football360 logo

خرافه آماری‌ای که به پرسپولیسی‌ها انگیزه می‌دهد؛ قهرمان‌شدن با تکرار سرگذشت نیم‌فصل نخست!

13 اردیبهشت 1403 ساعت 10:3458 نظر
در صورت تکرار نتایج، 5 دیدار پایانی نیم‌فصل نخست در 5 دیدار پایانی نیم‌فصل دوم، پرسپولیسی‌ها می‌توانند در جدول رده‌بندی از حریف سنتی خود سبقت بگیرند.

به گزارش فوتبال 360، هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال ایران شب گذشته به نقطه پایان کار خود رسید و در هفته‌ای که به حساس‌ترین هفته فصل شهرت داشت، 4 تیم برتر جدول رده‌بندی نتوانستند در دیدارهای رودررو برنده شوند و حتی ناکام در گلزنی بودند؛ به‌طوری‌که ابتدا در تبریز، نبرد تراکتور و استقلال تهران برنده نداشت و سپس در تهران، تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اصفهان به تساوی بدون گل رضایت دادند تا 2 بازی بزرگ بدون برنده و بدون گل خاتمه یابد.

استقلال و پرسپولیس مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی هستند و تنها تیم‌های حاضر در لیگ بیست‌وسوم هستند که توانسته از حدنصاب 50 امتیاز بگذرند؛ آن‌هم در حالی‌که بعد از استقلالِ 54 امتیازی و پرسپولیسِ 53 امتیازی، نام سپاهان اصفهان با 46 امتیاز و تراکتور تبریز با 41 امتیاز به‌چشم می‌خورد. همین مسئله باعث شده تا تنور رقابت برای رسیدن به مقام قهرمانی در 5 هفته پایانی فصل میان 2 تیم پرطرفدار پایتخت داغ باشد و در این میان، آن‌ها امیدوار به‌ثبت بهترین عملکرد خود هستند.

تمدید صدرنشینی پرسپولیس در نیم‌فصل دوم

سرخ‌پوشان پایتخت در حالی شب گذشته در خانه برابر سپاهان اصفهان متوقف شدند که شاگردان اوسمار ویرا با کسب 23 امتیاز در طول 10 مسابقه، بهترین تیم نیم‌فصل دوم هستند و بعد از پرسپولیس، نام استقلال تهران با 22 امتیاز در جدول بهترین تیم‌های نیم‌فصل دوم به‌چشم می‌خورد. مس رفسنجان، 16 امتیازی است و سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی هم دو تیم 15 امتیازی لیگ برتر در نیم‌فصل دوم هستند تا رقابت برای رسیدن به عنوان بهترین تیم نیم‌فصل دوم هم میان سرخابی‌های پایتخت برقرار باشد.

خاطرات خوش پرسپولیسی‌ها از 5 بازی پایانی نیم‌فصل

پرسپولیسی‌ها در 5 بازی پایانی خود در فصل جاری، باید به مصاف تیم‌های نساجی مازندران، هوادار تهران، استقلال خوزستان، شمس‌آذر قزوین و مس رفسنجان بروند. در دور رفت، سرخ‌پوشان پایتخت در جدال با نساجی، هوادار و شمس‌آذر پیروز شدند و مقابل استقلال خوزستان و مس رفسنجان هم امتیاز کسب کردند تا از این 5 دیدار، 11 امتیاز به‌دست آورده باشند. در حالی سرخ‌پوشان بیش از 70 درصد امتیازات ممکن در 5 بازی پایانی نیم‌فصل نخست را از آن خود کردند که شرایط برای آبی‌پوشان پایتخت متفاوت پیش رفت.

مسیری که می‌تواند سرخ‌ها را قهرمان لیگ کند!

شاگردان جواد نکونام در 5 بازی پایانی خود در نیم‌فصل نخست، مقابل تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان و پیکان تهران به میدان رفتند که فقط توانستند نساجی و پیکان را شکست بدهند و در 3 دیدار دیگر آن‌ها به نتیجه تساوی رضایت دادند تا از 15 امتیاز ممکن تنها 9 امتیاز به‌دست آورند. در صورت تکرار نتایج نیم‌فصل نخستِ سرخابی‌ها در نیم‌فصل دوم، شمار امتیازات پرسپولیس به 64 می‌رسد و آبی‌ها هم 63 امتیازی می‌شوند و در این‌صورت، عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم به پرسپولیس می‌رسد. هر چند که این موضوع، یک فرضیه و خرافه آماری است و 5 دیدار مهیج و سرنوشت‌ساز در انتظار سرخابی‌های پایتخت است که کمتر از یک ماه دیگر و بعد از انجام این 5 دیدار، سرانجام از چهره تیم قهرمان لیگ بیست‌وسوم رونمایی خواهد شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری