن بودند تا در خانه کامبک بزنند و بردی ارزشمند را مقابل ملوان بندرانزلی جشن بگیرند. با وجود پی‌ریزی حملات پردامنه روی دروازه ملوان، تلاش شاگدران سیروس پورموسوی برای رسیدن به گل بی‌ثمر بود تا بازی با تساوی 1-1 به پایان برسد.

آبی‌پوشان اهوازی با کسب نهمین تساوی فصل، 21 امتیازی شدند و به رتبه پانزدهم جدول سقوط کردند. در طرف مقابل، ملوانی‌ها با پذیرش نهمین تساوی فصل فرصت رسیدن به رتبه چهارم جدول را از دست دادند و با 39 امتیاز جایگاه‌شان در رتبه پنجم جدول تغییری نکرد. در هفته بیست‌وششم، روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه باید استقلال خوزستان در اصفهان به مصاف سپاهان برود و در همان روز، ملوان بندرانزلی میزبان هوادار تهران خواهد بود.

تمدید روزهای بدون برد ویسی با فولاد

دو تیم آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان در نبرد تیم‌های صنعتی فوتبال ایران عصر امروز از ساعت 18:15 با قضاوت یاسر همرنگ مقابل هم به میدان رفتند؛ آن‌هم در حالی‌که اراکی‌ها به دنبال قطع روند باخت‌های سریالی خود در لیگ بیست‌وسوم و بازگشت به جمع‌های دارای رتبه تک‌رقمی بودند و فولادی‌ها هم با انگیزه کسب 3 امتیاز و خروج از شرایط بحرانی و رسیدن به نخستین پیروزی با هدایت عبدالله ویسی به اراک سفر کرده بودند و امید داشتند برابر تیمی که هفته گذشته موفق به حذف پرسپولیس از گردونه رقابت‌های جام حذفی شد، پیروز شوند.

شاگردان عبدالله ویسی بازی را بهتر از حریف خود آغاز کردند و بعد از چند موقعیت نصفه‌ونیمه، ساسان انصاری موفق شد روی شوت دفع‌شده لوسیانو پریرا، در قامت گلزن بدرخشد و در دقیقه 11، فولادی‌ها را از حریف خود پیش انداخت. قرمزپوشان اهوازی بعد از گلزنی انصاری، به دنبال رسیدن به گل دوم بودند اما تلاش‌شان بی‌سرانجام بود. در دقایق پایانی نیمه نخست، شاگردان ویسی به دنبال مدیریت بازی بودند که به خواسته مهم خود رسیدند و توانستند با حفاظت از برتری یک‌گله به رختکن بروند.

اراکی‌ها نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و همه تلاش‌شان بر این بود که بتوانند به گل تساوی برسند که سرانجام، محمدامین کاظمیان روی پاس یونس اکبرپور در دقیقه 60 توپ را به تور دروازه فولاد رساند تا بازی به تساوی کشیده شود. سفیدوسبزپوشان اراکی بعد از ثبت گل تساوی، به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و امیدوار به‌ثبت کامبک برابر فولاد بودند اما تلاش‌شان راه به جایی نبرد تا هفته ناموفق تیم‌های خوزستانی تکمیل شود و فولادی‌ها هم نتوانستند از برتری خود حراست کنند تا با کسب تنها یک امتیاز به کار خود در اراک برابر آلومینیوم پایان بدهند.

فولادی‌ها با این تساوی، همچنان کار خود را بدون کسب پیروزی در دوران سرمربیگری عبدالله ویسی پیش می‌برند و با 22 امتیاز به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به نساجی مازندران در رتبه چهاردهم جدول قرار گرفتند. شاگردان مجتبی حسینی در تیم آلومینیوم هم با پذیرش هفتمین تساوی در فصل جاری، با 31 امتیاز در رتبه دهم جدول باقی ماندند. در هفته بیست‌وششم، روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه، فولاد خوزستان میزبان تراکتور تبریز است و آلومینیوم اراک هم باید در تهران به مصاف پیکان برود. در آخرین مسابقه از هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعتی پیش تیم‌های پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفته‌اند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری