football360 logo
360-club
360-club-icon

قرعه‌کشی بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر؛ در هفته ششم منتظر داربی پایتخت باشید!

۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۵540 نظر
با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و مدیران تیم‌های لیگ برتری، مراسم قرعه‌کشی بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد.

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال ایران بعد از وقفه‌ای حدوداً 2 ماهه قرار است فعالیت خود در دوره بیست‌وچهارم را از روز بیست‌وپنجم مردادماه آغاز کند. در فاصله کمتر از یک‌ماه تا آغاز فصل جدید رقابت‌های باشگاهی، مراسم قرعه‌کشی بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز (سه‌شنبه) از ساعت 18:30 به میزبانی هتل المپیک تهران برگزار شد و در این مراسم، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ، سایر مدیران فدراسیون و سازمان لیگ و مسئولان باشگاه‌های لیگ برتری حضور داشتند.

مسئولان سازمان لیگ در حاشیه برگزاری مراسم قرعه‌کشی، از توپ و جام فصل جدید رقابت‌های باشگاهی رونمایی کردند که البته طرح جام تغییری نسبت به فصول گذشته نداشت و با حداقل تغییر، توپِ بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران طراحی شده است. در حالی‌که سهراب بختیاری‌زاده و محمدرضا مهدوی، پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس مسئولیت برگزاری مراسم قرعه‌کشی امروز را برعهده داشتند که پیش از شروع رسمی فرآیند قرعه‌کشی، مهدی تاج صحبت‌هایی را درباره آخرین وضعیت برگزاری مسابقات لیگ برتر، شرایط ورود تکنولوژی (VAR) و مسائل مرتبط با فساد در فوتبال انجام داد.

حداقل 60 درصد بازی‌ها در ایام پایانی هفته خواهد بود! 

امیرحسین روشنک، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ هم بعد از صحبت‌های مهدی تاج، روی سِن آمد و درباره شرایط برگزاری لیگ برتر توضیحاتی را بیان نمود. روشنک با ارائه آمار و ارقام درباره ایام تعطیلات لیگ برتر و چگونگی برنامه‌ریزی رقابت‌ها، وعده داد که بیش از 60 درصد مسابقات در فصل پیش‌رو در ایام پایانی هفته و روزهای تعطیل برگزار خواهد شد و حتی مدعی شد که احتمال افزایش شمار هفته‌های برگزاری لیگ برتر در روزهای پایانی هفته وجود دارد.

سهراب بختیاری‌زاده و محمدرضا مهدوی روی سِن آمدند و با حضور پیشکسوتان سرخابی‌های پایتخت فرآیند قرعه‌کشی لیگ بیست‌وچهارم رسماً آغاز شد. با توجه به اینکه ورزشگاه شهید نصیری یزد آماده میزبانی از لیگ برتر نیست، چادرملو ورزشگاه شهدای شهر قدس را به عنوان ورزشگاه دوم خود معرفی کرده و همین مسئله باعث شد تا چادرملو در کنار هوادار تیم‌های منتاظر فصل جدید لیگ باشند. ضمن آنکه تیم‌های «استقلال و پرسپولیس»، «ذوب‌آهن و سپاهان»، «گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان» و «فولاد و استقلال خوزستان» دیگر تیم‌های متناظر شرکت‌کننده در لیگ بیست‌وچهارم محسوب می‌شوند.

داربی استان‌های کرمان و اصفهان در هفته پنجم!

مراسم قرعه‌کشی بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر در شرایطی با حضور بختیاری‌زاده و مهدوی برگزار شد که طبق قرعه‌کشی انجام شده، داربی استان کرمان میان تیم‌های مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان در هفته‌های پنجم و بیستم برگزار خواهد شد و داربی استان خوزستان میان فولاد و استقلال هم در هفته‌های چهاردهم و بیست‌ونهم به انجام می‌رسد. جالب آنکه داربی استان اصفهان به مانند داربی استان کرمان قرار است هفته‌های پنجم و بیستم برگزار شود و تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در این هفته‌ها رودرروی هم قرار می‌گیرند.

داربی پایتخت در هفته‌های ششم و بیست‌ویکم

نام تیم‌های استقلال و پرسپولیس در شرایطی از گوی خارج شد قرعه شماره 14 به استقلال تعلق پیدا کرد و قرعه شماره 7 هم نصیب پرسپولیس شد. براساس شماره قرعه‌ها و طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ، دور رفت داربی پایتخت در هفته ششم برگزار خواهد شد و سرخابی‌های پایتخت در هفته بیست‌ویکم هم دیدار برگشت خود در لیگ بیست‌وپنجم برگزار می‌کنند. چادرملو اردکان و هوادار تهران هم در شرایطی امروز جزو تیم‌های متناظر محسوب می‌شدند که مصاف این دو تیم در هفته‌های نهم و بیست‌وچهارم به انجام می‌رسد.

شروع و پایان جذاب لیگ بیست‌وچهارم!

بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی امروز (سه‌شنبه) قرعه‌کشی شد که تکلیف موعد برگزاری مسابقات مهم در فصل جدید هم مشخص شد؛ به‌طوری‌که نبرد استقلال و سپاهان در هفته‌های پانزدهم و سی‌ام برگزار خواهد شد که آبی‌پوشان در بازی رفت میزبان هستند و طلایی‌پوشان میزبان بازی برگشت خواهند بود و رویارویی این دو تیم پرستاره در هفته پایانی فصل می‌تواند از جذابیت فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد. ضمن آنکه مصاف تیم‌های پرسپولیس و سپاهان هم در هفته‌های دوازدهم و بیست‌وهفتم به انجام می‌رسد. مصاف تیم‌های تراکتور تبریز و پرسپولیس تهران هم در هفته‌های دوم و هفدهم برگزار می‌شود.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در تیم فولاد خوزستان هم در هفته‌های سوم و هجدهم باید رودرروی پرسپولیس قرار گرفتند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در هفته‌های ششم و بیست‌ویکم که داربی پایتخت برگزار می‌شود، نبرد حساس تیم‌های سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز هم برگزار خواهد شد. ضمن آنکه در هفته‌های دهم و بیست‌وپنجم هم دو تیم استقلال تهران و تراکتور تبریز رودرروی هم قرار می‌گیرند و به مصاف هم خواهند رفت که با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، به نظر می‌رسد شروع و پایان پایان جذابی در انتظار فصل جدید لیگ برتر است.

برنامه هفته اول بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر ایران

پرسپولیس تهران - ذوب‌آهن اصفهان

سپاهان اصفهان - چادرملو اردکان

هوادار - خیبر خرم‌آباد

ملوان بندرانزلی - گل‌گهر سیرجان

استقلال خوزستان - آلومینیوم اراک

شمس‌آذر قزوین - استقلال تهران

نساجی مازندران - فولاد خوزستان

مس رفسنجان - تراکتور تبریز

حریفان استقلال در نیم‌فصل اول لیگ ۲۴

هفته اول ✈️شمس‌آذر قزوین 

هفته دوم 🏠ملوان بندرانزلی

هفته سوم ✈️استقلال خوزستان

هفته چهارم 🏠مس رفسنجان

هفته پنجم ✈️نساجی مازندران

هفته ششم 🏠پرسپولیس تهران

هفته هفتم ✈️هوادار تهران

هفته هشتم 🏠ذوب‌آهن اصفهان

هفته نهم ✈️خیبر خرم‌آباد

هفته دهم 🏠تراکتور تبریز

هفته یازدهم ✈️فولاد خوزستان

هفته دوازدهم 🏠گل‌گهر سیرجان

هفته سیزدهم ✈️آلومینیوم اراک

هفته چهاردهم ✈️چادرملو اردکان

هفته پانزدهم 🏠سپاهان اصفهان

حریفان پرسپولیس در نیم‌فصل اول لیگ ۲۴

هفته اول 🏠ذوب‌آهن اصفهان

هفته دوم ✈️تراکتور تبریز

هفته سوم 🏠فولاد خوزستان

هفته چهارم ✈️گل‌گهر سیرجان

هفته پنجم 🏠آلومینیوم اراک

هفته ششم ✈️استقلال تهران

هفته هفتم 🏠چادرملو اردکان

هفته هشتم ✈️ملوان بندرانزلی

هفته نهم 🏠شمس‌آذر قزوین

هفته دهم ✈️استقلال خوزستان

هفته یازدهم 🏠نساجی مازندران

هفته دوازدهم ✈️سپاهان اصفهان

هفته سیزدهم 🏠مس‌ رفسنجان

هفته چهاردهم 🏠خیبر خرم‌آباد

هفته پانزدهم ✈️هوادار تهران

حریفان تراکتور در نیم‌فصل اول لیگ ۲۴

هفته اول ✈️ مس رفسنجان

هفته دوم 🏠 پرسپولیس تهران

هفته سوم ✈️ هوادار تهران

هفته چهارم 🏠 ذوب‌آهن اصفهان

هفته پنجم ✈️ خیبر خرم‌آباد

هفته ششم ✈️ سپاهان اصفهان

هفته هفتم 🏠 فولاد خوزستان

هفته هشتم ✈️ گل‌گهر سیرجان

هفته نهم 🏠 آلومینیوم اراک

هفته دهم ✈️ استقلال تهران

هفته یازدهم 🏠 چادرملو اردکان

هفته دوازدهم ✈️ ملوان بندرانزلی

هفته سیزدهم 🏠 شمس‌آذر قزوین

هفته چهاردهم ✈️ نساجی مازندران

هفته پانزدهم 🏠 استقلال خوزستان

حریفان سپاهان در نیم‌فصل اول لیگ ۲۴

هفته اول 🏠 چادرملو اردکان

هفته دوم ✈️ خیبر خرم‌آباد

هفته سوم 🏠 شمس‌آذر قزوین

هفته چهارم 🏠 ملوان بندرانزلی

هفته پنجم ✈️ ذوب‌آهن اصفهان

هفته ششم 🏠 تراکتور تبریز

هفته هفتم ✈️ استقلال خوزستان

هفته هشتم 🏠 نساجی مازندران

هفته نهم ✈️ فولاد خوزستان

هفته دهم 🏠 آلومینیوم اراک

هفته یازدهم ✈️ مس رفسنجان

هفته دوازدهم 🏠 پرسپولیس

هفته سیزدهم ✈️ گل‌گهر

هفته چهاردهم 🏠 هوادار

هفته پانزدهم ✈️ استقلال

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری