football360 logo
360-club
360-club-icon

تیم‌هایی که رئال را پشت سرگذاشته‌اند؛ از غول‌های اسکاتلند تا قهرمانان مصر!

۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۸64 نظر
باورش سخت است اما باشگاه‌های پرافتخارتری نسبت به پادشاه اروپا در دنیا وجود دارند!

به گزارش فوتبال 360، رئال مادرید یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان است اما ۵ باشگاه از سراسر جهان نسبت به غول‌های اسپانیایی جام‌های بیشتری کسب کرده‌اند.

سفیدپوشان در طول تاریخ خود 101 جام از جمله 36 عنوان قهرمانی لیگ و 15 جام لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده‌اند. لوس بلانکوس به عنوان یکی از موفق‌ترین باشگاه های جهان رتبه‌بندی می‌شود اما ۵ باشگاه جام‌های بیشتری نسبت به تیم پرس دارند.

پنارول

پنارول که هرگز از لیگ برتر فوتبال اروگوئه سقوط نکرده است با مجموع 111 جام در میان موفق‌ترین باشگاه‌های تمام دوران‌ها قرار دارد.

این باشگاه 51 بار قهرمان لیگ شده و ۵ جام کوپا لیبرتادورس به دست آورده؛ هر چند  آخرین قهرمانی خود را در این جام  سال 1987 رقم زده.با این حال، آنها موفق‌ترین تیم اروگوئه‌ای تمام دوران نیستند.

ناسیونال

 این عنوان متعلق به ناسیونال است! ناسیونال با جمع آوری 117 جام، به عنوان موفق‌ترین باشگاه در فوتبال آمریکای جنوبی رتبه‌بندی می‌شود. در مجموع، غول اروگوئه‌ای 16 جام بیشتر از رئال مادرید به دست آورده و  ۲ قهرمانی کمتر از پنارول در لیگ دارند اما اختلاف را با تعداد جام‌های داخلی و بین‌المللی جبران کرده‌اند.

از سال 2000، ناسیونال موفق به کسب 13 عنوان قهرمانی در لیگ شده و مطمئناً زمان زیادی طول نخواهد کشید تا به رکورد پنارول با 51 عنوان قهرمانی در لیگ برسد.

رنجرز

وقتی صحبت از موفقیت‌های داخلی به میان می‌آید، کمتر باشگاهی می‌تواند رکوردی بهتر از رنجرز داشته باشد. این باشگاه 55 بار قهرمان لیگ و 36 بار نایب قهرمان شده. رنجرز همچنین 34 جام اسکاتلند، 28 جام لیگ و یک جام برندگان جام  و مجموع جام‌های خود را به 118 رسانده است.

سلتیک

سلتیک با کسب 118 جام در طول تاریخ خود، همچنین در میان موفق‌ترین باشگاه‌های جهان قرار دارد.

تیم برندان راجرز در فصل گذشته ۲ جام دیگر را به کلکسیونش اضافه کرد زیرا آنها لیگ و جام اسکاتلند را به دست آوردند تا فصل را با یک دوگانه چشمگیر به پایان برسانند. سلتیک با قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا در سال 1967، همچنین بخشی از گروه نخبگان باشگاهی است که معتبرترین جام را در اروپا به دست آورده‌اند.

برندان راجرز، سرمربی سلتیک پس از قهرمانی در فصل گذشته، گفت: من از تاریخ باورنکردنی این باشگاه بسیار آگاه هستم اما همچنین برای نسل جدید بازیکنان در این دوره مهم است تاریخ خود را بسازند.

الاهلی

الاهلی با 124 جام، موفق‌ترین تیم باشگاهی در تاریخ فوتبال است. باشگاه مصری در سال 1907 تأسیس شد و  از زمان تأسیس باشگاه به طور میانگین سالانه 1.06 جام کسب کرده. وقتی به این موضوع فکر می‌کنید، دیوانه می‌شوید! آنها 43 بار قهرمان لیگ برتر مصر شده‌اند و از زمان تاسیس بر صحنه داخلی تسلط داشته‌اند. الزمالک دومین تیم موفق در تاریخ لیگ برتر مصر است و آنها در طول تاریخ خود 14 عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورده‌اند.

رئال مادرید ممکن است بزرگ‌ترین باشگاه جهان باشد اما برای پشت سر گذاشتن جام‌های الاهلی، نیاز به تلاش بیشتری دارد!


برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری