football360 logo

دست بایرن در پوست گردو؛ رانگنیک جواب رد داد

13 اردیبهشت 1403 ساعت 22:0127 نظر
سرمربی تیم ملی اتریش قصدی برای پیوستن به بایرن‌مونیخ ندارد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، رالف رانگنیک اعلام کرد در سمت خود به عنوان سرمربی تیم ملی اتریش باقی می‌ماند و قصدی برای حضور روی نیمکت بایرن مونیخ ندارد. خبر مذاکره و گفت‌وگوی سران بایرن با سرمربی ۶۵ ساله بر سر جانشینی توماس توخل طی هفته‌های اخیر داغ شد اما حالا در راه امضای قرارداد با یک گزینه مطلوب، عرصه بر مدیران بایرن تنگ‌تر از قبل می‌شود. پیش از این ژابی آلونسو و یولیان ناگلزمن دست رد به سینه‌ باواریایی‌ها زده بودند و حالا گزینه تمدید با توماس توخل جدی‌تر می‌شود. 

توخل به دنبال افزایش اختلاف با تیم صدرنشین بایرلورکوزن در زمستان گذشته اعلام کرد تابستان پیش رو از جمع مونیخی‌ها جدا می‌شود و از همان ابتدا از رالف رانگنیک که سابقه سرمربیگری در لیگ آلمان را در کارنامه دارد، به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی حضور در آلیانتس نام برده می‌شد. فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس و معتبر ایتالیایی از مثبت شدن روند مذاکرات بین بایرن مونیخ و رانگنیک خبر داده بود و حتی بعضی از رسانه‌ها مدت قرارداد ۳ ساله او تا تابستان ۲۰۲۷ را علنی کردند. سرمربی آلمانی اما امروز اعلام کرد از هدایت تیم ملی اتریش کناره‌گیری نمی‌کند: «من با تمام قلبم سرمربی تیم ملی اتریش هستم. از کار در این تیم لذت می‌برم و متعهد هستم حرکت در مسیری را با موفقیت ادامه دهیم.» سرمربی موقت سابق منچستریونایتد البته این تصمیم را به معنی بی‌اخترامی به پیشنهاد بایرن نمی‌داند: «باید تأکید کنم  این تصمیم به معنی رد کردن پیشنهاد بایرن نیست؛ بلکه انتخابی برای تیم ملی و هدف مشترک ماست. تمرکز کامل ما روی جام ملت‌های اروپاست و دست به هر کاری می‌زنیم تا حد امکان در این تورنمنت پیش برویم.» تیم ملی اتریش با کسب ۶ پیروزی از ۸ مسابقه مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴، بالاتر از سوئد و پشت سر بلژیکی راهی آلمان شد و تابستان آینده در گروه چهارم مقابل فرانسه، لهستان و هلند صف‌آرایی می‌کند. صعود به یورو قرارداد او با اتحادیه فوتبال اتریش، موسوم به OFB را به شکل خودکار تا جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید کرد. 


پیتر شوتل، مدیر ورزشی OFB اعلام کرده: «از تصمیم رانگنیک به شدت خوشحال هستیم. متوجه شدیم ۲ پیشنهاد جذاب و وسوسه‌کننده دارد و به او فرصت کافی دادیم تا همه‌چیز را با خونسردی بررسی کند. به این که او اتریش را انتخاب کرد، افتخار می‌کنیم.» بعد از اینکه خبر پیوستن احتمالی رانگنیک به بایرن منتشر شد، تعدادی از هواداران در یک کارزار مجازی به جمع‌آوری امضا برای جلوگیری از این تصمیم و پابرجا ماندن توخل روی نیمکت پرداختند. رانگنیک سابقه هدایت چندین تیم آلمانی همچون لایپزیش، هانوفر، هوفنهایم و شالکه را در کارنامه دارد و به عنوان مدیر ورزشی هم دوران موفقی را در لایپزیش و سالزبورگ پشت سر گذاشته است.


ژابی آلونسو که با تیم شکست‌ناپذیر خود سلطه ۱۱ ساله بایرن بر فوتبال آلمان را پایان داد و به نوعی زمینه‌ساز جدایی توماس توخل شد، ماه گذشته به لیورپول و بایرن اطلاع داد قصدی برای خروج از جمع شوارتس‌روتن ندارد. بایرن مونیخ با وجود نوسان‌های طول فصل در لیگ قهرمانان اروپا باقی ماند و بعد از غلبه بر آرسنال و تساوی خانگی مقابل رئال مادرید، چهارشنبه آینده در مسابقه‌ای سرنوشت‌ساز به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو می‌رود. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری