football360 logo

استقلال به یاد داربی؛ ثبت آماری ضعیف در خط حمله

14 اردیبهشت 1403 ساعت 21:30245 نظر
استقلال مقابل تراکتور در فاز هجومی عملکرد ضعیفی داشت و موفق به باز کردن دروازه رقیب نشد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، جواد نکونام در کارهای دفاعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. سرمربی آبی‌ها در هر تیمی که بوده به خط دفاع استحکام بخشیده و کارهای دفاعی برای او در اولویت است. استقلال تا پایان هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر تنها ۱۴ گل دریافت کرده است و بعد از پرسپولیس، بهترین خط دفاعی فصل جاری لیگ‌برتر را دارد.

استقلال با اینکه در کارهای دفاعی فوق‌العاده است اما در خلق موقعیت گلزنی مشکل دارد و نرخ امیدِ گل این تیم چنگی به دل نمی‌زند. آبی‌ها البته با همین مشکل هم در صدر جدول قرار دارند و توانستند با وجود خلق موقعیت گلزنی صاحب دومین خط حمله برتر فصل باشند.

داربیِ احتیاط

تیم‌های لیگ‌برتری هنگامی که در کورس قهرمانی هستند و با رقیب مستقیم خود بازی دارند، احتیاط را به یک بازی هجومی و کسب پیروزی ترجیح می‌دهند، به هر حال احتیاط شرط عقل است. استقلال و پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر، با یکدیگر رقابت نزدیکی دارند و عملا قهرمان یکی از این دو تیم خواهد بود. داربی برگشت لیگ بیست‌وسوم در حالی برگزار شد که سرخابی‌‌ها با استرس فراوانی درون زمین قرار گرفتند چراکه هیچ تیمی علاقه به شکست در این بازی نداشت و حساسیت بالای مسابقه باعث شد شاهد دیدار جذابی نباشیم.

استقلال و پرسپولیس همانند دیدار رفت به نتیجه تساوی رضایت دادند و البته با این تفاوت که این دیدار گل نداشت با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید. استقلال در این بازی ضعیف‌ترین نرخ امیدِ گل خود در لیگ بیست‌وسوم را ثبت کرد. آبی‌ها در این دیدار نتوانستند عددی بهتر از 0.37‌ را ثبت کنند. پرسپولیس هم با اوسمار تنها در 2 دیدار نرخ امیدِ گل پایین‌تر از یک را ثبت کرده است، که یکی از آن‌ها داربی برگشت است و دیگری نبرد اخیر با سپاهان.

ناکامی در تبریز

استقلال در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر برابر تراکتور قرار گرفت و با تساوی بدون گل متوقف شد. آبی‌ها با تساوی در این دیدار، برای صدرنشینی پرسپولیس فرش قرمز پهن کردند اما سرخ‌ها قدر این فرصت را ندانستند تا باز هم این شاگردان جواد نکونام باشند که یک هفته دیگر صدرنشین باقی می‌مانند. آن‌ها خوش شانس بودند که در این هفته صدر را از دست ندادند. آبی‌پوشان در فاز هجومی عملکرد خوبی نداشتند و نرخ امیدِ گل 0.39 را از خود به جا گذاشتند تا پس از داربی برگشت، این ضعیف‌ترین آمار استقلال در این زمینه باشد.

شاگردان نکونام در این دیدار تنها یک شوت در چارچوب داشتند تا خط حمله این تیم اصلا روز خوبی را پشت سر نگذاشته باشد. به هر حال با تمام ضعف‌های استقلال در موقعیت‌سازی، این تیم صدرنشین لیگ بیست‌وسوم است و باید دید درنهایت جواد نکونام فصل را با جام تمام می‌کند یا خیر.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری