football360 logo

دستورالعمل‌های جدید راتکلیف؛ پایان دورکاری، آغاز صرفه‌جویی

13 اردیبهشت 1403 ساعت 11:5129 نظر
مالک منچستر یونایتد عزم خود را برای تغییر ساختار اداری باشگاه جزم کرده است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، جیم راتکلیف، مالک ۲۵ درصد سهام منچستر یونایتد و مرجع تصمیمات فوتبالی باشگاه، به کارمندان دستور داده به دفتر کار خود برگردند و به این ترتیب دوره ۴ ساله دورکاری که از آغاز دنیاگیری کووید-۱۹ آغاز شده بود به پایان می‌رسد. مالک میلیاردر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری باشگاه است و به این ترتیب تعدادی از کارمندان به زودی شغل خود را از دست خواهند داد. 


راتکلیف سخت به دنبال تغییر ساختار اداری منچستر یونایتد و ارتقای وضعیت باشگاه است و  تأکید کرده باید فرهنگ کار در خانه به اتمام برسد. این تصمیمات قبلا با مخالفت پاتریک استوارت، مدیر ارشد داخلی باشگاه همراه شده‌ بود و به محض اعلام، خبر جدایی او در گردهم‌آیی روز چهارشنبه به اطلاع کارمندان رسید. اتلتیک گزارش داده تصمیمات راتکلیف با بازخوردهای متضادی از جانب عوامل باشگاه روبه‌رو شده. تعدادی از آنها عزم شرکت اینئوس و مدیران جدید برای تغییر شرایط را الهام‌بخش تلقی می‌کنند اما تعدادی دیگر از برهم‌خوردن تعادل کار و زندگی خود با این تصمیم، ناراضی شده‌اند‌. راتکلیف امیدوار است سیاست اینئوس در به خط کردن تمام‌وقت کارمندان، منچستر یونایتد را به روی ریل برگرداند. مالک ۷۱ ساله این خبر را به واسطه ژان کلود بلان به گوش کارکنان باشگاه رساند و همچنین به آنها اطمینان داد دن اشوورت به زودی با جدایی از نیوکاسل، به باشگاه اضافه می‌شود و جایگاه مدیریت ورزشی را در اختیار خواهد گرفت. 


عوامل اداری باشگاه مانند بسیاری از نهادهای دیگر در سراسر جهان با آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ به دورکاری روی آوردند و محیط کاری به شکلی انعطاف‌پذیر درآمد. شرکت اینئوس اما به دنبال هزینه یک میلیارد پوندی برای خرید ۲۵ درصد از سهام منچستر یونایتد، قصد دارد سر و شکل منظم‌تری به ساختار اداری باشگاه بدهد. دفترهای کاری ساختمان‌های اداری باشگاه در منچستر و لندن به گونه‌ای از نو طراحی شده‌اند که با شرایط دورکاری متناسب باشند و در حال حاضر فضای کافی برای بازگشت تمام کارمندان وجود ندارد. در منچستر اوضاع بغرنج‌تر هم هست چون بخشی از فضای اداری به امکانات روز مسابقه اختصاص داده شده است.


راتکلیف در پیام خود به عوامل باشگاه تأکید کرده اطمینان دارد منچستر یونایتد به زودی به جایگاه خود به عنوان یکی از باشگاه‌های پیش‌رو در جهان فوتبال بر خواهدگشت و او تلاش می‌کند این هدف را هرچه سریع‌تر عملی کند. با توجه به اینکه منچستر یونایتد طی سال گذشته با وجود کسب درآمد فوتبالی ۶۴۸.۴ میلیون پوندی، با ضرر ۴۲ میلیونی مواجه شده، مالک جدید قصد دارد با صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های جاری اوضاع مالی را روبه‌راه کند. او از شرکت مشاوره و نظارتی اینترپث خواسته هزینه‌های ادارای و تجاری باشگاه را بازبینی کند. یونایتد امیدوار است صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های حاصل از این گزارش‌ها به باقی ماندن باشگاه در چارچوب‌های قانونی بازی جوانمردانه مالی یوفا و قوانین سود و ثبات لیگ برتر کمک کند تا سرمایه‌گذاری گسترده‌تر در زمینه خرید بازیکنان امکان‌پذیر باشد. 


باشگاه از کارمندان خواسته برای حضور در مسابقه نهایی جام حذفی مقابل منچسترسیتی به شکل داوطلبانه ۲۰ پوند بپردازند. به عوامل باشگاه به شکل سنتی بلیت رایگان داده می‌شود اما این بار از آنها خواسته شده در صورت تمایل مبلغی را پرداخت کنند. همچنین در سفر از منچستر به لندن به عوامل باشگاه غذا داده نخواهد شد! از طرفی کارت‌های اعتباری باشگاه هم دیگر در اختیار کارمندان قرار نمی‌گیرد. سوال این است؛ در باشگاهی که در سال‌های اخیر به زیان در بازار نقل‌وانتقالات، هزینه‌های چند ده میلیونی برای خرید بازیکنان کم‌بازده و از دست دادن رایگان مهره‌ها مشهور شده، صرفه‌جویی‌های این‌چنینی در هزینه‌های خرد چه تأثیری روی تراز شدن هزینه‌ها و درآمدها خواهد داشت؟ اینئوس همچنین در نیمه دوم سال جاری میلادی روی تعدیل نیرو و کاهش احتمالی کارمندان تمرکز می‌کند. سازوکار ادارای منچستریونایتد که از هر باشگاه دیگر در لیگ برتر انگلیس حجیم‌تر است، نیاز به چالاکی بیشتر و کاهش نفرات دارد. انرژی، تلاش و رویکرد جاه‌طلبانه مالکان جدید تعدادی از عوامل باشگاه را به آینده روشن‌تر امیدوار کرده اما بعضی‌ دیگر با خطر از دست دادن شغل و جایگاه خود روبه‌رو شده‌اند. تلاش‌های منچستریونایتد در راه دستیابی به سهمیه لیگ اروپا و قهرمانی جام حذفی ادامه دارد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری