football360 logo

برتری امیدوارکننده چلسی در شهرآورد لندن؛ تداوم کابوس ضربات آزاد برای اسپرز

14 اردیبهشت 1403 ساعت 00:148 نظر
عملکرد قانع‌کننده چلسی، سومین شکست متوالی تاتنهام را رقم زد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، دیدار چلسی و تاتنهام در چارچوب هفته ۲۶ رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر انگلیس با برتری ۲ بر صفر شاگردان مائوریسیو پوچتینو‌ به پایان رسید. این هفتمین برد شیرها در ۹ مسابقه اخیر مقابل تاتنهام به شمار می‌رود.


ضربه سر تروو چالوبا چلسی را پیش انداخت و در حالی که حملات جسته و گریخته تاتنهام در نیمه دوم بی‌نتیجه مانده بود، نیکلاس جکسون با یک ضربه سر دیگر اختلاف را دوبرابر کرد. 


چلسی با این پیروزی ارزشمند ۵۱ امتیازی شد و با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به آخرین جایگاه صعود به لیگ اروپا، در رده هشتم قرار گرفت. تاتنهام اما همچنان با ۶۰ امتیاز در رده پنجم جدول باقی ماند و امید صعود این تیم به لیگ قهرمانان کاملاً به باد رفته به می‌رسد. اسپرز با تحمل سومین شکست متوالی همچنان ۷ امتیاز با استون‌ویلا فاصله دارد.


تاتنهام در راه رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا و چلسی برای کسب سهمیه رقابت‌های فصل آینده لیگ اروپا به ۳ امتیاز این مسابقه احتیاج مبرم داشتند. تاتنهام در ۳۸ بازدید اخیر خود از ورزشگاه استمفوردبریج تنها یک پیروزی به دست آورده بود و در تقابل مائوریسیو پوچتینو با تیم سابقش اتفاق متفاوتی رخ نداد. بازی با حملات چلسی شکل جدی به خود گرفت و نیکلاس جکسون خیلی زود در موقعیت تک به تک با ویکاریو قرار گرفت. شلیک او بعد از برخورد به سنگربان اسپرز در حال غلتیدن به سمت دروازه بود که فن دفن آن را دور کرد. دفع ناقص بازیکن هلندی در مقابل دروازه خالی به پای کول پالمر خورد اما به بیرون رفت.


در حالی که آنژ پوستکوگلو در گفت‌وگوی مطبوعاتی پیش از مسابقه گفته بود تیمش در دفاع از ضربات شروع مجدد مشکلی ندارد، دروازه تاتنهام در دقیقه ۲۴ باز هم روی یک ضربه آزاد باز شد. ارسال عالی کانر گالاگر با ضربه سر تروو چالوبا از فاصله ۱۲ متری دروازه  به پشت سر ویکاریو رسید. گالاگر به رکورد ۴ پاس گل در مصاف با ۶ تیم بزرگ فوتبال انگلیس در رقابت‌های این فصل رسید؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر در هر تیم دیگر. او در ۳۳ مسابقه این فصل ۷ پاس گل به هم‌تیمی‌ها داده که از مجموع پاس‌گل‌هایش در ۹۹ مسابقه نخست خود در لیگ برتر (۶) بیشتر است.


چلسی به وضوح تیم برتر میدان بود و کار تکنیکی کول پالمر می‌توانست خیلی زود زمینه‌ساز گل دوم شود اما شلیک نهایی میخایلو مودریک به اندازه کافی کات‌دار نبود و از کنار دروازه به بیرون رفت. بهترین موقعیت تاتنهام در نیمه نخست در دقیقه ۳۸ رقم خورد؛ وقتی ارسال عالی پدرو پورو در داخل محوطه ۶ قدم روی سر کریستین رومرو فرود آمد هرچند شلیک او جایی در چارچوب دروازه پتروویچ نداشت.


در حالی که چهره خشمگین سرمربی استرالیایی تاتنهام در کنار خط توجه کارگردان تلویزیونی را به خود جلب کرده بود، نیمه نخست با برتری یک بر صفر چلسی پایان یافت. با آغاز ۴۵ دقیقه دوم اوضاع تغییر کرد و دامنه حملات اسپرز افزایش یافت. سون هیونگ مین که در سراسر نیمه اول از جریان بازی محو بود، این بار چند حرکت پا به توپ را آغاز کرد اما راه به جایی نبرد. 


پوستکوگلو با به زمین فرستادن بازیکنانی مانند پیر امیل هویبرگ، جیمز مدیسون و رودریگو بنتانکور می‌خواست روند مسابقه را تغییر دهد اما چلسی در دقیقه ۷۲ به گل دوم رسید. خطای کولوسفسکی روی کوکوریا در پشت محوطه جریمه چلسی را صاحب یک ضربه آزاد کرد و شلیک استثنایی کول پالمر با عبور از فراز دیوار دفاعی به تیر افقی دروازه ویکاریو خورد. در حالی که سنگربان ایتالیایی نقش بر زمین شده بود، نیکلاس جکسون با یک ضربه سر هوشمندانه توپ برگشتی را از بالای سر سون و هویبرگ به آن سوی خط دروازه تاتنهام رساند. این یازدهمین گل لیگ برتری این فصل نیکلاس جکسون نام داشت؛ ۴ گل در مقابل تاتنهام و ۷ گل در مقابل ۱۹ تیم دیگر. 


تاتنهام در دقایق پایانی چند موقعیت دیگر به دست آورد اما چلسی در مدیریت ادامه مسابقه کاملاً موفق نشان داد و بازی با همان نتیجه ۲ بر صفر به پایان رسید. عملکرد هوشمندانه و منسجم شاگردان پوچتینو‌ بارقه‌های امید را در دل هواداران روشن کرد. چلسی یکشنبه آینده در یک شهرآورد دیگر میزبان وستهام است و تاتنهام ساعاتی بعد در خانه لیورپول یک مصاف دشوار دیگر را پیش رو دارد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری