football360 logo
360-club
360-club-icon

دشان: مشکل، گل نزدن بود/ دلافوئنته: هنوز جای پیشرفت وجود دارد

20 تیر 1403 ساعت 07:3030 نظر
دیدیه دشان عدم گلزنی را دلیل حذف فرانسه دانست و لوئیس دلافوئنته عنوان کرد تیمش سیری‌ناپذیر است.

به گزارش فوتبال 360، فرانسه و اسپانیا در دور نیمه‌نهایی رقابت‌های یورو 2024 به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود اسپانیا به پایان رسید. خروس‌ها در ابتدا توسط کولو موانی از حریف پیش افتادند اما لاروخا در ۴ دقیقه، برتری را به دست آورند. این نتیجه باقی ماند و اسپانیا به فینال راه پیدا کرد. پس از بازی دیدیه دشان سرمربی فرانسه عنوان کرد نمایش تیم چندان مناسب نبود و لوئیس دلافوئنته از نقش یامال در این برد سخن گفت. 

باید گل‌های بیشتری می‌زدیم 

دشان درباره تعداد گل‌های اندک فرانسه در این تورنمنت گفت: «شما باید تا حد امکان آرام باشید و  به حریف گل بزنید. در این تورنمنت فاقد آن بودیم، با این وجود به نیمه‌نهایی رسیدیم و موفق شدیم به لطف موانی به گل دست پیدا کنیم، اگر می‌توانستیم همین روند را ادامه دهیم نتیجه برای ما بهتر می‌شد.»

اولیویه ژیرو پیش از این عنوان کرده بود این یورو، آخرین حضور او در پیراهن تیم ملی خواهد بود. دشان در ادامه سخنان خود درباره او گفت: «آرزو می‌کردم او با حضور در فینال به دوران حضور خود در تیم ملی پایان می‌داد، با این وجود می‌خواهم برای همه کارهایی که برای تیم انجام داده، تشکر کنم. بازیکنان جوان بسیاری در اختیار داریم که به آینده تیم کمک خواهند کرد.»

باید به بهترین شکل به یامال کمک کنیم 

دلافوئنته عنوان کرد با وجود اینکه یامال نشان داده می‌توان یکی از بهترین‌ها باشد، اما باید درباره او محتاط باشند. او گفت: «او با تجربه‌تر از سنش به نظر می‌رسد. خوشحالم این بازیکن را در تیم خود داریم و امیدوارم سال‌ها از حضورش استفاده کنیم، با این وجود باید با یاد دادن نحوه کنترل احساسات به بهترین شکل به یامال کمک کنیم. در روم باستان وقتی درباره سزار صحبت می‌کردند، همیشه عنوان می‌شد به یاد داشته باشید، او هم یک انسان فانی است.»

او درباره تیم گفت: «من باید به این بازیکنان ایمان داشته باشم. آن‌ها برای منافع تیم کار می‌کنند. این دلیل دیگری است که نشان می‌دهد بازیکنانمن سیری‌ناپذیرند، افتخار می‌کنم هدایت آن‌ها بر عهده من است. می‌دانم می‌توانیم بهتر از این باشیم. ایده ما ارائه فوتبال مبتنی بر اعتماد به نفس و قدرت است.»

اسپانیا یکشنبه در فینال، به مصاف برنده انگلیس یا هلند خواهد رفت. دلافوئنته درباره این بازی گفت: «اطمینان دارم  فینال متفاوت خواهد بود، در برابر هر یک از این ۲ تیم به میدان برویم، باید بهترین نمایش را ارائه کنیم. شاید به نظر دشوار باشد، با این وجود هنوز جای پیشرفت وجود دارد.» 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...