football360 logo

هولشتاین در مسیر بوندس‌لیگا؛ اولین نماینده تاریخ «کیل» در بالاترین سطح

14 اردیبهشت 1403 ساعت 16:426 نظر
هولشتاین کیل، اصلی‌ترین مدعی صعود به بوندس‌لیگا پس از سن‌پائولی خواهد بود.
به گزارش فوتبال 360، سقوط تیم‌های دارمشتات و کلن به بوندس‌لیگا 2، قطعی شده و ماینتس برای فرار از تبعید به مسابقه پلی‌آف بقا، چاره‌ای جز رقابت با یونیون برلین و بوخوم ندارد. در سمت مقابل اما در صدر جدول بوندسلیگای 2، صعود سن‌پائولی تقریباً قطعی است و این تیم در قامت مدعی نخست قهرمانی در بوندس‌لیگای 2 تا قطعی کردن صعود مستقیمش به بوندسلیگا تنها یک پیروزی دیگر فاصله دارد.
سن‌پائولی اگر امشب از ساعت 20:00، در خانه هامبورگ به پیروزی برسد، علاوه بر گرفتن شانس رقابت برای حضور در پلی‌آف صعود از هامبورگ، خود هم در صدر جدول بوندس‌لیگای 2 تعداد امتیازاتش را به 66 خواهد رساند و رسماً جشن بازگشت به بوندس‌لیگا را برگزار می‌کند‌
رقابت هولشتاین‌کیل با دوسلدورف برای کسب دیگر سهمیه صعود مستقیم به بوندسلیگا اما از جذابیت خاصی برخوردار است. ۲ تیم روز یکشنبه، 11 می (22 اردیبهشت) در تقابلی رو در رو به میزبانی کیل به مصاف یکدیگر خواهند رفت اما این هفته اگر در بازی دوسلدورف با نورنبرگ، نتیجه دلخواه اهالی کیل به دست بیاید و سپس روز یکشنبه هولشتاین‌کیل مقابل وین‌ویسبادن به پیروزی یا کسب امتیاز برسد، پیش از برگزاری دیدار رو در رو، هولشتاین‌کیل جشن صعود گرفته و دست در دست سن‌پائولی به بوندس‌لیگا می‌رسد‌.
در یک قدمی تاریخ‌سازی
برخلاف سن‌پائولی، هولشتاین‌کیل در تاریخش هرگز حضور در بوندس‌لیگا را تجربه نکرده و این تیم با صعود به بالاترین سطح برگزاری رقابت‌های فوتبال باشگاهی در آلمان، تاریخ‌ساز خواهد شد. هولشتاین کیل که تنها نماینده حرفه‌ای فوتبال در ایالت «شلیسویش هولشتاین»، شمالی‌ترین ایالت کشور آلمان در مرز دانمارک است، در 2 فصل 18-2017 و 21-2020 شانس صعود به بوندس‌لیگا داشت اما هر ۲ بار بازی پلی‌آف را به تیم تبعیدی از بوندس‌لیگا واگذار کرد و اکنون این شانس را دارد با کسب سهمیه مستقیم صعود، برای نخستین بار در تاریخش راهی رقابت‌های بوندسل‌یگا شود.
هولشتاین‌کیل فصل 17-2016 سرانجام به توالی حضورش در سطوح پایین فوتبال آلمان پایان داد و به مدت 7 فصل، حضور در بوندس‌لیگای 2 را تجربه کرد که در این مدت، از رتبه یازدهم پایین‌تر نرفت و اکنون تحت هدایت مارسل رپ بخت نخست کسب جواز حضور در بوندسلیگا پس از سن‌پائولی است.
 تاریخ تاسیس این باشگاه به بیش از 120 سال پیش بازمی‌گرددو  یکی از تیم‌هایی است که جام ویکتوریا در فوتبال آلمان را پیش از تاسیس بوندس‌لیگا به‌ عنوان قهرمانی فوتبال این کشور در بالاترین سطح به نام خود زده است و آن را در ویترین افتخاراتش می‌بیند. هولشتاین‌کیل فصل 21-2020 موفق شد با غلبه بر بایرن‌مونیخ در یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال آلمان، نامش را در قامت یک تیم شگفتی‌ساز بر سر زبان‌ها بیندازد اما در نیمه‌نهایی مغلوب دورتموند شد و از رسیدن به فینال بازماند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری