football360 logo

گاه‌شمار تاریخ فوتبال؛ سوم مه، لشکرکشی در ال‌کلاسیکو به قصد فینال

14 اردیبهشت 1403 ساعت 14:1710 نظر
13 سال پیش در چنین روزی بارسلونا با غلبه بر رئال مادرید راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شد.
به گزارش فوتبال 360، بارسلونا یک فصل پس از غلبه بر منچستریونایتد در فینال لیگ قهرمانان اروپا 2009، قافیه را در لیگ قهرمانان به اینترِ مورینیو باخت اما سال بعد بار دیگر عزمش را برای فینالیست شدن و فتح عنوان قهرمانی، تحت هدایت پپ گواردیولا جزم کرد.
فصل 11-2010 لیگ قهرمانان اروپا، با درخشش بارسلونا در دور گروهی مسابقات، بدون تجربه شکست همزمان با درخشش منچستریونایتد و رئال مادرید در شرایط یکسان آغاز شد. تیمِ پپ در مرحله یک هشتم نهایی، با حداقل اختلاف از سد آرسنال گذشت اما رئال مادرید و منچستریونایتد به ترتیب تیم‌های لیون و مارسی، نمایندگان فوتبال فرانسه را از دور مسابقات کنار زدند.
هر 3 تیم، هر کدام به نوبه خود راهی جمع 8 تیم برتر مسابقات شدند و درحالی که منچستریونایتد از سد چلسی گذشت، رئال و بارسا هرکدام به ترتیب حریفانشان، تاتنهام و شاختار دونیتسک را قلع و قمع کرده و به نیمه‌نهایی رسیدند تا در یک قدمی فینال، منچستریونایتد حریف شالکه شود و دیگر تیم فینالیست از دل ال‌کلاسیکو بیرون بیاید.
منچستریونایتد در فلتینس آرنا کار شالکه را تمام کرد و به فینال رسید اما رئال مادرید و بارسلونا پس از پیروزی بلوگرانا در سانتیاگو برنابئو، یک دیدار سراسر هیجان دیگر به میزبانی نوکمپ برگزار کردند و درحالی که مسی در 15 دقیقه پایانی دیدار دور رفت بریس کرده بود، در بازی دور برگشت شاهد گلزنی پدرو بود تا اختلاف به 3 گل برسد.
رئال مادرید برای صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا، محکوم به زدن 3 گل در نوکمپ و بسته نگه داشتن دروازه‌اش به مدت حدود 40 دقیقه بود اما اگرچه مارسلو یکی از گل‌های خورده را جبران کرد، زوج کریس رونالدو و کریم بنزما کاری از بابت گلزنی در این مرحله پیش نبردند و درحالی که بازیکنان اعتراض بسیاری به عملکرد داوری داشتند، بارسلونا راهی فینال شد تا با غلبه بر منچستریونایتد در فینال، بار دیگر جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به ویترین افتخاراتش بی‌افزاید.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری