football360 logo
360-club
360-club-icon

کمیته فنی فدراسیون فوتبال احیا شد؛ از انتخاب قلعه‌نویی تا حضور غیرمنتظره شهرزاد

۳۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰52 نظر
بعد از حدود 2 سال وقفه در فعالیت‌های کمیته فنی فدراسیون فوتبال، حالا با تصمیم مدیران فدراسیون این کمیته احیا شده است.

به گزارش فوتبال 360، مجید جلالی در طول ماه‌های اخیر در نقشی جدید به دنیای فوتبال بازگشت و در قامت رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال کار خود را دنبال می‌کند. جلالی در شرایطی این روزها مشغول تدوین برنامه توسعه فوتبال ایران با محوریت سال 1414 است که گفته می‌شود مسیر انتخاب سرمربیان ملی تغییر کرده و رویکرد اعضای هیات‌رئیسه، بررسی نظرات کارشناسی کمیته فنی و سپس انتخاب گزینه نهایی است که براساس این الگوریتم، حسین عبدی به عنوان سرمربی تیم جوانان انتخاب شده است.

جلالی در روزهای گذشته پیگیر احیای کمیته فنی فدراسیون فوتبال بود که با مجوز صادره از سوی مهدی تاج، امورات به سرعت حل‌وفصل شد و مقدمات تشکیل دوباره این کمیته فراهم شد. خبرهای واصله از فدراسیون فوتبال حکایت از آن دارد که کمیته فنی فدراسیون فوتبال که در دوره انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی نقش‌آفرینی پررنگی داشت و در مقطع انتخاب مجدد کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی، این کمیته به حالت تعلیق در آمد، احیا شده است.

مدیرعامل سابق پیکان در کمیته فنی فدراسیون فوتبال

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال خود شخصاً در قامت یکی از اعضای کمیته فنی قرار است کارش را دنبال کند و محمود شیعی، مدیرعامل سابق پیکان هم در قامت یک چهره آشنا با مدیریت فوتبال به ساختار کمیته فنی اضافه شده و احمد خداداد، از چهره‌های دانشگاهی و آشنا با فوتبال هم دیگر عضو کمیته فنی محسوب می‌شود. بدون‌شک بحث‌برانگیزترین انتخاب انجام‌شده از سوی مجید جلالی، انتصاب امیر قلعه‌نویی به عنوان عضو جدید کمیته فنی فدراسیون فوتبال است.

سرمربی تیم ملی و پیشکسوت استقلال هم حضور دارند!

قلعه‌نویی در شرایطی انتخاب شده که گفته می‌شود قرار نیست درباره مسائل مرتبط با تیم ملی بزرگسالان اظهارنظر کارشناسی کند و انتخاب او با مضمون هماهنگی در مسیر انتخاب سرمربیان تیم‌های پایه بوده است. بهتاش فریبا، پیشکسوت نام‌آشنای فوتبال ایران که در سالیان گذشته منصب‌های مختلفی در فوتبال ایران داشته، به عنوان یکی دیگر از اعضای کمیته فنی انتخاب شده و در شرایطی‌که هنوز چهره مرتبط با فوتبال ساحلی انتخاب نشده، حکم عضویت شهرزاد مظفر هم صادر شده است.

سرمربی تاریخ‌ساز، چهره ویژه کمیته فنی

مظفر که اولین سرمربی تیم ملی فوتبال زنان بعد از انقلاب محسوب می‌شود و در عرصه فوتسال، سرمربی تاریخ‌ساز و نام‌آشنای فوتسال ایران و آسیا است و پرافتخارترین سرمربی فوتسال زنان آسیا محسوب می‌شود، در شرایطی‌که در قامت سرمربی تیم ملی فوتسال زنان کویت مشغول به فعالیت است، همزمان به عنوان نماینده فوتبال و فوتسال زنان در نقش عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال قرار است فعالیت کند و کار خود را پیش ببرد که بدون‌شک انتصاب مظفر با توجه به حواشی اخیر فوتبال و فوتسال زنان، می‌تواند در غیاب نایب‌رئیس، کمک شایانی به این دو رشته کند.

در انتظار تشکیل اولین جلسه رسمی

کمیته فنی فدراسیون فوتبال قرار بود از فردا (دوشنبه) فعالیت خود را رسماً آغاز کند که گفته می‌شود به دلیل عدم تکمیل ترکیب 7 نفره، موعد برگزاری اولین جلسه به تعویق افتاده اما قرار است طی روزهای آتی، نخستین جلسه این کمیته با حضور اعضای جدید به انجام برسد تا رسماً بعد از حدود 2 سال، مجدداً کمیته فنی فدراسیون فوتبال با محوریت ارزیابی عملکرد تیم‌های ملی (مردان و زنان) و انتخاب گزینه‌های اصلح برای هدایت تیم‌ها احیا شود و کار خود را پیش ببرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری