football360 logo

حساسیتی که لیگ را از رونق انداخت؛ جدال مربع مدعیان یک گل کمتر از سایر بازی‌های لیگ

13 اردیبهشت 1403 ساعت 09:1771 نظر
بازی ۴ تیم مدعی بالای جدول بسیار کم گل بوده است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور از ابتدای فصل ۴ مدعی اصلی قهرمانی بودند. با انجام دیدارهای هفته بیست‌وپنجم، تمام تقابل‌های تیم‌های مدعی با یکدیگر به انجام رسید. همیشه جدال تیم‌های بزرگ باعث جذابیت لیگ می‌شود ولی در لیگ برتر این فصل، این تقابل‌ها به هیچ‌وجه انتظارات برآورد نکرد. 

متوسط یک گل در هر بازی سهم تقابل ۴ تیم بالای جدول

۴ تیم مدعی در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت، ۱۲ دیدار با هم انجام دادند که این تعداد بازی ۱۴ گل داشته است و میانگین ۱.۱۶ گل در هر بازی به‌ثبت رسیده است. دیدارهای این فصل بدون در نظر گرفتن این ۱۲ بازی ۲.۱۷ گل در هر بازی داشته و دیدارهای حساس این فصل به طور متوسط یک گل کمتر از سایر بازی‌های لیگ به خود دید و این بازی‌ها نه‌تنها به جذابیت لیگ کمک نکرده بلکه از زیبایی‌های این فصل کم کرده است.

0.5 گل در هر بازی برای تقابل مدعیان در نیم فصل دوم

تنها بازی پرگل از ۱۲ بازی تیمهای مدعی، دیدار هفته نخست سپاهان با تراکتور بود که سپاهانی‌ها با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسیدند. این نتیجه در شرایطی رقم خورد که هنوز جدول لیگ سرو شکل نگرفته بود و بازی‌ها حساس نشده بود. ۱۱ بازی دیگر ۴ تیم مدعی کمتر از یک گل در هر بازی داشته است. 

با افزایش حساسیت بازی‌ها در نیم‌فصل دوم، جدال تیم‌های مدعی به نحو عجیبی کم‌گل تر شد و در ۶ بازی فقط ۳ گل زده شد و میانگین غیرقابل باور 0.5 گل در هر بازی به جای ماند. در نیم‌فصل دوم تنها بازی پرسپولیس با تراکتور و استقلال با سپاهان گل داشت و ۴ بازی دیگر با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری