football360 logo
360-club
360-club-icon

معمای محل برگزاری دوئل ایران و قرقیزستان؛ در انتظار کوچ احتمالی به نقش‌جهان

۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵67 نظر
اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، تیم ملی ایران در خارج از تهران اولین مسابقه خانگی خود در دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 را برگزار می‌کند.

به گزارش فوتبال 360، مسئولان فدراسیون فوتبال این روزها درصدد آماده‌سازی ورزشگاه آزادی تهران هستند و در این مسیر، تعاملات با مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان و شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی در حال انجام است. بررسی آخرین روند بازسازی ورزشگاه آزادی نشان می‌دهد که این ورزشگاه مهیای میزبانی از مسابقات باشگاهی و ملی نیست و همین مسئله باعث شده تا بحث میزبانی استقلال و پرسپولیس از رقبای‌شان در ورزشگاه تختی تهران به میان آید.

ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتری نظارت دقیقی بر فرآیند بازسازی ورزشگاه آزادی دارد اما با توجه به سرعت پیشرفت پروژه و مشکلات زیرساختی ورزشگاه آزادی، به نظر می‌رسد که این ورزشگاه حداقل طی یک ماه آینده در دسترس نخواهد بود؛ آن‌هم در حالی‌که پیشتر وعده داده شده بود که قرار است از ورزشگاه آزادی برای مسابقات مهم لیگ برتر، رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا و البته مسابقات ملی استفاده شود اما با توجه به وضعیت ورزشگاه، تحقق این وعده در مقطع کنونی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

حداقل تا داربی، ورزشگاه آزادی در اختیار سرخابی‌ها نیست!

سرخابی‌های پایتخت فعلاً تا پنجم مهرماه که موعد احتمال داربی پایتخت است، مسابقه حساسی (با تیم‌های تراکتور و سپاهان) در تهران ندارند و این مسئله خیال مسئولان برگزاری رقابت‌ها را از انجام دیدارهای این دو تیم در ورزشگاه تختی تهران آسوده کرده است؛ هر چند که هنوز سرنوشت قرعه‌کشی لیگ نخبگان آسیا مشخص نیست و 26 مردادماه برنامه این رقابت‌ها نهایی خواهد شد. با این وجود، در پیش بودن دیدار تیم ملی ایران برابر قرقیزستان در اولین مسابقه از رقابت‌های دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 چالش‌برانگیز شده است.

مسئولان فدراسیون در سودای فرار از یک باخت انضباطی!

شاگردان امیر قلعه‌نویی باید روز پانزدهم شهریورماه به مصاف تیم ملی قرقیزستان بروند و با توجه به وضعیت ورزشگاه آزادی، بعید به نظر می‌رسد که این ورزشگاه بتواند مهیای دیدار تیم ملی شود. با توجه به پروتکل‌های فیفا، مسئولان فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از ثبت یک فاجعه و باخت انضباطی برای تیم ملی، درصدد انتخاب ورزشگاه جدید برای تیم ملی هستند و در این مسیر گفته می‌شود که اصلی‌ترین گزینه میزبانی از دیدار تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان، ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان است.

ورزشگاه نقش‌جهان، جدی‌ترین گزینه برای میزبانی از شاگردان قلعه‌نویی

ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان که فصل گذشته در مسیر میزبانی سپاهان از الاتحاد، خبرساز شده بود، حالا به نظر می‌رسد که برای میزبانی از رویدادهای ملی و بین‌المللی آماده است. این ورزشگاه کمتر از 2 هفته دیگر باید از تقابل تیم‌های سپاهان ایران و شباب‌الاهلی امارات میزبانی کند و گفته می‌شود که مسیر مرتبط با ورود زنان به این ورزشگاه هموار شده و بعد از تجربه موفق میزبانی از الهلال، سپاهانی‌ها مشکلی برای در اختیار قرار دادن ورزشگاه خود برای مسابقه تیم ملی ندارند.

نام ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد هم روی میز است اما ...

مسئولان فدراسیون فوتبال قرار است طی روزهای آینده تصمیم‌گیری نهایی را انجام بدهند و تصمیم نهایی خود را به فیفا اعلام کنند. گفته می‌شود در کنار ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان، نام ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد هم مطرح شده که با توجه به تجربه ناموفق میزبانی از دیدار تیم‌های ملی ایران و لبنان و فاجعه رقم‌خورده در مشهد و ممانعت از حضور زنان در این ورزشگاه، به نظر می‌رسد که استفاده از این ورزشگاه مدرن برای دیدار پیش‌روی تیم ملی منتفی خواهد بود و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، عدم میزبانی ورزشگاه آزادی و استفاده از ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان برای برگزاری دوئل تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان طی روزهای آینده رسماً اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری