football360 logo

جدایی رویس از جمع زنبورها؛ پایان دنیای زرد

14 اردیبهشت 1403 ساعت 20:09100 نظر
مارکو رویس در پایان فصل از دورتموند جدا می‌شود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، مارکو رویس، هافبک تهاجمی کارآزموده و باکیفیت بروسیا دورتموند در پایان فصل از این تیم جدا می‌شود. باشگاه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده قرارداد فعلی رویس در تابستان آینده به پایان می‌رسد و ۲ طرف قصدی برای تمدید ندارند.


دوران ۱۲ ساله حضور رویس در باشگاه دوران کودکی‌اش با شب‌های پرشور و نمایش‌های تهاجمی جذاب در مقابل دیوار زرد وستفالن همراه شد و دورتموند تا یک قدمی قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و بوندس‌لیگا هم رفت؛ هرچند دست زنبورها از این ۲ جام کوتاه ماند. رویس محصول آکادمی دورتموند بود اما در سال ۲۰۰۶ از این تیم جدا شد و بعدها به گلادباخ پیوست؛ پیش از آنکه تابستان ۲۰۱۲ به مدافع وقت عنوان قهرمانی لیگ آلمان بپیوندد. بیش از یک دهه حضور دائمی او در ترکیب زنبورها با آمار ۴۲۴ مسابقه، ۱۶۸ گل و ۱۲۸ پاس منجر به گل در تمام رقابت‌ها همراه شد. 


رویس در مدت حضور خود در ورزشگاه وستفالن ۲ بار فاتح جام حذفی آلمان شد، ۲ بار سوپرجام آلمان را به خانه برد و نقشی حیاتی را در راهیابی دورتموند به فینال فصل ۱۳-۲۰۱۲ لیگ قهرمانان اروپا در لندن ایفا کرد. او در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۹ عنوان برترین بازیکن سال فوتبال آلمان را هم از آن خود کرد. رویس همچنین سابقه ۴۸ مسابقه ملی با پیراهن تیم ملی آلمان را هم در کارنامه دارد. رویس در پیام خداحافظی خود گفته: «من به شکل فوق‌العاده‌ای به دوران ویژه خود در بروسیادورتموند افتخار می‌کنم و قدردان هستم. بیش از نیمی از عمرم را در این باشگاه گذراندم و از هر روز آن لذت بردم؛ هرچند لحظات سخت معدودی هم وجود داشت. پیش‌ از این می‌دانستم وداع با هواداران در انتهای فصل کار دشواری خواهد بود. حالا اما خوشحالم در این زمینه شفاف‌سازی کردم و می‌توانم به طور کامل روی بازی‌های بسیار مهم و فوق‌العاده انتهای فصل تمرکز کنم.» او با اشاره به نزدیک شدن دورتموند به فینال لیگ قهرمانان اروپا می‌گوید: «هدف بزرگی در ذهن داریم و می‌خواهیم  همراه هم به آن دست پیدا کنیم. برای این موفقیت به تک‌تک بازیکنان و هواداران فوق‌العاده تیم احتیاج داریم؛ تماشاگرانی که از حمایت آنها در طی سال‌های اخیر قدردانی می‌کنم.»


هانس یواخیم واتزکه، مدیر اجرایی ارشد دورتموند گفته: «مارکو رویس یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ این باشگاه است. او در دورتموند به دنیا آمد، نزدیک به ۱۰ سال در تیم جوانان ما بازی کرد، ۱۲ سال با تیم بزرگسالان همراه بود و مدت مدیدی بازوبند کاپیتانی را به بازو بست. ارتباط او با دورتموند خارق‌العاده است. برای مارکو در آینده آرزوی موفقیت داریم. ما به شدت امیدواریم  او بعد از پایان دوران حرفه‌ای خود به دورتموند برگردد چون اهداف و مأموریت‌های مهیجی برایش در باشگاه باقی مانده است.» دورتموند شنبه در بوندس‌لیگا به مصاف آگزبورگ و سه‌شنبه شب در مسابقه‌ای حساس و حیاتی در دور برگشت از مرحله نیمه‌نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا به دیدار پاری‌سن ژرمن می‌رود. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری