football360 logo

داوید رایا، صاحب بعدی دستکش طلایی لیگ برتر؛ سومین دیوار اسپانیایی!

15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:436 نظر
داوید رایا در رقابت با پیکفورد، دستکش طلایی لیگ برتر انگلیس را به نام خود زد.
به گزارش فوتبال 360، مصاف جمعه شب اورتون و لوتون در لیگ برتر انگلیس، شاهد باز شدن دروازه جردن پیکفورد بود که به امید ثبت سومین کلین‌شیت متوالی پا به میدان می‌گذاشت اما در نهایت دروازه‌اش را برای چهل‌ونهمین مرتبه در فصل جاری باز شده دید.
در نبرد دروازه‌بان‌های فصل جاری لیگ برتر انگلیس، جردن پیکفورد و داوید رایا مدعیان جدی فتح دستکش طلایی بودند و درحالی که تا پایان فصل تنها 2 بازی دیگر برای اورتون باقی مانده، رایا ظهر روز شنبه قادر است کلین شیت شماره 15 خود را به ثبت رسانده و به‌تنهایی فاتح دستکش طلا عنوان بگیرد.
در کنار رینا و دخیا
جردن پیکفورد 12 کلین شیت در کارنامه داشت و اگر در مصاف با لوتون دروازه‌اش را بسته نگه می‌داشت، شانس رقابت برایش باقی می‌ماند اما با این حساب، رایا که 14 کلین شیت و 3 دیدار دیگر پیش روی خود دارد، فاتح دستکش طلا لقب گرفته و تنها در 3 بازی آینده مقابل بورنموث، منچستریونایتد و اورتون، با ثبت یک کلین‌شیت دیگر  این عنوان را به تنهایی به نام خود می‌زند؛ اگر پیکفورد تا پایان فصل و در 2 بازی باقی مانده، گل دیگری دریافت نکند. لنو و ادرسون مدعیان بعدی فتح این عنوان بودند اما ادرسون بازی‌های بسیاری را به سبب مصدومیت از دست داد و لنو هم در 6 بازی اخیر تنها یک بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت.
رایا به رکورد دخیا می‌رسد؟
فصل گذشته، داوید دخیا با پیراهن منچستریونایتد در طول فصل 17 کلین‌شیت به ثبت رساند و رایا اگر می‌خواهد فصل جاری رکورد دخیا را تحت تاثیر قرار داده و به 17 کلین‌شیت در طول فصل برسد، باید در هر 3 بازی باقی مانده دروازه‌اش را بسته نگه دارد.
در تاریخ لیگ برتر انگلیس، جذاب‌ترین کورس فتح دستکش طلایی فصل 22-2021 به وقوع پیوست. ادرسون و آلیسون بکر، بالاتر از هوگو لوریس هرکدام با 20 کلین‌شیت به طور مشترک فاتح این عنوان شدند و آخرین سنگربانی که با پیراهن آرسنال این عنوان را فتح کرده، پتر چک در فصل 16-2015 بوده. او با ثبت 16 کلین‌شیت، این عنوان را به نام خود زد.
...و سرانجام، دروازه‌بان دیگری از آرسنال
در 6 فصل اخیر لیگ برتر انگلیس، دروازه‌بانی به جز از تیم‌های منچستریونایتد، لیورپول و منچسترسیتی موفق به فتح این دستاورد نشده بود و سنگربانان برزیلی ۲ مدعی اصلی فصول گذشته فتح لیگ برتر از سال 2019 تا 2022 به مدت 4 فصل متوالی اجازه ندادند سنگربان دیگری دستکش طلایی را به ویترین افتخاراتش اضافه کند.
داوید رایا پس از رینا، دخیا سومین سنگربان اسپانیایی فاتح این عنوان در تاریخ لیگ برتر انگلیس شده و سرانجام دروازه‌بان‌های اسپانیایی را با 6 دستکش طلا، بالاتر از رکورد ادرسون و آلیسون قرار داده است.
چکِ رکورددار، ادوینِ رکوردشکن
در تاریخ این مسابقات، پتر چک و جو هارت، هرکدام با 4 بار فتح این عنوان رکورددار هستند و رکورد بیشترین کلین‌شیت در مسیر چنگ انداختن به دستکش طلایی در اختیار پتر چک در فصل 05-2004 با پیراهن چلسی با 24 بار بسته نگه داشتن دروازه در 38 دیدار فصل بوده است.
وویچک شزنی به عنوان دیگر دروازه‌بان آرسنال در  فصل 14-2013 به طور مشترک با پتر چک، همزمان با ثبت 16 کلین‌شیت موفق شده این عنوان را فتح کند. همچنین از طرف دیگر، اگرچه 3 دروازه‌بان موفق شده‌اند در 3 فصل متوالی این عنوان را فتح کنند اما رکورد کلین‌شیت در دیدارهای متوالی از یک فصل در اختیار ادوین فن‌درسار بوده. او فصل 09-2008 به مدت 1311 دقیقه و در طول 14 دیدار متوالی، دروازه‌اش را بسته نگه داشت و از رکورد 10 کلین شیت متوالی چک (1025) عبور کرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری