football360 logo

یورو با 26 بازیکن آغاز خواهد شد؛ بهترین اتفاق برای تیم‌های پرمهره!

15 اردیبهشت 1403 ساعت 13:1353 نظر
با اعلام یوفا، تیم‌های حاضر در یورو 2024 می‌توانند رقابت‌ها را با 26 بازیکن آغاز کنند.

به گزارش فوتبال 360، تعداد کمتر بازیکنان برای یک رقابت بین‌المللی می‌تواند فشار زیادی را به بازیکنان حاضر در آن رقابت وارد کند. بازیکنان حاضر در تیم‌های ملی کیفیت‌هایی را ارائه کرده‌اند. عموما بازیکنان خوب بازی‌های بیشتری را در تیم باشگاهی تجربه می‌کنند و بازی‌های بیشتر به معنی خطر بیشتر آسیب‌دیدگی خواهد بود. حالا یوفا چون نمی‌تواند تعداد بازی‌ها برای بازیکنان را کم کند، راهکار قبلا استفاده شده را امتحان می‌کند تا شاید آنها با فشار کمتری روبه‌رو شوند.

26 بازیکن به جای 23 بازیکن

یورو 2020 با همه‌گیری کووید همراه بود و همچنین جام جهانی 2022  در میانه فصل برگزار شد. در این شرایط به دلیل حجم فشرده بازی‌ها و همچنین آمادگی کمتر، تورنمنت‌ها با حضور ۲۶ بازیکن برای هر تیم برگزار شد. این ایده با وجود اینکه مصدومیت‌های زیادی را ایجاد کرد، باز هم نسبت به فشاری که قرار بود با 23 بازیکن باشد، بسیار کمتر بود. برنامه بازی‌های امسال نسبت به چند سال قبل کمی از فشردگی کمتری برخوردار بود و ایده 26 بازیکن بودن تیم‌ها می‌تواند فشار کمتری را ایجاد کند. به همین دلیل یوفا طی بیانیه‌ای رسما اعلام کرد: «کمیته اجرایی یوفا تصمیم گرفته تیم‌های شرکت‌کننده در یورو 2024 از سهمیه اصلی 23 به 26 بازیکن افزایش پیدا کند. این افزایش، تعهدی برای تیم‌های شرکت‌کننده نیست و طبق مقررات مسابقات، تیم‌ها تا مهلت 7 ژوئن باید فهرستی بین 23 تا حداکثر 26 بازیکن را به یوفا ارائه کنند.»

فرصتی برای پرمهره‌ها

این قابلیت احتمالا برای تیم‌هایی که بازیکنان مطرح زیادی را در اختیار ندارند، مزیتی به حساب نیاید و تنها گزینه‌ای باشد تا در صورت بروز مشکل برای بازیکنان اصلی بتوانند از آن بهره ببرند. با این وجود برای تیم‌های پرمهره‌، احتمالا بسیار مورد استقبال قرار بگیرد. تیم‌هایی مانند انگلیس شرایط پیچیده‌ای در انتخاب بازیکنان برتر داشتند و حالا فرصت دارند 3 بازیکن دلخواه را  با خیال راحت به تیم دعوت کنند. این موضوع شاید تیم‌های کوچک‌تر را با شانس کمتر برای کسب عناوین بالاتر دچار کند چون تیم‌های بزرگ‌تر می‌توانند با قدرت بیشتری به این رقابت‌ها وارد شوند. البته در هر صورت چنین قابلیتی فشار زیاد روی بازیکنان را کم می‌کند و بازیکنان زمان استراحت بیشتری دارند.


برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری