football360 logo

5 هفته سرنوشت‌ساز در انتظار لیگ آزادگان؛ فقط 4 تیم شانس صعود دارند!

14 اردیبهشت 1403 ساعت 20:0051 نظر
با توجه به نتایج هفته بیست‌ونهم لیگ آزادگان، حالا فقط 4 تیم شانس صعود به لیگ برتر فوتبال ایران را دارند.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات لیگ دسته اول فوتبال ایران حدود یک ماه دیگر به نقطه پایان کارش خواهد رسید و 5 روز بعد از آنکه پرونده بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بسته شود، از 2 تیم صعودکننده به لیگ بیست‌وچهارم رسماً رونمایی خواهد شد. روز گذشته، دیدارهای هفته بیست‌ونهم لیگ دسته اول فوتبال ایران در حالی به انجام رسید که از میان 4 تیم مدعی، خیبر خرم‌آباد شکستی سنگین را در شیراز برابر فجرسپاسی متحمل شد، چادرملو اردکان کارش را با برد برابر سایپا تهران به پایان رساند و نفت مسجدسلیمان هم برابر پارس جنوبی جم متوقف شد.

پرونده صعود سایپا و مس کرمان رسماً بسته شد

خودروسازان در حالی برابر چادرملو شکست را پذیرفتند که تا هفته گذشته اندک شانسی برای صعود به لیگ برتر فوتبال ایران داشتند اما حالا اگر شاگردان مجتبی سرآسیایی که در 5 بازی اخیر، 4 باخت را متحمل شده‌اند، 5 بازی باقی‌مانده فصل را با هم با نتیجه پیروزی به پایان برسانند، شمار امتیازات‌شان به 56 می‌رسد و آن‌ها که اکنون 41 امتیاز دارند، نمی‌توانند در جمع 2 تیم برتر جدول قرار گیرند و به لیگ برتر صعود کنند. مس کرمان هم که با پیروزی روز گذشته مقابل شاهین بندرعامری با 42 امتیاز در جمع 5 تیم برتر جدول قرار گرفت، شرایطی مشابه سایپا دارد و حتی در صورت کسب 15 امتیاز در 5 بازی پیش‌رو، نمی‌تواند به چرخه تیم‌های لیگ برتری بازگردد تا بازگشت این دو تیم قدیمی فوتبال ایران رسماً منتفی شده باشد.

رقابتی هیجان‌انگیز برای لیگ برتری‌شدن

شاگردان رضا مهاجری در حالی روز گذشته در جدال با فجرسپاسی شیراز شکست خوردند که هفته گذشته هم به سختی توانستند با نتیجه 4 بر 3 برابر دریای کاسپین بابل برنده شوند و قبل از آن، باختی یک‌گله را برابر سایپا متحمل شده بودند تا از 3 بازی اخیر تنها 3 امتیاز به‌دست آورده باشند! خیبری‌ها که با 64 امتیاز صدرنشین فعلی لیگ آزادگان هستند، چادرملو اردکان 60 امتیازی، فجرسپاسی شیراز 58 امتیازی و نفت مسجدسلیمان 55 امتیازی را در تعقیب خود می‌بینند؛ آن‌هم در حالی‌که فجر نسبت به خیبر، چادرملو و نفت یک بازی کمتر انجام داده و شانس کاهش فاصله‌اش با خیبر به 3 امتیاز را هم دارد. آنچه مسلم است اینکه با توجه به نتایج هفته بیست‌ونهم، قطعاً 2 تیم صعودکننده به لیگ برتر برای حضور در فصل آینده از میان 4 تیم خیبر خرم‌آباد، چادرملو اردکان، فجرسپاسی شیراز و نفت مسجدسلیمان خواهد بود.

فرصت رکوردشکنی خیبر به خطر افتاد!

سبزپوشان خرم‌آبادی در حالی در سودای صعود تاریخی به لیگ برتر فوتبال ایران هستند که بهترین رکورد امتیازی در لیگ دسته اول، 71 امتیاز است؛ رکوردی که در اختیار ملوان بندرانزلی قرار دارد. حالا 2 فصل بعد از صعود ملوان به لیگ برتر، خیبری‌ها فرصت تاریخ‌سازی و رکوردشکنی دارند اما لغزش در 3 بازی اخیر باعث شده تا شرایط متفاوت شود. هر چند که 15 امتیاز دست‌نخورده برای سبزپوشان باقی‌مانده و آن‌ها در صورت کسب نیمی از امتیازات هم می‌توانند تاریخ‌سازی کنند و رکورد ملوان را هم بشکنند!

رقابت جذاب 5 تیم برای ماندن

خوشه‌طلایی ساوه با 16 امتیاز قعرنشین لیگ آزادگان است و شاهین بندرعامری، داماش گیلان و دریای کاسپین بابل هم 23 امتیازی هستند و شهرداری آستارا 24 امتیاز دارد. از میان این 5 تیم، 3 تیم به لیگ دسته دوم کشور خواهند رفت که با توجه به فاصله ایجاد شده، خوشه‌طلایی کمترین شانس را برای ماندن در سطح دوم فوتبال باشگاهی ایران دارد اما رقابت میان 4 تیم دیگر هیجان‌انگیز در حال انجام است و جالب آنکه در هفته بیست‌ونهم، به جز شاهین بندرعامری و شهرداری آستارا، تیم‌های دریای کاسپین بابل، داماش گیلان و خوشه‌طلایی ساوه موفق به کسب امتیاز شدند. با توجه به معادلات پیچیده قعر جدول، به نظر می‌رسد که تا لحظه دمیده‌شدن سوت پایان لیگ دسته اول فوتبال ایران در فصل 03-1402، تیم‌ها برای بقا با یکدیگر رقابت خواهند داشت و باید دید سرانجام کدام تیم‌ها فصل آینده در لیگ دسته دوم حضور خواهند داشت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری