football360 logo
360-club
360-club-icon

جزئیاتی جدید از لیگ نخبگان آسیا؛ فعلاً منتظر داربی آسیایی نباشید

۰۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰255 نظر
در مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا، خبری از رویارویی استقلال و پرسپولیس نخواهد بود.

به گزارش فوتبال 360، لیگ نخبگان آسیا نرم‌نرمک از راه می‌رسد و طبق سهمیه‌بندی انجام شده، فوتبال باشگاهی ایران در این رقابت‌ها (1+2) سهمیه دارد که تیم‌های پرسپولیس و استقلال توانسته‌اند سهمیه حضور در مرحله گروهی رقابت‌ها را به‌دست آورند و سپاهان 2 بازی سرنوشت‌ساز در مرحله پلی‌آف در پیش‌روی خود دارد تا بتواند به جمع پرسپولیس و استقلال اضافه شود. جالب آنکه اولین بازی تاریخ لیگ نخبگان آسیا قرار است میان تیم‌های سپاهان اصفهان و شباب‌الاهلی امارات در مرحله اول پلی‌آف این رقابت‌ها روز شانزدهم مردادماه برگزار شود.

پرسپولیس و استقلال ایران در کنار تیم‌های الهلال، النصر و الاهلی عربستان، العین و الوصل امارات، السد و الریان قطر و پاختاکور ازبکستان توانسته‌اند حضورشان در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا را مسجل کنند و تیم یازدهم این رقابت‌ها در منطقه غرب آسیا، قهرمان فوتبال باشگاهی عراق خواهد بود و تیم دوازدهم هم از میان تیم‌های سپاهان ایران، شباب‌الاهلی امارات و یا الغرافه قطر انتخاب خواهد شد. سرخابی‌ها در شرایطی موفق به کسب سهمیه حضور در اولین دوره لیگ نخبگان شدند که زمزمه‌هایی درباره احتمال برگزاری داربی آسیایی در مرحله گروهی لیگ نخبگان به گوش می‌رسید اما شرایط این‌گونه نیست!

در انتظار رویارویی با غول‌های عربستانی

کنفدراسیون فوتبال آسیا، سازوکار برگزاری اولین دوره لیگ نخبگان آسیا را در حالی تنظیم کرده که این رقابت‌ها با حضور 12 تیم از منطقه غرب و 12 تیم از منطقه شرق برگزار خواهد شد. قرار از اواخر شهریورماه مرحله گروهی رقابت‌ها فعالیت خود را آغاز کند و در حالی‌که تصور می‌شد احتمال رویارویی استقلال و پرسپولیس در مرحله گروهی وجود دارد اما شرایط این‌گونه نخواهد بود و نمایندگان یک کشور در مرحله گروهی رودرروی هم قرار نمی‌گیرند.

سرخابی‌ها طبق قانون وضع‌شده از سوی (AFC) باید در 8 مسابقه در مرحله گروهی به میدان بروند که در 4 مسابقه میزبان خواهند بود و در 4 دیدار هم در خانه رقبا به میدان می‌روند. همان‌طور که گفته شد مطابق آیین‌نامه مسابقات لیگ نخبگان آسیا، خبری از رویارویی تیم‌های یک کشور در مرحله گروهی نخواهد بود و این مسئله بدان معناست که پرسپولیس و استقلال در مرحله گروهی اولین دوره لیگ نخبگان مسابقه داربی برگزار نخواهند کرد و باید خود را برای رویارویی با تیم‌های سرشناسی چون الهلال و النصر عربستان و البته العین امارات که عنوان قهرمان آسیا را یدک می‌کشد، آماده کنند.

و شاید داربی در مرحله حذفی!

دو نماینده فوتبال ایران در مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا در صورتی‌که بتوانند در جمع 8 تیم برتر گروه قرار گیرند می‌توانند جواز حضور به مرحله یک‌هشتم نهایی را به‌دست آورند. البته که همان‌طور که گفته شد در صورت صعود سپاهان به مرحله گروهی، احتمال حضور 3 نماینده ایران در مرحله گروهی اولین دوره لیگ نخبگان آسیا وجود دارد. هشت تیم نخست لیگ 12 تیمی (بر مبنای امتیاز بیشتر و سپس تفاضل گل برتر) در حالی به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود می‌کنند که تیم اول با هشتم، تیم دوم با هفتم، تیم سوم با ششم و تیم چهارم با پنجم مواجه خواهد شد.

پرسپولیس و استقلال و احتمالاً سپاهان، با توجه به رقبای سرسختی که در پیش‌روی خود دارند، مسیر دشواری برای رسیدن به مرحله حذفی دارند اما در صورتی‌که این مهم رخ بدهد، احتمال رویارویی تیم‌های ایرانی در مرحله یک‌هشتم نهایی وجود دارد. نکته مهم آنکه در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات با حضور نمایندگان غرب‌وشرق آسیا به میزبانی متمرکز عربستان برگزار خواهد شد و این موضوع می‌تواند در صورت صعود احتمالی نماینده‌ای از ایران به جمع 8 تیم برتر رقابت‌ها، کار آن تیم (تیم‌ها) را برای رسیدن به جمع 4 تیم برتر قاره دشوار سازد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری