football360 logo
360-club
360-club-icon

وعده شروع فصل جدید با (VAR) محقق نمی‌شود؛ لیگ برتر همچنان بدون تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی!

20 تیر 1403 ساعت 15:3082 نظر
با اعلام مدیر امور روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال، در هفته‌های آغازین فصل جدید لیگ برتر خبری از تکنولوژی (VAR) نخواهد بود.

به گزارش فوتبال 360، مسئولان فدراسیون فوتبال طی ماه‎های گذشته در تلاش بوده‌اند تا بتوانند مشکلات زیرساختی مرتبط با پیاده‌سازی تکنولوژی (VAR) را برطرف کنند و بیست‌ونهم خردادماه بود که رسماً از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد که قرار است فصل جدید مسابقات لیگ برتر با استفاده از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی برگزار می‌شود. با وجود اعلام رسمی فدراسیون، از همان روزهای نخست پیش‌بینی می‌شد که احتمال عدم تحقق این مسئله وجود دارد؛ چرا که به اندازه ورزشگاه‌های در دسترس، هنوز دستگاه کمک‌داور ویدئویی خریداری نشده است!

مدیران فدراسیون موفق شده‌اند تاکنون 7 دستگاه (VAR) خریداری کنند و به جز تیم‌های استقلال و پرسپولیس که در یک ورزشگاه مسابقات خانگی خود را برگزار می‌کنند، سایر تیم‌ها ورزشگاه اختصاصی برای خود دارند و این مسئله بدان معناست که باید 15 ورزشگاه به تکنولوژی (VAR) مجهز شوند؛ البته که طبق اعلام رسمی مسئولان سازمان لیگ، فعلاً ورزشگاه‌های آزادی تهران و شهید نصیری یزد مجوز میزبانی از مسابقات لیگ برتر را ندارند و سرخابی‌ها باید در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم بروند و چادرملو هم باید در رفسنجان مسابقات خانگی‌اش را برگزار کند.

سازمان لیگ روز گذشته روز بیست‌وپنجم مردادماه را موعد آغاز فصل جدید لیگ برتر اعلام کرد و حالا در فاصله کمتر از 40 روز تا شروع فصل جدید، خبرهای تازه‌ای پیرامون موضوع پیاده‌سازی تکنولوژی (VAR) به گوش می‌رسد. علی تارقلی‌زاده، مدیر امور روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال امروز (پنجشنبه) در نشستی خبری حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که بخشی از صحبت‌های تارقلی‌زاده پیرامون موضوع پیاده‌سازی تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی بود و طبق اعلام علی تارقلی‌زاده، در هفته‌های آغازین لیگ برتر خبری از این تکنولوژی نخواهد بود!

برگزاری لیگ آینده با (VAR) معجزه است!

تارقلی‌زاده درباره آخرین خبرها پیرامون پیاده‌سازی تکنولوژی (VAR) توضیح داد: «درصدد هستیم بتوانیم لیگ جدید را با (VAR) برگزار کنیم. اگر این کار انجام شود هیچ چیزی به غیر از معجزه نیست، یک اتفاق خارق العاده امکان دارد بیفتد اما الان زمان کم داریم و باید لیگ را زود شروع کنیم. در ارتباط با بحث (VAR) الزام داریم که در بازی‌های ملی و آسیایی داشته باشیم. این بازی ما عین افتخار است که ورزشگاه‌های خود را تجهیز کنیم. فکر نکنید تمام دنیا گل و بلبل است و ما در شرایط بدی هستیم».

هفته اول و دوم (VAR) نداریم!

علی تارقلی‌زاده درباره فرآیند پیاده‌سازی این تکنولوژی پاسخ داد: «تا هفته اول و دوم لیگ برتر امکان استفاده از (VAR) وجود نخواهد داشت. البته قرار نیست عدم استفاده از کمک‌داور ویدئویی از هفته چهارم عبور کند». با توجه به موضع مدیر امور روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال، باید دید شرایط طی روزهای آتی چگونه پیش خواهد رفت و در حالی‌که در فصل گذشته تنها در 2 مسابقه داربی پایتخت و فینال جام حذفی از تکنولوژی (VAR) استفاده شد، سرانجام طلسم استفاده از این تکنولوژی در تمامی بازی‌های لیگ برتری چه زمانی شکسته می‌شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...