football360 logo
360-club
360-club-icon

مهدی ترابی انتقال به تراکتور را تایید کرد؛ برای پول به تبریز نرفتم!

20 تیر 1403 ساعت 17:53237 نظر
مهدی ترابی در فصل آینده لیگ برتر پیراهن تراکتور را به تن خواهد کرد و دیگر خبری از حضور او در پرسپولیس نیست.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، مهدی ترابی پس از پایان لیگ بیست‌وسوم و قهرمانی با پرسپولیس تصمیم گرفت دیگر در جمع سرخ‌ها باقی نماند و قرار است در فصل آینده پیراهن تراکتور را به تن کند. ترابی در فصل گذشته عملکرد خوبی داشت و یکی از بازیکنان برتر پرسپولیس بود اما حالا مدیران این باشگاه باید به فکر جانشین ترابی باشند. مهدی ترابی که با تراکتور به توافق رسیده، این موضوع را در گفت‌وگو با «تسنیم» تایید کرد.

مشکلی نبود، تنوع می‌خواستم

مهدی ترابی در پاسخ به این سوال که چرا تصمیم به ترک پرسپولیس گرفت، گفت: «هیچ عامل خاصی وجود نداشت جز اینکه به لحاظ تاکتیکی و روحی نیاز داشتم که با دیدگاه ماندن در بهترین فرم فوتبالم، به صلاحدید کارشناسان دلسوزی که وجود دارند و ابعاد ورزشی و شخصیتی من را آنالیز می‌کنند، برای مدتی تغییر تیم بدهم».

ریسک یا حرکت عادی؟

افراد بسیاری اعتقاد دارند جدایی مهدی ترابی از پرسپولیس یک ریسک بزرگ برای این بازیکن است. ترابی در مورد این مسئله تاکید کرد: «به هیچ وجه قبول ندارم که ریسک کردم. ریسک زمانی است که تغییر بنیادی در تصمیم یک فرد صورت بگیرد، در حالی که هر جای دنیا باشم یک پرسپولیسی هستم و در قلبم و دلم هیچ تغییری ایجاد نشده است. نه تنها تغییر بنیادی، حتی تغییر ظاهری هم در پرسپولیسی بودن مهدی ترابی ایجاد نشده است و از هواداران هم می‌خواهم که این را بپذیرند. به آن‌ها قول می‌دهم که عدم حضورم در پرسپولیس فقط یک غیبت باشد که در بحث فنی ضرورت داشته است و امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد. الان هم قرار است پیراهن تراکتور را بر تن کنم و قطعاً برای موفقیت این تیم می‌جنگم و تا آخرین توانم تلاش می‌کنم».

مراسم ختمِ حاشیه‌ساز

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور در نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌وسوم با خبر تلخ درگذشت همسر خود مواجه شد. در مراسم ختم محمدرضا زنوزی اهالی فوتبال حضور پررنگی داشتند و اتفاقا مهدی ترابی هم یکی از حاضرین بود.

هواداران پرسپولیس اعتقاد دارند جدایی ترابی، بیرانوند و اسماعیلی‌فر از مراسم ختم همسر مالک تراکتور شروع شد. مهدی ترابی در پاسخ به این موضوع گفت: «جسارت و بی‌ادبی نباشد، ولی خیلی‌ها، خیلی چیزها می‌گویند. خیلی از بزرگان در همین زمانی که اشاره کردید، به ختم پدر بزرگ من آمدند، یعنی چون به این مراسم آمدند و تسلیت گفتند قصد دارند به تیمی بیایند که ممکن است یک روزی مربی آن تیم باشم؟! این موضوع به هیچ وجه درست نیست و فقط شیطنت برخی همکاران دوست داشتنی شماست که گاهی اوقات شغل شریف خبرنگاری را با شغل شریف‌ترِ کارآگاه بودن اشتباه می‌گیرند. اینکه می‌گویند از سه ماه پیش حضورم در تراکتور قطعی شده بود به هیچ وجه صحت ندارد».

خشمِ هواداران

هواداران پرسپولیس از رفتن مهدی ترابی ناراحت هستند و «پول پرست» لقب جدید این بازیکن است. وینگر کنونی تراکتور در واکنش به عصبانیت پرسپولیسی‌ها گفت: «لطف هواداران است که از رفتن من ناراحت هستند؛ این من هستم که به پرسپولیس نیاز دارم و پرسپولیس به من و بزرگتر از من هیچ نیازی ندارد. هواداران عزیز که همیشه به من لطف داشتند، بدانند که برداشتن یک صخره کوچک از دامنه یک کوه استوار، هیچ تغییری در بزرگی آن کوه ایجاد نمی‌کند و امیدوارم ان‌شاءالله روزی این صخره به دامنه این کوه استوار برگردد. این حرف قبل از اینکه توهین به من باشد توهین به هواداران است. کوچکترین عضو هوادار پرسپولیس تیمش را با بزرگترین خواسته‌ها عوض نمی‌کند آن وقت بازیکن ممکن است عوض کند؟ کسی نمی‌تواند بگوید من برای پول به تراکتور رفتم، واقعاً پول مقابل عشق به پرسپولیس بی‌معنی است و من واقعاً براساس تشخیص کارشناس‌هایی که قبول‌شان دارم و دلسوز پرسپولیس هم هستند تصمیم گرفتم مدتی از خانه خودم فاصله بگیرد. هر کسی که بخواهد در ذهنش حتی به من برچسب بی‌وفایی به پرسپولیس را بزند، نه تنها من، بلکه هواداران هم حلالش نمی‌کنند».

درویش و بادامکی مقصر نیستند

مدیران پرسپولیس کوتاهی کرده‌اند؟ ظاهرا خیر! دانیال اسماعیلی‌فر در پست خداحافظی خود از مدیران سرخ‌ها تشکر کرد و این بار نوبت به ترابی رسید تا شایعات را تکذیب کند. این بازیکن گفت: «باشگاه، آقای درویش، آقای بادامکی و دیگر دوستان از هیچ لطفی در حق من کوتاهی نکردند و بیش از اندازه و قد و قواره من روی سرم و کل تیم منت گذاشتند و لطف کردند. هر نقصی باشد از من است، هر کوتاهی در هر مقطعی در گذشته و در هر زمانی بوده از من است. من کوچک مسئولان که هیچ، کوچک خردسال‌ترین هوادار پرسپولیس بودم و خواهم بود».

مهدی ترابی در پاسخ به این سوال که آیا علیرضا بیرانوند او را تحریک به جدایی کرده است، گفت: «خیر، شایعه است. انشالله یک روز به پرسپولیس برمی‌گردم».

اسکوچیچ هم آمد

دراگان اسکوچیچ پس از کش‌ و قوس‌های فراوان به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب شد. مهدی ترابی هم در مصاحبه خود به این اتفاق واکنش نشان داد: «بازیکن می‌تواند قبل از پیوستن به یک تیم تصمیم بگیرد که تحت فرمان سرمربی باشد و با او کار کند یا نه. وقتی رفتن به یک تیم را پذیرفت دیگر حق ندارد از خواسته سرمربی طفره برود. رفتار حرفه‌ای این را نمی‌پذیرد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. با قدرت زیر نظر اسکوچیچ بازی خواهم کرد. باشگاه تراکتور تصمیم گرفت تا این مربی را بیاورد و همه ما در کنار هم برای موفقیت این تیم بزرگ تلاش خواهیم کرد». 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...