football360 logo

رم، جدیدترین قربانی لشکر شکست‌ناپذیر آلونسو؛ تساوی ارزشمند آتالانتا در جهنم ولودروم

14 اردیبهشت 1403 ساعت 00:5425 نظر
لورکوزن با برتری ۲ بر صفر مقابل رم یک گام بلند به سوی فینال لیگ اروپا برداشت.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ اروپا با برگزاری همزمان هر ۲ مسابقه به اتمام رسید که طی آن تیم شکست‌ناپذیر لورکوزن با نتیجه ۲ بر صفر از سد رم گذشت و جدال آتالانتا و مارسی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.


بایرلورکوزن که همچنان رویای سه‌گانه لیگ، جام حذفی و لیگ اروپا را زنده نگه داشته حتی در خانه تیم متحول‌شده رم هم تیم برتر میدان بود. بازی با حملات جسته و گریخته و بی‌حاصل ۲ تیم آغاز شد اما بعد از چند دقیقه رویکرد محتاطانه و ارزیابانه جای خود را به روندی تهاجمی داد. ضربه سر خطرناک‌ روملو لوکاکو روی ارسال کرنر در دقیقه ۲۱ نخستین موقعیت جدی رم نام داشت که به تیر دروازه کوار برخورد کرد.


بلافاصله در طرف دیگر زمین جرمی فریمپونگ با فرار از سمت راست با سویلار تک به تک شد اما شلیک او به دیوار بیرونی دروازه میزبان برخورد کرد. 


با این حال طولی نکشید لورکوزن به گل نخست دست پیدا کند. فشار سنگین گریمالدو به کارسدروپ باعث شد مدافع راست هلندی توپ را در داخل محوطه جریمه لو دهد. گریمالدو با یک پاس رو به عقب توپ را به فلورین ویرتز رساند و مهاجم جذاب و سر حال لورکوزن کار دشواری برای به ثمر رساندن گل نخست بازی نداشت.


موقعیت‌های رم در ادامه نیمه اول بی‌نتیجه ماند و شلیک خطرناک و راه دور لورنزو پلگرینی از کنار دروازه به بیرون رفت تا ۴۵ دقیقه نخست با همان نتیجه به پایان برسد. با آغاز نیمه دوم از فشار حملات ۲ تیم تا حدودی کاسته شد. لورکوزن در هیچ‌یک از ۵ تقابل قبلی با جالوروسی به پیروزی نرسیده بود اما شلیک استثنایی روبرت آندریک در دقیقه ۷۳ باعث شد پیروزی شیرین در خانه رم قطعی شود. هافبک مرکزی ۲۹ ساله تا پیش از گل ۳ شوت راه دور را از دست داده بود اما این بار ضربه‌اش به جایی رفت که هیچ سنگربانی توان مهار آن را نداشت. گریمالدو در صحنه گل دوم هم کاملاً اثرگذار بود؛ هرچند پاس منجر به شلیک استثنایی آندریک به نام استانیشیچ ثبت شد.


بلافاصله بعد از گل یک درگیری شدید در داخل زمین شکل گرفت و نتیجه آن کارت زرد برای آندریک، گرانیت ژاکا و لئوناردو اسپیناتزولا بود.


لوکاکو با تنها یک شوت در ۸۰ دقیقه عملکرد منفعل و ضعیفی از خود به جا گذاشت و دروسی تلاش کرد با به زمین فرستادن مهره‌های تهاجمی تازه‌نفس همچون سردار آزمون و توماسو بالدانزی شرایط مسابقه را تغییر دهد. آزمون از زمان حضور به جای لوکاکو کار خاصی صورت نداد و نتوانست مانع شکست تیمش شود.


ادامه حملات ۲ تیم اما بی‌نتیجه ماند و بازی با همان نتیجه ۲ بر صفر به پایان رسید. تامی آبراهام در فاصله ۱۰ ثانیه مانده به پایان مسابقه می‌توانست امید جالوروسی را زنده نگه دارد اما ضربه سر بازیکن سابق چلسی در مقابل دروازه بدون سنگربان به بیرون رفت تا لورکوزن با اندوخته مطمئن ۲ گله برای میزبانی از رم در مسابقه برگشت آماده شود.


رقابت آتالانتا و مارسی در شرایطی برگزار شد که ۲ تیم به ترتیب در رده‌های ششم و هفتم جدول رده‌بندی لیگ‌های ایتالیا و فرانسه قرار دارند. شاگردان جان‌پیرو گاسپرینی که با شکست لیورپول به این مرحله رسیدند بازی را در خانه حریف بهتر آغاز کردند و گل نخست خیلی زود و در عرض ۱۰ دقیقه از راه رسید. حملات سریع و انفجاری به عنوان شاخصه بازی آتالانتا شناخته می‌شود و این بار هم توپ به سرعت برق و باد از زمین خودی به دل دروازه مارسی رسید. پاس در عمق استثنایی تئون کوپمینرز باعث شد جان‌لوکا اسکاماکا با پائو لوپس تک‌ به تک شود و سنگربان باتجربه اسپانیایی بختی برای مهار توپ نداشت.


مارسی بلافاصله برای جبران گل خورده پیش کشید و پیش از آن که ۲۰ دقیقه از ابتدای کار بگذرد، حساب کار یک بر یک شد. موفقیت یاران میهمان درون محوطه جریمه خودی باعث شد مارسی به ارسال کوتاه کرنر روی بیاورد. پاس‌های کوتاه توپ را در پشت قوس محوطه جریمه به چنسل امبما رساند و شلیک استثنایی مدافع اهل جمهوری دموکراتیک کنگو بعد از برخورد به تیر دروازه به پشت سر خوان موسو رسید تا کار به برابری کشیده شود. 


پیر امریک اوبامیانگ در اواخر نیمه اول یک موقعیت تک به تک را با شلیک به کنار دروازه از دست داد و در نیمه دوم هم بازی محتاطانه ۲ تیم و خیمه سنگین دفاعی روی دروازه‌ها باعث شد موقعیت‌های اندکی شکل بگیرد. بازی با همان نتیجه یک بر یک به پایان رسید و مسابقه برگشت در برگامو از نقطه صفر آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری