football360 logo

فودن، بهترین بازیکن فصل از دید ورزشی‌نویسان؛ دوگانه سیتیزن‌ها در فوتبال مردان و زنان

14 اردیبهشت 1403 ساعت 15:4417 نظر
فیل فودن عنوان بهترین بازیکن فصل از دید خبرنگاران ورزشی را از آن خود کرد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، فیل فودن، ستاره باشگاه منچسترسیتی، عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال انگلیس از دید ورزشی‌نویسان این کشور را از آن خود کرد و جالب اینکه جایزه بهترین بازیکن زن نیز به خدیجه بانی شاو، بازیکن جامائیکایی تیم زنان منچسترسیتی رسید. 


شاگردان پپ گواردیولا در صورت پیروزی در ۴ مسابقه باقی‌مانده تا انتهای فصل برای چهارمین بار متوالی فاتح لیگ برتر انگلیس می‌شوند و تیم زنان منچسترسیتی بالاتر از چلسی در آستانه قطعی کردن نخستین جام در سوپرلیگ زنان است. فیل فودن بعد از گذراندن بهترین فصل دوران حرفه‌ای خود در منچسترسیتی که با به ثمر رساندن ۲۴ گل و ثبت ۱۰ پاس گل همراه بود، موفق شد ۴۲ درصد از رأی‌های خبرنگاران را به خود اختصاص دهد و شاو با زدن ۲۲ گل در تمام رقابت‌ها، بالاتر از لارن جیمز از چلسی،  ۵۳ درصد از آرا را به دست آورد.


فیل فودن در توصیف این جایزه ویژه گفته: «این یک افتخار بسیار بزرگ است و من بدون کمک هم‌تیمی‌هایم نمی‌توانستم به این عنوان دست پیدا کنم. ما یک ترکیب خاص و منحصربه‌فرد از بازیکنان را در منچسترسیتی داریم و من از مزیت حضور در این تیم برخوردارم.» فودن ۲۴ ساله در طرف آبی شهر منچستر به تمام افتخارات باشگاهی ممکن دست یافته و طی سال‌های اخیر یکسره عملکرد و کیفیت خود را ارتقا داده است. «من به شدت می‌کوشم هر روز در بهترین وضعیت خودم قرار بگیرم و همه‌چیز به رویکرد سرمربی و همبازیانم برمی‌گردد که همیشه منتظر پیشرفت و بهتر شدن هستند. حالا می‌خواهم فصل را به قدرتمندانه‌ترین شکل ممکن پایان دهم و به منچسترسیتی در راه کسب جام‌های جدید کمک کنم.»


این رأی‌گیری با حضور ۹۰۰ خبرنگار از رسانه‌های مختلف که وظیفه پوشش خبری و تصویری فوتبال انگلیس را به عهده دارند انجام شد و طی آن دکلان رایس در رده دوم و رودری در رده سوم قرار گرفت. رایس بعد از کسب قهرمانی اروپایی در وستهام و حضور در آرسنال به یکی از مهره‌های تهاجمی شاداب تیم آرسنال تبدیل شده و رودری، هم‌تیمی فیل فودن، اخیراً به رکورد بی‌نظیر ۷۰ مسابقه ملی و باشگاهی متوالی بدون تحمل حتی یک شکست دست یافت. مارتین اودگارد، اولی واتکینز و کول پالمر در رده‌های بعدی قرار گرفتند. برای سومین بار در ۴ فصل اخیر جایزه بهترین بازیکن فصل از دید خبرنگاران به بازیکنان منچسترسیتی می‌رسد. روبن دیاس در سال ۲۰۲۱ و ارلینگ هالند در فصل گذشته برنده این عنوان شده بودند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری