football360 logo

امباپه و پست شماره 9؛ تیغ تیز انتقادات به سمت کیلیان

13 اردیبهشت 1403 ساعت 21:5114 نظر
عملکرد کیلیان امباپه برابر دورتموند داد فرانسوی‌ها را در آورده است.

به گزارش فوتبال 360، سرنوشت تیم‌های حاضر در دیدار نهایی لیگ قهرمانان به دور برگشت کشیده شد. پاریسی‌ها در حالی بازی رفت را در آلمان با نتیجه یک بر صفر به دورتموند واگذار کردند که یک نفر در فرانسه هدف انتقادات زیادی قرار گرفت؛ کیلیان امباپه. فوق‌ستاره پاریسی‌ها از رسانه معتبر «اکیپ» نمره ضعیف 4 را دریافت کرد تا یک بار دیگر تردیدها نسبت به توانایی‌های کاپیتان تیم ملی فرانسه در بازی به عنوان مهاجم مرکزی بیشتر شود.


عامل روانی یا عدم توانایی؟

امباپه برابر دورتموند در نیمه اول حتی یک ضربه در چارچوب از خود ثبت نکرد و در نیمه دوم با وجود برخورد یکی از ضرباتش به تیر دروازه و ایجاد یک موقعیت گل برای عثمان دمبله، نتوانست جلوی شکست تیمش را بگیرد. رسانه «آس» با پرداختن به این موضوع نوشت: «مشکلی که فرانسوی‌ها در امباپه می‌بینند، عدم توانایی او در رهبری تیم در لحظات حساس و تعیین کننده است. او در ورزشگاه آنوئتا و برابر سوسیداد موفق به درخشش برای تیم خود شد اما در پاریس و برابر بارسا تنها سایه‌ای از امباپه در زمین به چشم آمد. با وجود ۲ گلی که امباپه در دیدار برگشت برابر بارسا در مونتجوئیک به ثمر رساند و باعث صعود تیمش به مرحله نیمه نهایی شد، فرانسوی‌ها معتقدند امباپه برابر آبی و اناری‌ها نتوانست در مجموع نمایشی قابل قبول را از خود به جا بگذارد.»


انتقادات رسانه‌های فرانسوی تنها یک سوی ماجراست. ابتدای سال 2024  منابع نزدیک به امباپه از عدم تمایل این ستاره فرانسوی به تمدید قرارداد با پاری‌سن‌ژرمن خبر دادند. به اعتقاد «آس» نحوه مدیریت حضور کاپیتان تیم ملی فرانسه در ترکیب اصلی پاریسی‌ها توسط لوئیس انریکه، پس از مشخص شدن تصمیم او به ترک تیم در تابستان و به مقصد رئال مادرید، باعث برهم خوردن تمرکز امباپه شد. گلزن اول پاریسی‌ها در 9 بازی اخیر تیمش در لیگ فرانسه تنها 2 بازی را به صورت کامل به پایان برده. امباپه در فصلی که بیشترین تعداد تعویض در دوران حضورش در پاریس را تجربه کرده، موفق شده تا به اینجا در تمام رقابت ها 44 گل برای تیمش به ثمر برساند و به نظر می‌رسد بخش مهمی از وضعیت نامطلوب او در بازی‌های بزرگ منتهی به پایان فصل، بیشتر از جنبه فنی، دلایل روانی داشته باشد. امباپه تا به اینجا از فصل با 8 گل زده آقای گل لیگ قهرمانان است.


با تمام این تفاسیر و با وجود انتقادهای فراوان فرانسوی‌ها، کاپیتان تیم ملی فرانسه قصد دارد با درخشش در دیدار برگشت برابر دورتموند تیم خود را یک بار دیگر به فینال لیگ قهرمانان ببرد و آخرین ماموریت خود در قلب فرانسه را با محقق کردن رویای قهرمانی پاریسی‌ها در اروپا به پایان ببرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری