football360 logo
360-club
360-club-icon

زنان ایران 5-7 زنان ازبکستان؛ آبروریزی تاریخی در لانژو!

22 تیر 1403 ساعت 13:4291 نظر
تیم ملی فوتسال زنان ایران، پرافتخارترین تیم قاره آسیا، با ارائه نمایشی دور از انتظار برای اولین‌بار در تاریخ خود مقابل ازبکستان مغلوب شد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتسال زنان ایران سالی سرنوشت‌ساز و البته پراتفاق را در مقابل خود می‌بیند؛ از حضور در تورنمنت قهرمانی داخل سالن آسیا تا برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و اولین دوره جام جهانی فوتسال زنان. حضور زنان فوتسال ایران که عنوان پرافتخارترین تیم قاره کهن را به دوش می‌کشند، هنوز در جام جهانی مسجل نشده و آن‌ها برای رسیدن به این مهم باید بتوانند در جام ملت‌های آسیا جزو 4 تیم برتر رقابت‌ها قرار گیرند.

زنان فوتسال ایران در طول 6 سال اخیر و بعد از کسب دومین قهرمانی پیاپی در جام ملت‌های آسیا، وضعیتی بحرانی را پشت سر گذاشتند و به جز تورنمنت کافا و دیدار دوستانه با روسیه، رویداد دیگری برای این تیم برگزار نشد. در فاصله کمتر از 5 ماه تا شروع مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا، با هماهنگی‌های انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال چین، تورنمنتی 4جانبه به میزبانی این کشور و با حضور تیم‌های چین، ایران، ازبکستان و ویتنام برنامه‌ریزی شد که اولین مسابقه این تورنمنت امروز (جمعه) با رویارویی تیم‌های ملی زنان ایران و ازبکستان آغاز شد.

تاریخ‌سازی ازبک‌ها در خاک چین

شاگردان فروزان سلیمانی در مسابقه امروز که از ساعت 12 به وقت تهران در مجموعه ورزشی المپیک لانژو آغاز شد، شروع خوبی داشتند و توانستند گل اول را خیلی زود وارد دروازه ازبکستان کنند اما ازبک‌ها به سرعت پاسخ گل خورده را دادند تا پیش از رسیدن به دقیقه 2، بازی با تساوی 1-1 دنبال شود. در ادامه، درخشش مارال ترکمان و گل‌سازی‌های او و گلزنی سارا شیربیگی تیم ملی فوتسال زنان ایران را پیش انداخت اما در نقطه مقابل، عملکرد درخشان ازبکستانی‌ها سبب ثبت کامبک شد.

ازبک‌ها با ثبت نمایشی درخشان توانستند نه‌تنها گل تساوی را به‌ثمر برسانند بلکه با نتیجه 3 بر 2 از حریف خود پیش افتادند. بعد از چند تلاش نافرجام، سرانجام گل تساوی از سوی زنان فوتسال ایران به‌ثمر رسید و شاگردان فروزان سلیمانی دوباره توانستند از حریف خود پیش بیفتند اما پیش از آنکه نیمه اول به پایان برسد، درخشش کاراچیک معادلات را تغییر داد و نتیجه بازی را 4-4 کرد. نکته مهم آنکه در نیمه نخست، ازبک‌ها تیم برتر زمین مسابقه بودند و درخشش فرزانه توسلی سد راه شکست سنگین تیم ملی فوتسال زنان ایران در نیمه اول شد! ضمن آنکه یک ضربه پنالتی از نقطه دوم را هم سارا شیربیگی در واپسین لحظات نیمه اول از دست داد.

ملی‌پوشان فوتسال زنان ایران در نیمه دوم به مانند نیمه نخست بازی را تهاجمی آغاز کردند اما رفته‌رفته شرایط تغییر کرد و بازهم ازبک‌ها صاحب توپ‌ومیدان شدند. کارهای ترکیبی زیبای ازبک‌ها بعد از چند فرصت‌سوزی به گل ختم شد و در دقیقه 27، تیم ملی فوتسال زنان ازبکستان با نتیجه 5 بر 4 از زنان فوتسال ایران پیش افتاد. بعد از ثبت گل پنجم، ازبکستانی‌ها با استفاده از توان جسمانی بالای خود سعی در مدیریت بازی داشتند و در نقطه مقابل، ملی‌پوشان فوتسال زنان ایران برای رسیدن به گل تساوی تلاش می‌کردند.

لیودمیلا کاراچیک، ستاره بی‌چون‌وچرای ازبک‌ها در مسابقه امروز بود و روی یک فرار سرعتی و کار تیمی زیبا، موفق شد گل ششم را به‌ثمر برساند و در ادامه، نمایش خوب ازبک‌ها به‌ثبت گل هفتم برای این تیم ختم شد تا نتیجه‌ای غیرمنتظره روی اسکوربورد نقش ببند و ازبکستان با نتیجه 7 بر 4 از ایران پیش باشد. زنان فوتسال ایران در دقایق پایانی سعی داشتند تا اختلاف را کاهش بدهند که سرانجام بعد از چند فرصت‌سوزی، سارا شیربیگی موفق شد در دقیقه 38 نتیجه بازی را 7 بر 5 کند و اختلاف را به 2 گل کاهش داد. با این وجود، در دقایق پایانی مسابقه خبری از ردوبدل‌شدن گل نبود و تیم ملی فوتسال زنان ازبکستان موفق شد بردی تاریخی را برابر زنان ایران جشن بگیرد.

ازبک‌ها بعد از پذیرش 5 شکست و قبول یک تساوی در طول 6 بازی اخیرشان با ایران در طول 15 سال اخیر، امروز موفق به طلسم‌شکنی شدند و برای اولین‌بار برابر تیم ملی فوتسال زنان ایران به پیروزی رسیدند تا رکورد رویایی فوتسال زنان ایران که در مسابقات مهمی چون رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا و جام ملت‌های آسیا به‌دست آمده بود، از بین برود. در دومین مسابقه از رقابت‌های 4جانبه چین، تی مملی فوتسال زنان ایران فردا (شنبه) از ساعت 12 به وقت تهران باید به مصاف ویتنام برود. ویتنامی‌ها اولین مسابقه خود در این رقابت‌ها را از ساعت 15 امروز (جمعه) برابر چین برگزار می‌کنند.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...