football360 logo
360-club
360-club-icon

نگاهی به حریفان تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا 2؛ هند و بحرین هم اینجا نماینده دارند!

۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰91 نظر
تراکتور به عنوان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2، با رقبای کمتر شناخته‌شده‌ای باید رقابت کند.

به گزارش فوتبال 360، کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسیر توسعه فوتبال در قاره کهن تصمیم گرفته تا به سراغ الگوبرداری از ساختارهای اروپایی برود و قرار است از فصل پیش‌روی، مسابقات باشگاهی در سطح قاره در قالب 3 سطح لیگ نخبگان آسیا، لیگ قهرمانان آسیا 2 و ای‌اف‌سی‌ چلنج‌کاپ به انجام برسد؛ همان‌طور که در طول سالیان اخیر در قاره اروپا و با تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا، مسابقات باشگاهی در قالب لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس به انجام می‌رسد.

فوتبال باشگاهی ایران در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا (1+2) سهمیه دارد که استقلال و پرسپولیس در مرحله گروهی رقابت‌ها حضور دارند و سپاهان برای رسیدن به جمع تیم‌های مرحله گروهی باید 2 بازی پلی‌آف را پشت سر بگذارد. تراکتور که در فصل اخیر رقابت‌های باشگاهی چهارم شد و به لطف قهرمانی سپاهان در جام حذفی توانسته سهمیه حضور در مسابقات آسیایی را به‌دست آورد، تنها نماینده فوتبال ایران در اولین دوره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2 محسوب می‌شود و در صورت شکست سپاهان در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا، این تیم هم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2 کارش را باید پیش ببرد.

تراکتوری‌ها که در روزهای اخیر در زمینه مسائل مالکیتی بلاتکلیف بودند و به نظر می‌رسد رفته‌رفته در مسیر رسیدن به ساحل آرامش قدم بر می‌دارند، در شرایطی به دنبال حضور در اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا 2 هستند که این رقابت‌ها اختلاف سطح مشهودی با لیگ نخبگان آسیا دارد. طبق تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2 با حضور 32 تیم (16 تیم منطقه غرب و 16 تیم منطقه شرق) دنبال خواهد شد که تاکنون تکلیف 11 تیم شرکت‌کننده در منطقه غرب مشخص شده است.

اینجا فقط یک تیم عربستانی در انتظار نماینده ایران است!

عربستانی‌ها در لیگ نخبگان آسیا حضوری پرقدرت دارند و تیم‌های الهلال، النصر و الاهلی، 3 نماینده این کشور در مسابقات لیگ نخبگان آسیا هستند که هر 3 تیم جزو مدعیان کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شوند. شرایط در لیگ قهرمانان آسیا 2 متفاوت است و تنها تیم التعاون عربستان که در فصل اخیر رقابت‌های باشگاهی موفق به کسب مقام چهارم مسابقات لیگ حرفه‌ای عربستان شد، در سطح دوم رقابت‌های باشگاهی در قاره آسیا حضور دارد.

دوباره شارجه، دوباره تراکتور!

تراکتور فصل گذشته یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود اما پیش از آنکه سرخ‌پوشان به مرحله گروهی رقابت‌ها برسند، با پذیرش شکست برابر شارجه در مرحله پلی‌آف از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. حالا در شرایطی تراکتوری‌ها باید در اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا 2 شرکت کنند که تیم شارجه هم به‌واسطه کسب مقام چهارم در فصل اخیر لیگ برتر امارات توانسته سهمیه حضور در این رقابت‌ها را به‌دست آورد. نسف‌قارشی ازبکستان و الوکره قطر هم دیگر تیم‌های نام‌آشنای شرکت‌کننده در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شوند.

با حضور نمایندگان اردن، تاجیکستان، هند و بحرین!

لیگ قهرمانان آسیا 2 البته بیشتر از تیم‌های کمتر شناخته‌شده در قاره آسیا است؛ به‌طوری‌که در این رقابت‌ها، تیم‌های الحسین و الوحدات اردن به عنوان قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی اردن شرکت می‌کنند و تیم‌های استقلال دوشنبه و روشن‌کلوب هم نمایندگان فوتبال باشگاهی تاجیکستان در این رقابت‌ها هستند. فعلاً حضور موهون‌باگان هند و الخالدیه بحرین هم در لیگ قهرمانان آسیا 2 مشخص شده و تکلیف 5 تیم شرکت‌کننده دیگر در این رقابت‌ها نامشخص است.

در انتظار تکمیل جدول لیگ قهرمانان آسیا 2

تیم‌های سپاهان ایران، شباب‌الاهلی امارات و الغرافه قطر در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا هستند که از میان این 3 تیم، تنها یک تیم راهی مرحله گروهی این رقابت‌ها می‌شود و دو تیم بازنده سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2 را به‌دست می‌آورند. ضمن آنکه هنوز تکلیف قهرمان جام حذفی عراق هم مشخص نشده و در 2 بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا 2 قرار است نمایندگانی از کشورهای هند، بحرین، کویت و ترکمنستان به مصاف هم بروند و 2 تیم هم از میان نمایندگان این 4 کشور جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2 را به‌دست می‌آورند تا جدول 16 تیمی رقابت‌ها در مرحله گروهی تکمیل شود.

6 بازی سرنوشت‌ساز در انتظار تراکتور

لیگ قهرمانان آسیا 2 در شرایطی با حضور 16 تیم در منطقه غرب و 16 تیم در منطقه شرق دنبال می‌شود که طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، هر تیم در مرحله گروهی 6 بازی انجام خواهد داد که در 3 مسابقه میزبان است و طبق قرعه باید در 3 دیدار هم به عنوان تیم میهمان به میدان برود. مسابقات در حالی از 26 شهریورماه آغاز می‌شود که در نهایت از هر منطقه (غرب و شرق) 8 تیم جواز حضور در مرحله حذفی را به‌دست خواهند آورد که با توجه به سطح فنی رقبا، به نظر می‌رسد که تراکتوری‌ها شانس بالایی برای صعود از مرحله گروهی دارند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری