football360 logo
360-club
360-club-icon

حواشی چلسی، مخرب‌تر از گذشته؛ احتمال اخراج زودهنگام مارسکا!

۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۱41 نظر
دودستگی بازیکنان و رفتارهای مارسکا، اوضاع چلسی را قبل از شروع وخیم کرده است.

به گزارش فوتبال 360، یکی از عوامل موفقیت هر تیمی همبستگی اعضای درونی افراد مشغول همکاری است و وقتی بزرگان در مورد موفقیت خود سخن می‌گویند در کنار عوامل مختلف، مهمترین ویژگی خود را همراهی اعضا برای رسیدن به هدف می‌نامند. باشگاه چلسی از زمان مدیریت بولی و دوستانش هرگز نتوانسته همبستگی موردنیاز را ایجاد کند و هر بار تیم به نزدیکی یکدست شدن می‌رود، تصمیم اشتباه، تمام رشته‌ها پنبه‌ می‌شود. داستان‌های جدید باشگاه چلسی با اخراج مائوریتسیو پوچتینو آغاز شد و عوامل مختلف، تیم را شکننده کرده‌اند.

تیمی که پوچ ساخت

پوچتینو در آغاز فصل قبل به استمفوردبریج آمد و سعی کرد از همان لحظه اول خود را به عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی اتفاقات درونی باشگاه معرفی کند. روند ابتدایی اصلا خوب نبود و هر چندوقت یک‌بار، خبر از اختلافاتی به بیرون منتشر می‌شد. داستان لوکاکو، کم‌کاری بازیکنان، رختکن غیرمتحد و بسیاری از عوامل باعث شدند تیم با مشکلاتی روبه‌رو شود اما تجربه‌های بزرگ مرد آرژانتینی در تیم‌های سابقش به او کمک کرد تا بازیکنان جدید چلسی اعتماد کامل را به سرمربی پیدا کنند. این پروسه چندین ماه زمان برد و موضوع مصدومیت بازیکنان تاخیری بابت ایجاد همدلی شد. با این وجود از نقطه‌ای به بعد پسران پوچ در لباس شیرهای لندن همبستگی پیدا کردند و نتایج جذاب آنها آغاز شد.

تیم توانست بالاتر از منچستریونایتد لیگ را به پایان برساند و این در حالی بود که چلسی در طول فصل جایگاهی بین دهم تا یازدهم جدول داشت. همه اعتقاد داشتند ماندن با پوچتینو می‌تواند آینده روشنی را به چلسی نشان دهد اما مدیران تصمیم گرفتند تیم ساخته شده توسط او را نادیده بگیرند و شروعی دوباره را با مارسکا داشته باشند.

اولین ضربه به تیم

پس از رسمی شدن اخراج سرمربی، بازیکنان متوجه شدند قرار است با سرمربی دوست‌داشتنی خود خداحافظی کنند و این شوک بزرگی برای آنها بود. بسیاری هنوز هم علاقه‌مند به مربی قبلی هستند و نتوانستند با موضوع تغییر سرمربی کنار بیایند. دیگر بازیکنان هم اعلام کردند از خروج او غمگینند و هرگز فکر نمی‌کردند این اتفاق رخ دهد.

موضوع تغییر مربی مورد علاقه بازیکنان باعث شد از همان روزهای اول کمی دردسر میان مربی و بازیکنان وجود داشته باشد. با این وجود مربی در آن لحظه توانست به صورت موقتی نظرات بیشتر افراد را جلب کند. اما جلب رضایت پایدار نبود و اوضاع به سختی پیش می‌رود.

داستان‌های انزو فرناندس

بعد از پایان مسابقات کوپا و قهرمانی آرژانتین در این رقابت‌ها، ویدئوی منتشر شده توسط انزو فرناندس به عنوان توهینی برای فرانسوی‌ها و نژادپرستی علیه آنها تلقی شد. باشگاه چلسی 7 بازیکن با ملیت فرانسوی دارد که از نظر نژادی آفریقایی هستند و این به معنی توهین مستقیم هم‌تیمی آنها بود. به واسطه بیانیه فدراسیون فوتبال فرانسه و جمعی از بازیکنان فرانسوی، آرژانتین و خصوصا انزو فرناندس به صورت رسمی عذرخواهی کردند و قرار است لیگ برتر پس از بررسی، محرومیتی کوتاه‌مدت را برای این بازیکن درنظر بگیرد.

با این حال اوضاع درون باشگاه چلسی خوب نیست و شعارهای نژادپرستانه هافبک آرژانتینی باشگاه چلسی باعث شده 2 دسته مخالف و موافق برای فرناندس شکل بگیرد. دودستگی عامل عدم موفقیت تیم‌ها خواهد بود و در باشگاه چلسی با جدایی فکری بازیکنان، این اتفاق با شدت بیشتری صورت گرفته. گروهی هنوز نتوانسته‌اند او را ببخشند و احساس می‌کنند باشگاه باید حامی اقدامات ضدنژادپرستانه باشد. چلسی تنها به بیانیه‌ای برای محکوم کردن نژادپرستی بسنده کرد. در طرف مقابل، برخی بازیکنان در جبهه مخالف قرار گرفته و احساس می‌کنند عذرخواهی رسمی بازیکن می‌تواند باعث بخشش او شود و رفتاری بیش از این اضافه‌کاری خواهد بود.

انزو مارسکا به عنوان سرمربی تیم با توجه به شکل گرفتن این اختلاف میان بازیکنان باید تلاش می‌کرد شرایط را به سمتی ببرد که اختلاف 2 گروه نادیده گرفته شود اما برخلاف تصمیمات پوچتینو، این مربی در دفاع از بازیکنش برخواست و اعلام کرد فرناندس عذرخواهی کرده و از این موضوع شرمنده است. مارسکا قصد داشت مقابل افراد خارج از باشگاه از بازیکنش دفاع کند اما وقتی درون باشگاه افرادی حضور دارند که با رفتار فرناندس مشکل دارند، صحبت‌های مربی به نوعی جانبداری از یک گروه بازیکن برداشت شده و حالا جنگ بزرگی در اوج سکوت درون تمرینات پیش‌فصل چلسی شکل گرفته است.

این یک زخم کاری بود!

پس از پایان مصدومیت چالوبا و بازگشتش به ترکیب چلسی، مشکلات دفاعی این باشگاه با استحکام او و سایر بازیکنان به میزانی رسید که چلسی حرف‌های فراوانی را مقابل رقبا داشت. چالوبا به عنوان یکی از بازیکنان اصلی تیم برای فصل درنظر گرفته می‌شد و بازیکنان، مدیران و هواداران چلسی به حضور او افتخار می‌کردند. با این وجود حضور چند بازیکن راست‌پا و حاضر در بخش سمت راست دفاعی باعث شد مارسکا تصمیم بگیرد او را از لیست تیم برای تور پیش‌فصل کنار بگذارد. هواداران از این موضوع خشمگین هستند و مدیران شوکه شده‌اند. بازیکنان مخالف چنین تصمیمی بودند اما رسما به سرمربی اعتراص خود را اعلام نمی‌کنند. تیم بیشتر از هر زمان دیگری چندپاره شده و اوضاع از کنترل خارج است. تصمیم مارسکا شاید درست به نظر می‌رسید و رفتار حرفه‌ای باعث می‌شد چنین حرکتی انجام شود اما بدترین زمان برای اتخاذ چنین تصمیمی بود و این حرکت زخم‌های روی بدنه چلسی را عمیق‌تر کرده.

آرامش وعده می‌داد اما طوفان هدیه کرد!

مارسکا از نگاه تاکتیکی بسیار بزرگ است و در لسترسیتی تیمی یکدست ایجاد کرده بود. بازیکنان برای اهداف جمعی خود از جان مایه می‌گذاشتند. مدیران چلسی قصد داشتند با آوردن او شرایط تیمی را بهتر از قبل و دوران پوچتینو کنند اما شرایط به گونه دیگری پیش رفته است. او وعده‌دهنده آرامش بیشتر برای تیم بود و تا مدتی توانست این کیمیای کمیاب را به باشگاه هدیه دهد اما عواملی خارج از دسترس او و سپس تصمیماتی اشتباه باعث شدند  آرامش جای خود را به طوفان بدهد. طوفان هنوز آغاز نشده اما آسمان تیره بالای سر شیرهای لندن نوید روزهای سخت را به این باشگاه می‌دهد.

در چنین شرایطی مدیران کم‌حوصله چلسی قطعا برای نامی مانند مارسکا صبر زیادی نخواهند داشت. مرد ایتالیایی نیمکت چلسی می‌تواند به سرعت و پس از چند نتیجه ناامید کننده غزل خداحافظی را خوانده و به دنبال جایی دیگر برای ادامه مسیر فوتبالش باشد!


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری