رونمایی از لوگوی جدید فاینورد خبرساز شد؛ تفاوتها را پیدا کنید!
به گزارش فوتبال 360، چند روز قبل باشگاه فاینورد اعلام کرد قصد دارد برای فصل 25-2026 نشان و لوگوی باشگاه را تغییر دهد بسیاری از هواداران فاینورد منتظر بودند تا ماجرا را ببینند و با لوگوی جدید آشنا شوند. امروز باشگاه فاینورد رسما از نشان جدیدش رونمایی کرد اما این لوگو به قدری شبیه به نشان قبلی بود که تبدیل به سوژهای برای رسانهها و مردم شده!
آیا تغییری وجود دارد؟
پس از انتشار ویدئوی معرفی تغییر نشان، بسیار اعلام کردند با وجود اینکه تغییرات را ذکر کردید، باز هم نمیتوانند متوجه آن شوند و شاید حتی نیاز به چنین تغییری نبود. سخنگوی باشگاه پس از موج عظیمی به راه افتاده رسما اعلام کرد بابت این تغییر، قصد نداشتند از هویت برند خودشان جدا شوند و تنها میخواستند اصلاحاتی روی نشان قبلی رقم بزنند.
از لحاظ ساختاری نشان قبلی باشگاه فاینورد از اصول پیروی نمیکرد و نیاز بود تغییرات انجام شود و این تغییرات شامل این موارد میشود؛ اصلیترین موضوع جایگاه F درون دایره اصلی نشان بود که تناسب درست را نداشت و طراح قبلی نشان F را در جایگاه مناسب قرار نداده بود. این موضوع در نشان جدید اصلاح شد. مورد بعدی فاصله حروف بود که کمی از حالت ایدهآل فاصله داشت و در لوگوی جدید چنین موضوعی دیده نمیشود. آخرین مورد برای تغییر، خط طلایی بین رنگ سفید و قرمز زمینه لوگو نام داشت و با حضور F تداخل داشت.
تصمیمی بهتر از سایرین
این اصلاحات باید انجام میشد و نشان این باشگاه حالا کاملتر شده است. بسیاری از هواداران و رسانهها با نگاه طنز به چنین موضوعی اشاره کردند اما در همین بسیاری به تغییر هویتهایی اشاره کردند که از نگاه بسیاری اشتباه بود. یوونتوس با تغییر لوگوی سنتی و اصیل خود به یک شمایلی از حرف انگلیسی «J» بسیار مورد انتقاد هواداران قرار گرفت و هنوز هم بسیاری از طرفداران باشگاه درخواست دارند به هویت قبلی خود نزدیک شوند. این داستان برای منچسترسیتی هم وجود دارد و باوجود اینکه آنها به نشان قبلی خود وفادار بودند و در طرح جدید از آن استفاده کردند اما دوستداران این باشگاه علاقه دارند تیم، نشان قبلی را مورد استفاده قرار دهد. قطعا پایبندی به اصل نشان اتفاقی بسیار خوب تلقی خواهد شد اما شاید نیاز نبود باشگاه فاینورد به این سبک و با تبلیغات فراوان از این اصلاحات رونمایی کند.

