football360 logo

کلوزه، سرمربی جدید نورنبرگ؛ مبازره دشوار در بوندس‌لیگای 2

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۷8 نظر
بالاخره اسطوره گلزن آلمانی‌ها سرمربیگری را آغاز کرد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در حالی که در مقاطعی از فصل گذشته و ابتدای همین فصل میروسلاو کلوزه گزینه سرمربیگری بایرن مونیخ شده بود اما در نهایت او به نیمکت آلیانز آرنا نرسید. پس از کش و قوس‌های فراوان و گزینه‌های پر زرق و برق، اسطوره مانشافت تصمیم گرفت کار مربیگری‌اش را از دسته‌های پایین تر آغاز کند تا قدم به قدم مراحل را طی کند. این اولین شغل کلوزه در آلمان پس از مدیریت SCR Altach در اتریش است. تجربه دیگر مربیگری او در تیم ملی به عنوان دستیار هانسی فلیک و همچنین مربیگری تیم زیر 17 سال بایرن مونیخ بود که تجربیات خوبی برایش به همراه داشت.

کلوزه پس انتخابش به عنوان سرمربی جدید نورنبرگ در مصاحبه‌ای گفت: «سنت، اشتیاق، کار صادقانه، هواداران بزرگ اینها همه چیزهایی هستند که من در مورد فوتبال دوست دارم و این ویژگی ها در باشگاه نورنبرگ وجود دارد. به همین دلیل فرصت مربی شدن در اینجا بلافاصله مرا جذب کرد. باشگاه با کارهای کوچک خود پایه و اساس بزرگی دارد. سال‌هاست جوتی را می‌شناسم و از او قدردانی می‌کنم. از نظر انسانی و از دیدگاهی که درباره فوتبال داریم در یک طول موج هستیم. اکنون زمان آن است شروع کنیم و باشگاه را در مسیر درست قرار دهیم.»

نورنبرگ اخیراً دستخوش تغییرات ساختاری شده و دیتر هکینگ سرمربی و مدیر سابق این باشگاه را ترک کرد و جوتی شاتزیالکسیو جایگزین او شد. اقدام برای انتصاب مهاجم سابق وردربرمن و بایرن مونیخ اولین تصمیم دوران مسئولیت اوست. کلوزه جایگزین کریستین فیل شد که به عنوان سرمربی جدید هرتابرلین منصوب شد. فیل ، نورنبرگ را به مقام دوازدهم در بوندس‌لیگای ۲ رساند و برجسته‌ترین بازیکن فصل تیم، کان اوزون بوده است. اوزون در تابستان قرار است باشگاه را ترک کند و کلوزه باید برای یافتن نیروی جایگزین تلاش کند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری