football360 logo
360-club
360-club-icon

مرور ترین‌های تاریخ لیگ برتر؛ رضا آقای گل

19 تیر 1403 ساعت 19:3091 نظر
رضا عنایتی با اختلاف بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر است.

به گزارش فوتبال 360، پس از 23 دوره برگزاری لیگ برتر، به برخی از رکوردداران تاریخ لیگ برتر کمتر پرداخته شده یا آمار بعضی رکوردداران دقیق و مشخص نیست. از همین روی مجموعه فوتبال 360 قصد دارد در آستانه فصل جدید، به بررسی این رکوردداران بپردازد. در این قسمت از مرور رکوردداران تاریخ لیگ برتر، بهترین گلزنان تاریخ این مسابقات معرفی شده است.

رضا عنایتی

غلامرضا عنایتی با 143 گل با اختلاف بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر است. رکوردی که به نظر نمی‌رسد که بازیکنی بتواند به این زودی به آن دست یابد. البته در بسیاری از منابع تعداد گل‌های عنایتی بیش از این مقدار ذکر شده ولی بازبینی گل‌های این بازیکن نشان می‌دهد برخی از گل‌های این بازیکن باید گل‌به‌خودی در نظر گرفته شود. 

عنایتی با آقای گلی در 3 دوره از این نظر رکورددار است. این بازیکن تا لیگ شانزدهم بازی کرد که 3 دوره به دلیل بازی در کشورهای عربی غایب بود. بهترین آمار رضا عنایتی در لیگ پنجم ثبت شد که 21 گل در مسیر نخستین قهرمانی استقلال در تاریخ لیگ برتر به‌ثمر رساند. عنایتی با زدن 58 گل بیش از هر تیمی برای استقلال گل زده است. این بازیکن رکوردهای زیادی در زمینه گلزنی دارد که یکی از آن‌ها رکورد بیشترین گل زده در یک بازی است که در لیگ نخست 7 بار دروازه استقلال رشت را باز کرد.

آرش برهانی

برهانی با 114 گل در رده دوم بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن در 15 فصل از لیگ برتر بازی کرد و در یک دوره هم آقای گل شد. بهترین عملکرد او در لیگ هشتم بود که با 20 گل بهترین گلزن لیگ شد و نقش بسزایی در قهرمانی استقلال داشت.

برهانی با 79 گل بهترین گلزن استقلال در ادوار لیگ برتر است. آرش بهترین گلزن تاریخ استقلال در تمام مسابقات است. این بازیکن 12 گل به استقلال اهواز زد و بیش از هر تیمی دروازه این تیم را باز کرد. برهانی با زدن 6 گل بیش از هر دروازه‌بانی به حسین آشنا گل زده است.

مهدی رجب‌زاده

مهدی رجب‌زاده فقط یک گل کمتر از برهانی به‌ثمر رساند و با 113 گل در رتبه سوم بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر جای دارد. این بازیکن در 3 تیم مس کرمان، فجرسپاسی و ذوب‌آهن بازی کرد ولی بهترین دوران فوتبال خود را در ذوب‌آهن پشت سر گذاشت. این بازیکن با 90 گل، رکورددار بیشترین گل زده با پیراهن یک تیم در تاریخ لیگ برتر است. رجب‌زاده در لیگ ششم با 17 گل آقای گل مسابقات شد.

چند مهارت ویژه رجب‌زاده باعث شد تا این بازیکن به آمار فوق‌العاده گلزنی دست یابد. این بازیکن با گل کردن 35 پنالتی، رکورددار بیشترین گل زده از روی نقطه پنالتی در تاریخ لیگ برتر است. رجب‌زاده با گل کردن 15 کاشته مستقیم با اختلاف در این آمار شاخص‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن با گل کردن 27 گل از پشت محوطه جریمه بهترین آمار را در این زمینه دارد.

لوسیانو پریرا

تنها ۴ گلزن در تاریخ لیگ برتر به آمار ۱۰۰ گل زده رسیدند. لوسیانو پریرا آخرین بازیکنی بود که فصل گذشته در این جمع قرار گرفت. شیمبا با ۱۰۲ گل بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر است و در صورت ادامه دوران بازیگری خود می‌تواند آمار خود را بهبود بخشد. پریرا که یک‌بار سابقه آقای گلی در لیگ برتر را دارد، بیشتر از هر تیمی در فولاد گل زده و بهترین گلزن تاریخ این تیم در لیگ برتر به شمار می‌رود. پریرا از لیگ دوازدهم در فوتبال ایران بازی می‌کند و در طی این مدت هیچ بازیکنی بیشتر از این مهاجم برزیلی گل نزده است. پریرا در شرایطی که بیش از ۴۰ سال سن دارد، سومین گلزن مسن تاریخ لیگ برتر است و همچنان شرایطش برای بازی در فصل آینده مشخص نشده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...