football360 logo
360-club
360-club-icon

رنسانس خامس با کلمبیا؛ ستاره کوپاآمریکا

20 تیر 1403 ساعت 13:5211 نظر
هافبک اسبق رئال مادرید که 5 پاس گل داده، امیدوار است با تیمش به فینال کوپاآمریکا صعود کند.

به گزارش فوتبال 360، خامس رودیگس بعد از یک افول طولانی، نمایش درخشانی در کوپاآمریکا دارد و حتی برخی او را بهترین بازیکن این تورنمنت می‌دانند. کاپیتان کلمبیا در مسیر صعود به نیمه‌نهایی 5 پاس گل داشته و امیدوار است بامداد پنجشنبه مقابل اروگوئه هم تیمش را به سمت بازی فینال مقابل آرژانتین هدایت کند.

خامس 4 سال سخت را پشت سر گذاشت و حتی به نظر می‌رسید فوتبالش تمام شده باشد. او در رئال مادرید، اورتون، الریان، المپیاکوس و سائوپائولو دوران ناموفقی را پشت سر گذاشت. هافبک 32 ساله کلمبیایی امیدوار بود با انتقال به تیم برزیلی شرایط بهتری پیدا کند اما اتفاقات به نفعش پیش نرفت. او تابستان گذشته به سائوپائولو پیوست، با این حال بیشتر روی نیمکت بود و نتوانست موقعیت خوبی در ترکیب لوئیس زوبلدیا پیدا کند. مصدومیت هم کار او را سخت‌تر کرد تا اینکه برای کمک سراغ کادر تیم ملی رفت. 

بازگشت با برنامه ویژه

خاویر آلوارس، سرمربی پیشین کلمبیا درباره سیر تحول خامس گفت: «او از نستور لورنسو، سرمربی کلمبیا خواست یک بدنساز و یک روانشناس به خانه‌اش بفرستد. بعد از تمرین صبح با سائوپائولو، بعد ازظهر با آنها کار می‌کرد. تمرینات پرفشاری با آنها داشت تا بتواند به سطح آمادگی قبلی برسد.»

ملیسا اورتیس، عضو سابق تیم زنان کلمبیا درباره نمایش رودریگس در کوپا آمریکا گفت: «او فوق‌العاده بوده؛ چه در کار تهاجمی چه در کار دفاعی. در زمین بسیار پرتلاش است و آهنگ تیم را تنظیم می‌کند. موتور و قلب تیم نام دارد.» حضور خوان کوادرادو در گوش راست، خامس را مجبور می‌کرد در سمت مخالف بازی کند اما  خداحافظی این بازیکن از تیم ملی دست او را بازتر کرده است. کیکه سون، خبرنگار کلمبیایی درباره نقش جدید خامس گفت: «در تیم نستور لورنسو، او آزاد است هر جا می‌خواهد بازی کند و به تمام عرض خط حمله سر می‌زند.»

بازیکن آزاد

لورنسو، دستیار سابق پکرمن به کاپیتان تیمش اعتماد کامل دارد و برای رودریگس که فقط زیر نظر فالکیونی و آنچلوتی درخشیده، این موضوع اهمیت زیادی دارد. سرمربی کلمبیا درباره خامس گفت: «او نیاز دارد بازی کند و تیم هم به او نیاز دارد. بازیکنی مستعد و لیدر تیم است. ما می‌خواهیم تیم از تمام توانایی‌های او بهره ببرد. خامس حاضر است که برای این تیم بمیرد و برای همین همیشه از او دفاع کرده‌ام.»

رودریگس درباره اوج‌گیری دوباره‌اش گفت: «می‌خواهم با این تیم به آخرین مراحل جام برسم. در شرایط خیلی خوبی هستم. همه می‌دانند من با تمام وجود برای این پیراهن تلاش می‌کنم و این مسئولیت بزرگی است.»

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...