football360 logo

اوضاع عجیب مثلث معروف (ZBZ)؛ از قهرمانی با استقلال خوزستان تا سرنوشتی تلخ!

22 خرداد 1403 ساعت 12:3071 نظر
استقلال خوزستان در فصلی که قهرمان لیگ برتر شد، خط حمله رویایی داشت که ملقب به (ZBZ) بود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم موفق شد با عبدالله ویسی به عنوان قهرمانی لیگ برتر برسد. تکلیف قهرمان لیگ پانزدهم به هفته آخر کشیده شد و خوزستانی‌ها موفق شدند با برتری مقابل حریف خود به عنوان قهرمانی برسند و پرسپولیس در جایگاه دوم ایستاد تا شاگردان برانکو حسرت بزرگی را تجربه کنند. آبی‌ها در آن فصل ۳۳ گل به‌ثمر رساندند و البته تنها ۱۴ گل دریافت کردند تا لقب بهترین خط دفاعی لیگ برتر برای تیم ویسی باشد. خط حمله استقلال خوزستان متشکل از رحیم زهیوی، مهدی زبیدی و حسن بیت‌سعید بود و به آن لقب مثلث (ZBZ) را داده بودند.

زهیوی در فصلی که استقلال خوزستان به قهرمانی رسید، ۷ گل و ۳ پاس گل را ثبت کرد. آمار مهدی زبیدی ۳ گل و ۲ پاس گل بود و حسن بیت‌سعید با ۱۰ گل و ۳‌ پاس گل بهترین آمار را بین بازیکنان استقلال خوزستان داشت اما این 3 بازیکن پس از درخشش در لیگ پانزدهم رفته‌رفته از فوتبال ایران محو شدند. سرنوشت مثلث (ZBZ) چه شد و اکنون آن‌ها کجا هستند؟

رحیم زهیوی

رحیم زهیوی پس از درخشش در لیگ پانزدهم، نیم‌فصل از لیگ شانزدهم هم در استقلال خوزستان حضور داشت اما تصمیم گرفت راهی لیگ قطر شود و الشحانیه را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کند. زهیوی در الشحانیه تنها ۵ بازی انجام داد و موفق شد برابر تیم‌های الوکره (۲ بار) و العربی گل بزند. اوضاع برای زهیوی در قطر به خوبی پیش نرفت و طولی نکشید تا این بازیکن بار‌ دیگر به لیگ ایران برگردد و این‌بار پیراهن فولاد را به تن کند. رحیم در‌ فولاد موفق شد روزهای خوبی را تجربه کند و ۷ گل و ۲ پاس گل، آمار این بازیکن برای دیگر تیم خوزستانی بود.

زهیوی تبدیل به مارکوپولو شده بود و پس از یک فصل حضور در فولاد، این تیم را ترک کرد و به ذوب‌آهن پیوست. ذوب‌آهن دقیقا تبدیل به نقطه تاریک کارنامه زهیوی شد و این بازیکن سقوط آزاد را در این تیم تجربه کرد. رحیم زهیوی در ذوب‌آهن، ۱۴ بازی در دسترس سرمربی بود، سه بازی حتی در لیست ۱۸ نفره هم قرار نگرفت و در ۴ مسابقه هم صرفا نیمکت‌نشین بود و به او فرصت بازی نرسید. مصدومیت رباط صلیبی، اتفاقی که کابوس فوتبالیست‌ها است و این اتفاق برای رحیم زهیوی رخ داد. زهیوی با پیراهن ذوب‌آهن رباط داد و دیگر هیچ‌وقت تبدیل به آن مهاجم زهردار‌ و باکیفیت سابق نشد.

رحیم زهیوی پس از پیوستن به چند تیم دیگر، دوباره به استقلال خوزستان برگشت و در لیگ بیست‌وسوم هم در لیست بازیکنان سیروس پورموسوی حضور داشت. جواد آقایی‌پور و سایر بازیکنان استقلال خوزستان آن‌قدر خوب بودند که فرصت بازی زیادی به زهیوی نرسد. این بازیکن در حالی در نیم‌فصل از استقلال خوزستان جدا شد که تنها ۶۶ دقیقه در لیگ برتر به میدان رفته بود و اکنون بدون تیم است.

مهدی زبیدی

مهدی زبیدی در مقطعی از لیگ پانزدهم در ترکیب استقلال خوزستان درخشید و با مصدومیت مواجه شد. مصدومیتی که باعث شد او از هفته هجدهم در ترکیب این تیم غایب باشد و عبدالله ویسی نتواند از این بازیکن استفاده کند. زبیدی خلاف رحیم زهیوی، پس از قهرمانی استقلال خوزستان را ترک نکرد و در این تیم باقی ماند اما کاملا از روزهای اوج خود فاصله گرفت. زبیدی در لیگ شانزدهم ۲۳ بار‌ درون ترکیب استقلال خوزستان قرار گرفت و تنها موفق به‌ثبت یک گل با پیراهن این تیم شد.

زبیدی درنهایت استقلال خوزستان را ترک کرد و به پارس جنوبی جم پیوست. او در پارس جنوبی هم عملکرد خوبی نداشت و مانند فصل گذشته، تنها یک گل برای این تیم به‌ثمر رساند. پس از پارس جنوبی جم‌ نوبت به فولاد رسید اما در کمال تعجب زبیدی در فولاد هم یک گل در طول ۳۰ بازی به‌ثمر رساند تا افت کیفیت او کاملا واضح باشد. گل‌گهر، صنعت‌نفت و استقلال ملاثانی دیگر تیم‌های این بازیکن بودند. زبیدی هم مانند زهیوی با مصدومیت رباط صلیبی مواجه شد تا عملا فوتبال این بازیکن دیگر تمام شده باشد. تیمی هم دیگر خواهان این بازیکن نیست و او اکنون در خانه و از تلویزیون فوتبال را دنبال می‌کند.

حسن بیت‌سعید

حسن بیت‌سعید بهترین بازیکن استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم بود و نقش مهمی در قهرمانی این تیم داشت. بیت‌سعید پس از قهرمانی با آبی‌پوشان خوزستان، یک فصل دیگر هم در این تیم ماند و موفق شد آمار ۱۰ گل و ۶ پاس گل را ثبت کند که برای یک وینگر، درخشان محسوب می‌شود. حسن در لیگ هفدهم با پیشنهاد استقلال مواجه شد و تصمیم گرفت پیراهن این تیم را به تن کند. بیت‌سعید برای استقلال ۴ گل زد و ۳ پاس گل هم داد اما مانند خوزستانی‌های‌‌ دیگر که در طول تاریخ به استقلال پیوستند، نتوانست در این تیم دوام بیاورد.

بیت‌سعید پس از یک فصل حضور در استقلال این تیم را به مقصد فولاد ترک کرد. در فولاد هم اوضاع برای حسن خوب پیش رفت و آمار خوبی را از خود به جا گذاشت اما در فصل بعد، ورق برای او برگشت و با افت شدیدی در فولاد مواجه‌ شد. حسن بیت‌سعید برای بازگشت به روزهای‌ اوج ‌‌راهی صنعت‌نفت شد اما‌ در این تیم هم خبری نبود و حسن نتوانست تبدیل به ورژن ترسناک خود شود.او پس از دو فصل حضور در این تیم، از جمع آبادانی‌ها جدا شد و اکنون بدون تیم است. اتفاقی که برای دو ضلع دیگر مثلث (ZBZ) هم رخ داده تا دست سرنوشت با آن‌ها مهربان نباشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری