football360 logo

رقابتی حیثیتی برای کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل؛ اینجا هم شهریار مدعی اول است!

15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:3032 نظر
شهریار مغانلو توانسته بیشترین تاثیر را روی شمار گل‌های تیمش در فصل جاری داشته باشد و از این حیث در لیگ بیست‌وسوم رکورددار است.

به گزارش فوتبال 360، سپاهان اصفهان هر چند در کورس قهرمانی امیدش تقریباً به صفر رسیده و از روزهای آرمانی‌اش در ابتدای فصل فاصله گرفته اما با این وجود همچنان شاگردان ژوزه مورایس با اختلاف نسبت به سایر رقبا، صاحب عنوان برترین خط حمله لیگ بیست‌وسوم هستند؛ به‌طوری‌که آن‌ها توانسته‌اند 44 بار دروازه رقبا را باز کنند و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده سپاهانِ مورایس، استقلال است که 34 بار توانسته به رقبا گل بزند. همچنین 33 گل زده در کارنامه پرسپولیس دیده می‌شود و تراکتوری‌ها هم 32 بار موفق شده‌اند دروازه رقبای خود را در فصل جاری لیگ برتر باز کنند.

4 تیم بالانشین جدول در حالی برای رسیدن به عنوان برترین خط حمله فصل با یکدیگر در حال رقابت هستند که در این میان، تاثیرگذاری بازیکنان روی شمار گل‌های تیم‌شان هم در نوع خود جالب‌توجه است. نگاهی به جدول ارزشمندترین و البته موثرترین بازیکنان فصل نشان می‌دهد که ستاره‌های این جدول از تیم سپاهان هستند و اثری از مهره‌های کلیدی و تاثیرگذار استقلال و پرسپولیس در بین 5 بازیکن موثر لیگ بیست‌وسوم به چشم نمی‌آید که اتفاق ویژه‌ای محسوب می‌شود.

مغانلو، نقش اصلی کولاک خط حمله سپاهان

شهریار مغانلو که در آستانه رسیدن به دومین عنوان آقای گلی پیاپی خود در فوتبال ایران است، در فصل جاری توانسته 14 بار در قامت گلزن در ترکیب طلایی‌پوشان اصفهانی بدرخشد و تا پایان هفته بیست‌وپنجم، 2 پاس گل در کارنامه ستاره بلندقامت طلایی‌پوشان به چشم می‌خورد. ثبت 14 گل و 2 پاس گل و تاثیرگذاری مستقیم روی 16 گل از 44 گل سپاهان در فصل جاری باعث شده تا شهریار مغانلو عنوان موثرترین و البته ارزشمندترین فصل را از آن خود کند. 

کارنامه درخشان اسدی در نصف جهان

سپاهان در فصل جاری خط حمله پرستاره‌ای دارد و در کنار شهریار مغانلو، درخشش رضا اسدی هم جالب‌توجه بوده است. ستاره‌ای که از فصل گذشته تغییر پست داد و دیگر در نقش هافبک دفاعی به میدان نمی‌رود و در حال حاضر یکی از عناصر کلیدی خط حمله سپاهان است، در فصل جاری توانسته 10 بار در نقش گلزن بدرخشد و 3 پاس گل هم در کارنامه اسدی دیده می‌شود تا او روی 13 گل از 44 گل سپاهان موثر بوده باشد و در جایگاه دومین بازیکن موثر فصل قرار گیرد. 24 گل مغانلو و اسدی در فصل جاری نشان می‌دهد که این دو ستاره توانسته بیش از 50 درصد گل‌های طلایی‌پوشان را در فصل جاری به‌ثمر برسانند!

حضور غیرمنتظره ستاره انزلی‌چی‌ها

رضا جعفری یکی از خریدهای تابستانی ملوان بندرانزلی محسوب می‌شود که توانسته نقش پررنگی در حضور انزلی‌چی‌ها در بین 5 تیم برتر جدول ایفا کند. جعفری هم در قامت گلزن و هم در نقش گل‌ساز در ترکیب ملوان درخشیده و همین مسئله باعث شده تا او در جمع موثرترین بازیکنان فصل قرار گیرد. ستاره خوش‌تکنیک ملوانی‌ها، 8 بار در فصل جاری گل زده و 5 بار هم در نقش گل‌ساز درخشیده تا هم‌تراز با رضا اسدی، دومین بازیکن موثر لیگ بیست‌وسوم باشد.

رکورد ویژه رحمان؛ از قزوین تا تبریز

رحمان جعفری در نیم‌فصل نخست عضو تیم شمس‌آذر قزوین بود و بعد از ثبت عملکردی خیره‌کننده در جمع یشمی‌پوشان قزوینی، به تراکتور تبریز پیوست و در جمع سرخ‌پوشان هم توانسته عملکرد خوبی داشته باشد. جعفری که در نیم‌فصل نخست، 5 گل برای شمس‌آذر زد و 2 گل ساخت، در نیم‌فصل دوم توانسته تاکنون 4 بار دروازه رقبای تراکتور را باز کند و یک‌بار هم برای تیم جدیدش گل ساخته تا جمعاً با تاثیرگذاری روی 12 گل، چهارمین بازیکن موثر فصل لقب گیرد.

رقابت مویرگی تورس، جلالی و آلوز

روبرتو تورس ستاره اسپانیایی و خلاق گل‌گهر که از حیث نمره، بالاترین نمره را در بین بازیکنان لیگ بیست‌وسوم دارد و در مسیر کسب عنوان بهترین بازیکن فصل قدم بر می‌دارد، توانسته 5 بار برای گل‌گهر در لیگ بیست‌وسوم گل بزند و 6 بار هم در نقش گل‌ساز درخشیده تا عنوان پنجمین بازیکن موثر فصل را از آن خود کند. بعد از تورس، نام ابوالفضل جلالی و ریکاردو آلوز در رتبه ششم به صورت مشترک دیده می‌شود؛ آن‌هم در حالی‌که جلالی توانسته در فصل جاری یک گل بزند و 9 گل بسازد و آلوز هم 2 گل و 8 پاس گل در کارنامه خود دارد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری