football360 logo

صحبت‌های مهم کشوری‌فرد درباره آینده مس؛ سرنوشت یوونتوس در انتظار تیمِ نویدکیا؟

22 خرداد 1403 ساعت 15:4557 نظر
بعد از حواشی ایجاد شده مرتبط با فساد در باشگاه مس رفسنجان، آینده حضور این تیم در لیگ برتر به خطر افتاده است.

به گزارش فوتبال 360، مسئولان قضایی کشور مجدانه پیگیر بررسی پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان هستند و در این زمینه طی روزهای گذشته برخوردهای قاطعی با مسئولان عالی‌رتبه در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انجام شده و حکم بازداشت برای خداداد افشاریان، رئیس سابق کمیته داوران، فریبرز محمودزاده، مسئول پیشین مسابقات لیگ دسته اول و سهیل مهدی، رئیس سابق کمیته مسابقات سازمان لیگ صادر شده و تحقیق‌وتفحص درباره جزئیات بیشتر این پرونده در حال انجام است.

مس رفسنجان در فصل اخیر در لیگ برتر موفق شد در رتبه دهم جدول کار خود را به پایان برساند و در جام حذفی هم آن‌ها در جمع 4 تیم برتر هستند و شانس کسب عنوان قهرمانی را دارند؛ هر چند که با توجه به عدم دریافت مجوز حرفه‌ای، مسی‌ها شانسی برای حضور در آسیا ندارند! نه‌تنها بحث عدم حضور در لیگ نخبگان آسیا در صورت قهرمانی در جام حذفی، مطرح است بلکه حالا شایعات ضدونقیضی پیرامون احتمال حذف نام مس رفسنجان از مسابقات لیگ برتر به گوش می‌رسد.

مس رفسنجان 2 دسته سقوط می‌کند اگر ...

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دستور ویژه‌ای برای پیگیری پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان صادر کرده و حالا، محمدرضا کشوری‌فرد که در نقش دبیر سازمان لیگ فعالیت می‌کند، درباره جزئیات بیشتر پرونده تخلف باشگاه مس رفسنجان در گفت‌وگو با «تسنیم» توضیح داده است: «اگر رئیس محترم دادگاه کرمان حکمی بدهد که افراد در نتایج مسابقات مس رفسنجان برای صعود به لیگ برتر و حتی دیگر نتایج تأثیرگذار بودند، از داور گرفته تا افراد دیگر طبق حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال دو رده سقوط خواهد کرد».

تصمیم ما منوط به رأی دادگاه است

کشوری‌فرد درباره اینکه آیا در صورت سقوط احتمالی مس رفسنجان به لیگ دسته دوم، پیکان تهران در سطح اول فوتبال ایران حضور پیدا می‌کند یا خیر، پاسخ داد: «این حکم طبق آیین‌نامه فیفاست، اتفاق مشابهی که سال‌های قبل برای یوونتوس ایتالیا افتاده بود، اما همه این‌ها منوط به رأی دادگاه است و فعلاً هیچ اطلاعاتی به دست ما نرسیده است. درباره جانشینی احتمالی پیکان به جای مس، هر چه قانون بگوید، اجرا خواهد شد».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری