football360 logo

به بهانه اخراج عالیشاه؛ جنگ همیشگی

13 اردیبهشت 1403 ساعت 16:30558 نظر
جدال‌های پرسپولیس و سپاهان در سال‌های اخیر، جنجالی دنبال شده است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، پرسپولیس در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر برابر سپاهان قرار گرفت و به تساوی بدون گل رضایت داد. بسیاری امید داشتند این بازی جذاب از آب در بیاید اما الکلاسیکوی فوتبال ایران، بیشتر از متن حاشیه داشت.

امید عالیشاه، کاپیتان پرسپولیس در این دیدار با تصمیم بیژن حیدری از زمین مسابقه اخراج شد. عالیشاه در نیمه دوم با برایان دابو درگیر شد و ضربه‌ای را به این بازیکن وارد کرد که باعث شد او در ادامه بازی حضور نداشته باشد و این بازی حساس بار دیگر قربانی بگیرد. بازیکنان دو تیم ظاهرا در این دیدار دچار ضعف اعصاب می‌شوند و درگیری و اخراج را مقدم بر کیفیت فنی می‌دانند.

اخراج‌هایی به رنگ سرخ

پرسپولیس در دیدار شب گذشته با سپاهان اخراجی داد و البته این اتفاق در بازی رفت هم به وقوع پیوسته بود و شهاب زاهدی در روز باخت یک بر صفر پرسپولیس از زمین اخراج شده بود. بازی برگشت فصل گذشته هم اخراجی داشت. پرسپولیس در آن دیدار با هدایت یحیی گل‌محمدی برابر سپاهان قرار گرفت و آنجا هم کار برای سرخ‌ها با یک اخراج بدموقع پیچیده شد. لئاندرو پریرا یکی از خریدهای عجیب پرسپولیس در چند فصل اخیر بود که برای تقویت خط حمله خریداری شد اما جز گلزنی، هر کاری بلد بود!

پریرا در دیدار با سپاهان، دقیقه ۴۵ را برای خروج از زمین انتخاب کرد تا پرسپولیس خیلی زود فقط برای گرفتن یک امتیاز این دیدار تلاش کند. تلاش پرسپولیس داشت به موفقیت ختم می‌شد اما محمد کریمی در دقیقه (۴+۹۰) برای زردپوشان اصفهانی گلزنی کرد تا مورایس 3 امتیاز مهم این دیدار را کسب کند. سپاهان با اینکه در دیدار مستقیم با پرسپولیس موفق به شکست این تیم شد اما در پایان فصل گذشته، این سرخ‌ها بودند که جام قهرمانی را بالای سر بردند.

سیاوش در آتش

سیاوش؛ شخصیتی در شاهنامه که برای اثبات بیگناهی خود از دل آتش گذر کرد و نشان داد تقصیری نداشته است. سیاوش یزدانی اما فصل گذشته یکی از عاملان اصلی حذف سپاهان از جام حذفی بود که با حرکت خود باعث شد دقیقا وسط آتش قرار بگیرد و هنوز هم از آن برزخ خارج نشده است.

پرسپولیس و سپاهان فصل گذشته در چارچوب جام حذفی به مصاف هم رفتند و سرخ‌ها موفق شدند با نتیجه 4 بر 2، زردپوشان اصفهانی را شکست دهند. دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه، به تساوی 2-2 رضایت دادند تا کار به وقت‌های تلف شده کشیده شود. پرسپولیس در اوقات تلف شده پیش افتاد اما آخرین ضربه به پیکر نیمه‌جان سپاهان از سوی سیاوش یزدانی زده شد. یک خطای بی‌مورد، اعلام پنالتی به سود پرسپولیس و سیاوشی که از زمین مسابقه اخراج شد. سپاهان قصد داشت بازی را به تساوی بکشاند اما اشتباه یزدانی باعث شد تا شاگردان مورایس با نتیجه 4 بر 2 شکست بخورند و از دور رقابت‌ها کنار روند.

جدال پرسپولیس و سپاهان همیشه حواشی زیادی داشته است و در 4 بازی اخیر دو تیم، 4 بازیکن از زمین مسابقه اخراج شده‌اند که آمار عجیبی محسوب می‌شود. دیداری که روز گذشته حاشیه آن هم روی سکوها بود و هم داخل زمین. شاید اگر بازیکنان به جای مسائل حاشیه‌ای روی بازی تمرکز داشتند، شاهد دیدار جذاب‌تری بودیم. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری