football360 logo

کلوپ پرده از راز استعفایش برداشت؛ اگر نمی‌رفتم به لیورپول خیانت می‌کردم!

16 اردیبهشت 1403 ساعت 23:2165 نظر
یورگن کلوپ در مصاحبه با اسکای، راجع به مساله مهمی صحبت کرد.
به گزارش فوتبال 360، یورگن کلوپ پیش از مصاف تیمش در برابر تاتنهام که همزمان با از دست رفتن شانس قهرمانی لیورپول برای سهمیه اروپایی تاتنهام اهمیت داشت، مقابل خبرنگار اسکای نشست تا به برخی سوالات پیرامون استعفای میانه فصلش از هدایت قرمزهای آنفیلد پس از 9 سال پاسخ دهد.
کلوپ  این فصل تنها به فتح جام اتحادیه رضایت داد و در مدت یک هفته، همزمان از جام حذفی و لیگ اروپا کنار رفت و شانس حضور در کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس را هم به آرسنال و منچسترسیتی واگذار کرد. تیم مقابل تاتنهام بار دیگر شخصیتش تحت هدایت مرد آلمانی را نشان داد و با 4 گل سفیدها را در هم کوبید؛ هرچند با وجود کسب پیروزی، فاصله تیم با صدر جدول روی 5 امتیاز باقی ماند و هفته آینده رسماً شانس قهرمانی لیورپول از میان خواهد رفت.
تجربه‌ای که غیرقابل توصیف است
مصاف با تاتنهام، یکی مانده به آخرین تجربه کلوپ روی نیمکت در ورزشگاه آنفیلد بود و روز 19 مه، مرد 56 ساله برای آخرین بار روی نیمکت سرمربیگری لیورپول خواهد نشست. کلوپ در این باره گفت: «نظر خاصی ندارم! این یک خداحافظی خاص برای من خواهد بود اما باعث نشده شب و روز از من گرفته شود و همواره به آن و چگونگی رخدادش فکر کنم! در این 3 دیدار باقی مانده، هرچه پیش آید خوش آید!
در جلسات تمرینی روزهای اخیر، خانواده‌های بسیاری حضور دارند و من عاشق این لحظات هستم. چند روز پیش، کودکی را پس از 5 سال بار دیگر دیدم که آن زمان با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد اما در دیدار دوباره، بزرگتر شده بود و روی سرش انبوهی از موهای زیبا داشت. همان زمان متوجه شدمخداحافظی از لیورپول، به چه اندازه برایم سخت خواهد بود!»
تصمیم، کاملاً شخصی بود
یورگن اگرچه موفق نشد واپسین فصل حضورش در آنفیلد را به افسانه فتح دومین لیگ برتر یا جام اروپایی به اتمام برساند اما میراث او در باشگاه، تحت هر شرایطی پس از 9 سال تلاش تا ابد محفوظ خواهد ماند. کلوپ برند لیورپول در فوتبال انگلیس را بازسازی کرد و درحالی این تیم را پس از 9 سال ترک می‌گوید که آنها را از تیمی میان رده به یکی از مدعیان سرسخت قهرمانی در هر فصل تبدیل کرده است.
کلوپ درباره تصمیمش افزود: «تصمیم به ترک لیورپول، تصمیم شخصی من بود! در این مورد خاص با همسرم مشورت نکردم و مسئولیتش تمام و کمال با من است! در این باره تنها من تصمیم می‌گیرم اما پس از آن چاره‌ای جز ارائه دلیل تصمیم‌گیری به همسرم ندارم.»
باور کنید پا به سن گذاشته‌ام!
یورگن کلوپ صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: «فوتبال در هفته‌های اخیر، هرگز روی خوشی را به ما نشان نداد اما طبیعت فوتبال در همین است. یک روز خنده به شما هدیه می‌کند و روز دیگر زمان حسرت خوردن فرا می‌رسد. در هفته‌های اخیر، این نکته را مدام از زبان هواداران و مردم می‌شنیدم که می‌گفتند بسیار خستگی را در چهره‌ام نمایان کرده‌ام اما باور کنید من پا به سن گذاشته‌ام! فقط همین! به شما قول می‌دهم تا آخرین روز حضورم در باشگاه، خستگی به من ضربه نخواهد زد و با صددرصد انرژی و توان، همچون سال‌ها و روزهای گذشته حضورم در آنفیلد را به پایان خواهم رساند.
اگر در این برهه تصمیم خود را اعلام نمی‌کردم، به باشگاه ضربه می‌خورد. فصل آینده، فصلی سخت برای لیورپول است و پذیرفتن مسئولیت درباره آغاز فصل بعد، بلافاصله پس از پایان فصل جاری از عهده من خارج است! در پیش‌فصل پیش‌رو، لیورپول باید تصمیمات بزرگ و سختی بگیرد. برای این مهم، شما به صددرصد توان و انرژی احتیاج خواهید داشت. در این مسیر حتی ۸۰ درصد انرژی هم کافی نیست.»
خسته‌ام، فقط همین!
کلوپ افزود: «واقعیت همین است! من دیگر قادر نیستم پس از پایان فصل، صددرصد انرژی خود را برای فوتبال بگذارم و مسئولیت پذیرفتن در فوتبال مدرن، مساله 24 ساعت شبانه روز در هر 7 روز هفته است. هرچند مسائل بسیار مهم‌تری از فوتبال در زندگی شخصی هرکس وجود دارد اما اگر مسئولیت پذیر بوده و به فوتبال اهمیت دهید، این شغل وقت و انرژی شما را مصرف خواهد کرد. من مدت‌هاست به همین شیوه کار کرده‌ام و پذیرفتن مسئولیت فصل آینده لیورپول با 80 درصد توان، اگر رخ می‌داد، خیانت من به این باشگاه می‌بود!
مشخص است ترجیح می‌دادم این باشگاه را با قهرمانی لیگ برتر یا جنگیدن برای قهرمانی تا واپسین روز فصل با در اختیار داشتن 5 یا 6 امتیاز بیشتر به پایان برسانم اما اعلام این تصمیم از جانب من، چیزی را تغییر نخواهد داد. لیورپول به هویت خود پایبند است و پس از رفتن من، مسیرش را گم نخواهد کرد و متوقف نمی‌شود. این تنها مساله آغاز یک پروژه جذاب دیگر با سرمربی دیگر و با بازیکنانی شایسته خواهد بود.»
مساله صلاح، ارتباطی به من ندارد
کلوپ که صحنه درگیری‌اش با محمد صلاح همزمان با امتیاز از دست دادن مقابل وستهام، شکار دوربین‌ها و رسانه‌ها شد، مدعی بوده مساله‌اش با ستاره مصری کاملاً مرتفع شده اما صلاح در میکسدزون ورزشگاه نظری دیگر داشت و گفت: «اگر در این باره صحبت کنم، آتش به پا خواهد شد!» به هر حال، صلاح پس از مدت‌ها حضور در این باشگاه و تبدیل شدن به بخش بزرگی از پروژه موفق کلوپ، تابستان 2025 قراردادش را پایان یافته خواهد دید.
کلوپ درباره احتمال ادامه همکاری لیورپول با محمد صلاح اذعان داشت: «باشگاه در این باره با من صحبت نکرده و من فصل آینده، زمانی که آخرین فصل حضور محمد صلاح در آنفیلد است، سرمربی این باشگاه نیستم و  اختیاری در این باره ندارم. تنها می‌دانم ماندن یا نماندن صلاح در لیورپول، نباید در گرو تصمیم من به ترک باشگاه باشد. شما زمانی که معلم موردعلاقه‌تان از مدرسه بازنشسته می‌شود، درس خواندن را رها نمی‌کنید! من هم دوران تحصیل خود در مدرسه را تنها با یک معلم پشت سر نگذاشته‌ام!»
خداحافظی، توفیق اجباری بازیکنان
مرد محبوب آلمانی پس از مصاف با ولورهمپتون سرانجام تنها قدم زدن را تجربه خواهد کرد.‌ او صحبت‌هایش را اینگونه به پایان رساند: «بازیکنان نمی‌دانند فصل آینده چه در انتظارشان خواهد بود و این برای آنها خوب است. شما باید از هر شخصی که در طول دوران زندگی با او مواجه می‌شوید، چیزهایی بیاموزید و من و بازیکنان همواره یکدیگر را دوست داشته‌ایم. صلاح هم از این قاعده مستثنی نبوده.
این بسیار برای بازیکنان مفید خواهد بود؛ بخصوص بازیکنان جوان که چاره‌ای جز اثبات دوباره خودشان به سرمربی بعدی نخواهند داشت. آنها باید هرچه در چنته دارند را بار دیگر به معرض نمایش بگذارند و ترکیب فصل آینده تیم، سرشار از استعدادهای درخشان است. به سود بازیکنان است ندانند چه انتظاری از آنها می‌رود تا بهترینِ خودشان در روزهای پیش رو باشند. این موضوع همواره در زندگی و نه‌تنها در فوتبال، اهمیت دارد.»

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری