football360 logo

بارسا مقابل ژیرونا؛ رقابت نایب‌قهرمانی

15 اردیبهشت 1403 ساعت 13:549 نظر
آبی و اناری‌ها باید جلوی جاه‌طلبی تیم مترقی این فصل بایستند.

به گزارش فوتبال 360، آنها بعد از ده‌ها سال بالاخره در سال 2017 موفق شدند به سطح اول فوتبال باشگاهی کشورشان باز گردند و این در حالی بود که ژیرونا پیش از این فقط یک بار تجربه حضور در این سطح را داشت. به هر حال از تیم تازه صعود کرده ژیرونا انتظار چندانی نبود. خاطره این تیم از سطح اول لیگ داخلی باخت 9 بر صفر مقابل رقیب امروزشان بود و در سال‌های ابتدایی بازگشت هم یک حریف از پیش بازنده برای بارسلونا به شمار می‌رفتند. در شرایط فعلی اما داستان به کلی تغییر کرده. حریف از پیش بازنده سال‌های قبل و بازنده آن دیدار تاریخی 9 گله امروز می‌تواند با غلبه بر تیمی که در نیم‌فصل اول هم شکستش داده بود، پشت سر رئال مادرید بایستد، نایب قهرمان لالیگا نام بگیرد و از بارسا پیش بیفتد. آبی و اناری‌ها برای لذت بردن از روزهای باقی مانده این فصل کسالت‌بار به میدان می‌آیند تا ضمن خاتمه بخشیدن به غائله ژیرونا از عنوان نایب قهرمانی این فصل خود دفاع کنند و فصل را با ناکامی دیگری به پایان نرسانند. لالیگا حساس‌ترین بازی هفته‌اش را در خانه ژیرونا دنبال می‌کند.

ژیرونا؛ آماده تاریخ‌سازی

آبی و اناری‌ها میزبان مسابقه بودند؛ اما جریان به سود تیم میزبان پیش نرفت. بازی رفت میان 2 تیم بارسا و ژیرونا با برتری قاطع میهمان جاه‌طلب میدان به پایان رسید تا در اسپانیا همه باور کنند قدرتی جدید ظهور کرده است. میشل روی نیمکت این تیم ثبات قابل قبولی در کسب نتیجه داشته و تیمش را هنوز مدعی کسب نایب قهرمانی نگه داشته و امروز هم برای همین عنوان می‌جنگد. آنها 2 بازی قبلی خودشان را هم در بهترین فرم و با پیروزی به پایان رساندند و از 4 بازی آخر در لالیگا 3 بار برنده میدان بوده‌اند. بنابراین ژیرونا آماده بردن بارسا در خانه و یک تاریخ‌سازی بزرگ است. این تیم می‌تواند اولین برد در مقابل بارسا در تاریخش را به اولین موفقیت کامل رفت و برگشتی موفق هم تبدیل کند و خاطره‌ای بزرگ برای الهام گرفتن در آینده باشگاه بسازد.

ستاره‌های این فصل ژیرونا خیلی زودتر از پایان فصل در تیررس مشتریان بزرگ قرار گرفته‌اند و معلوم نیست میشل فصل بعد هم این ترکیب آماده را در اختیار داشته باشد. پس این تیم به میدان می‌آید تا یکی از آخرین تجربیاتش از این فصل دلچسب را با تمام قوا به سوی موفقیت هدایت کند و سابقه‌ای درخشان از رویارویی مقابل یکی از 2 غول لالیگا را برای خودش رقم بزند. در نگاه اول فصل شاید ژیرونا از تیم‌هایی بود که بارسا می‌توانست روی 3 امتیاز بازی‌اش حساب کند اما اکنون اوضاع فرق کرده و تیم مدعی، آماده، با کیفیت و جاه‌طلب ژیرونا فارغ از نام و نشان بزرگ رقیبش در صدد کسب هر 3 امتیاز بازی و رسیدن به عنوان دوم جدول است.

بارسلونا؛ انتقام بازی رفت

یکی از روزهایی که تیم ژاوی هرناندس فهمید قرار نیست از عنوان قهرمانی فصل قبلش دفاع کند، روز بازی خانگی مقابل ژیرونا بود. آنها با 4 گل شکستی سنگین را مقابل رقیب تجربه کردند. بارسلونا می‌تواند امروز برای انتقام در خانه حریف به میدان برود. بارسایی‌ها با برد 4 بر 2 در مقابل والنسیا در بازی قبلی نشان دادند برای تکرار این نتیجه مقابل ژیرونا و انتقام گرفتن از نتیجه مشابهی در بازی رفت تمرین می‌کنند. این انتقام ابعاد گوناگونی برای ژاوی و تیمش خواهد داشت. پیش از همه چیز، بارسا با غلبه قدرتمندانه بر میزبان امروزش می‌تواند قابلیت‌های خفته‌اش را بیدار ببیند و به خودش یادآوری کند چه تیم بزرگی است. جنبه دیگر برتری در مسابقه پیش رو برای آبی و اناری‌ها، تضمین عنوان دوم جدول و جلوگیری از نتیجه نامطلوبی دیگر و افت بیشتر ترازهای مالی خواهد بود. بارسلونا این انگیزه‌ها را در کنار حس انتقام‌جویی خود دارد؛ انتقام از رقیبی که بدون تردید یکی از دلایل آشفتگی و از دست دادن اعتماد به نفس شاگردان ژاوی بوده است. بارسایی‌ها به جز بازی در مقابل رئال مادرید در سایر بازی‌های هفته‌های اخیر لالیگا نتایج خوبی کسب کرده‌اند و ژاوی و شاگردانش به فرم دلخواه رسیده‌اند. بارسلونا امروز به خانه حریف می‌رود تا ضمن انتقام گرفتن از تیم برنده بازی رفت به همه یادآوری کند یکی از 2 غول فوتبال باشگاهی اسپانیاست و به زودی برای فتح عناوین به میدان رقابت اصلی باز می‌گردد و تلاش برای دوم ماندن در جدول ماموریت موقت آنهاست.

سابقه رویارویی

همه چیز در تاریخ کوتاه این مسابقه به خاطر غیبت ژیرونا در سطح اول فوتبال باشگاهی اسپانیا به رنگ آبی و اناری بود. بارسلونا در 3 بازی اولش در برابر میزبان امروزش 18 بار دروازه این تیم را باز کرده. یک تساوی در بازی چهارم، نتایج خفیف بازی‌های بعدی و آخرین تساوی میان 2 تیم که اولین بازی بدون گلزنی بارسلونا مقابل ژیرونا هم بود، زمینه‌ساز یک شکست تاریخی برای آبی و اناری‌ها شد. نه یک گل و 2 گل، بلکه دروازه بارسا 4 بار باز شد و اولین‌ شکست نقایل رقیب همشهری رقم خورد. تاریخ این جدال در بازی رفت 2 تیم به یک نقطه عطف رسید؛ تا ببینیم در آینده و بازی‌های بعدی به چه شکلی رقم بخورد! لیونل مسی و لوئیس سوارس زمانی مقابل ژیرونا جشن پیروزی می‌گرفتند و هر کدام با 4 گل زده به اشتراک صدرنشین جدول بهترین گلزنان تاریخ این دیدار به شمار می‌روند. در بین بازیکنان حاضر در زمین کریستین استوانی از ژیرونا با 3 گل زده در مقابل بارسا شانس عبور از اسطوره‌های بارسا و فتح یکی دیگر از قله‌های این رقابت را دارد.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

ژیرونا

برد مقابل لاس‌ پالماس، برد مقابل کادیس، باخت مقابل اتلتیکومادرید، برد مقابل رئال بتیس، باخت مقابل ختافه.

10 گل زده، 7 گل خورده، فقط یک بازی بدون گلزنی، 2 بازی با حداقل 3 گل زده، 2 مسابقه با حداقل 2 گل خورده و فقط یک کلین‌شیت.

بارسلونا

برد مقابل والنسیا، باخت مقابل رئال مادرید، برد مقابل کادیس، برد مقابل لاس پالماس، برد مقابل اتلتیکومادرید.

11 گل زده، 5 گل خورده، گلزنی در همه بازی‌ها، 2 بازی با حداقل 3 گل زده، 3 مسابقه با حداقل 2 گل خورده و 2 کلین‌شیت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری