football360 logo

اولین حکم انضباطی دوئل پرسپولیس - سپاهان صادر شد؛ نقره‌داغِ پیرمرد جنجالی

15 اردیبهشت 1403 ساعت 14:00379 نظر
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، هوادار خاطی علاقه‌مند به تیم سپاهان را به مدت 10 سال از حضور در کلیه ورزشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم کرد.

به گزارش فوتبال 360، تیم‌های پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان در آخرین مسابقه هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم رفتند که با وجود آنکه ورزشگاه آزادی میزبان بیش از 40 هزار تماشاگر بود، علاقه‌مندان به دو تیم فوتبالِ جذابی را نظاره‌گر نبودند و بار فنی مسابقه بالا نبود. حساسیت بالای مسابقه به کیفیت فنی آن ضربه زده بود اما با این وجود، بار اتفاقات حاشیه‌ای و جنجالی این مسابقه بسیار بالا بود و همچنان هم تنش‌های میان دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران ادامه دارد.

هواداران پرسپولیس پیش از آنکه مسابقه آغاز شود و در جریان بازی، بارها علیه چند بازیکن سپاهان شعار دادند و در طرف مقابل هم، هواداران سپاهان ادبیات تندی را علیه تیم رقیب به کار بردند و موهن‌ترین رفتار را یکی از هواداران سال‌خورده سپاهان داشت؛ جایی‌که او در مصاحبه با ادبیاتی زننده درباره زنان علاقه‌مند به تیم پرسپولیس حاضر در ورزشگاه آزادی صحبت کرد و صحبت‌های جنجالی و موهن او به سرعت در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و چهره‌های مختلف نسبت به اظهارات او واکنش‌ نشان دادند. ضمن آنکه درگیری به سکوهای هواداران زن هم کشیده شد و در این بین چند هوادار علاقه‌مند به تیم پرسپولیس هم دچار آسیب‌دیدگی شدند.

مسئولان دو باشگاه با جمع‌آوری اسناد و مدارک درباره حواشی ایجاد شده در نبرد پرسپولیس و سپاهان، علیه یکدیگر شکایت کردند و با توجه به اتفاقات جنجالی رخ داده در نبرد پرسپولیس و سپاهان، کمیته انضباطی هم وارد عمل شد و هم نمایندگان باشگاه‌ها را فرا خواند و هم سپس به سراغ احضار چهره‌های رسانه‌ای دو تیم رفت. بعد از بررسی‌های اولیه، نخستین حکم انضباطی مرتبط با تقابل جنجالی پرسپولیس و سپاهان صادر شد و کمیته انضباطی جریمه سنگینی را برای هوادار جنجالی سپاهان در نظر گرفت.

10 سال محرومیت از حضور در ورزشگاه!

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات زننده یکی از هواداران سپاهان حکم خود را صادر کرد که در حکم صادره در این‌باره آمده است: «درباره گزارش ابرازی علیه هوادار منتسب به باشگاه سپاهان اصفهان مبنی بر ارتکاب رفتار توهین آمیز در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مورخ 1403/2/12 از سری رقابت‌های لیگ برتر کشور، با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به مفاد مطالب عنوان شده از سوی هوادار موضوع گزارش که در جریان تحقیقات هویت نامبرده نصرالله گرگزن مشخص شده است و اظهارات وی از مصادیق هتک حرمت و توهین محسوب می شود، بنابراین مستند به مواد 60 و 71 مقررات انضباطی نامبرده به مدت 10 سال از ورود به کلیه ورزشگاههای فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم خواهد بود».

پرونده برای رسیدگی به سایر تخلفات مفتوح است!

هوادار جنجالی سپاهان در شرایطی می‌تواند براساس ماده 89، طی 7 روز آینده نسبت به رأی صادره شکایت کند و آن را به کمیته استیناف ببرد که با توجه به حواشی ایجاد شده، بعید به نظر می‌رسد رأی صادره تعدیل پیدا کند. نکته مهم اینکه در بخش پایانی حکم صادره از سوی کمیته انضباطی آمده است: «ضمنا پرونده جهت رسیدگی به تخلفات سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی مفتوح خواهد بود». با این اوصاف به نظر می‌رسد که بعد از اعلام محرومیت طولانی‌مدت برای هوادار خبرساز سپاهان، باید چشم‌انتظار صدور سایر احکام انضباطی هم بود و باید دید در آرای بعدی، چه جرایمی برای دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان و چهره‌های منصوب به این دو باشگاه در نظر گرفته می‌شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری